X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חייבים להתחיל בדבר החשוב, בחינוך בבתי-הספר מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף הרצל בודינגר: "התלמידים הטובים ביותר בעתיד, לא ידעו להטיס מטוס" לדבריו, מערכת החינוך לא משקיעה מספיק לדורות העתיד של המדינה
▪  ▪  ▪
גיוס חרדים [צילום: פלאש 90]

הויכוח שמתנהל בשבועות האחרונים על גיוס חרדים בסיסמה "שוויון בנטל", מוכיח עד כמה הדמגוגיה הזולה יכולה להגיע של העוסקים בנושא גיוס החרדים. כל הסיפור סביב השוויון בנטל הינה רק סיסמה בלבד, האומנם השוויון בנטל מתחיל בגיוס החרדים? התשובה ממש לא. לקחו נושא קל ופשוט, כותרות ענק בשיתוף התקשורת.
נושא גיוס החרדים, מתברר אצל כל הפוליטיקאים, כי מה שמעניין אותם זה האינטרסים האישיים שלהם ואפילו אינם יכולים להגיע להסכמה ויותר מזה הכפשות מצד כל השותפות בקואליציה שאמורים לנהל מדינה, כותרות הענק בגיוס החרדים, מסתירים את כל אותם קשיים חשובים כגון: בבעיות כלכליות, יוקר המחייה, רפואה ציבורית בקריסה, 850 אלף ילדים רעבים, הנטל הכבד על מעמד הביניים, דיור בר השגה ושחיתות ציבורית בין הגבוהות בעולם.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחקר בידי המשטרה באזהרה, שר המשפטים לשעבר צחי הנגבי, ח"כ אביגדור ליברמן שכיום מתנהל נגדו משפט פלילי, וח"כ אריה דרעי, נחקרו במשטרה בפרשת "בראון-חברון". בסופה של חקירת המשטרה, הביאה להמלצה החמורה לפיה יש להעמידם לדין בגין קנוניה לכאורה. היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אליקים רובינשטיין, החליט להגיש דוח ציבורי, וקבע "כי אומנם מדובר בקשר פלילי להשתלט על משרת היועץ המשפטי לממשלה מתוך אינטרסים אישיים של גורמים פליליים".
ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, היה מעורב במספר פרשיות שחיתות, כיום עדיין מתנהל נגדו משפט בפלילי בעניין פרשת הולילנד. שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, הורשע בעבירות פליליות ואף נגזר עליו מאסר בפועל, ח"כ צחי הנגבי הורשע בעבירות פליליות בפרשת המינויים, מספר ראשי ערים שהועמדו לדין פלילי, ועוד ראשי ערים שעניינם עומד בפני הגשת כתבי אישום, ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, ראש עיריית פתח תקוה שהתפטר, איציק אוחיון. רק בימים אלו התפרסמו מעצרם של ראש עיריית יהוד, וראש עיריית אלעד ועוד כהנה וכהנה של ראשי ערים, חברי כנסת, שרים, והחמור מכל פרשת רשות המיסים בתקופתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ומנהלת לשכתו שולה זקן.
השחיתות הציבורית יכולה להפיל את המדינה. אין דבר מסוכן משחיתות ציבורית. מבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדנשטראוס, אמר: "השחיתות הציבורית מסוכנת יותר מהבעיה הפלשתינית, קשה להתמודד מול פוליטיקאים שעומדים בהנהגה של המדינה ואמורים להיות דוגמה ומופת לאזרחי המדינה, ומתבררת תמונה עגומה ביותר - לא ניתן להבין את התנהגותם המושחתת של נבחרי ציבור.
נבחרי ציבור ואנשי ציבור, אמורים לנהוג על-פי אותם החוקים שהם עצמם נבחרי הציבור מטילים על האזרח ונוהגים כמו אחרוני העבריינים, שולחים את ידם לקופה הציבורית, אלו נזקים שלא ניתן לאמוד עד כמה הנזק הכלכלי והחברתי לכל אזרח ואזרח בנוסף לתרבות העבריינית ודוגמת מופת לאזרחי המדינה, התנהגותם מסיתם אותם מהדברים החשובים שאמורים להיות לטובת אזרחי המדינה וזו גם הסיבה שאינם יודעים להתמודד עם בעיות חברתיות.
הפוליטיקאים, מבלי לפגוע בכבודם, אין להם את היכולת לנהל מדינה ואין להם מושג איך מתמודדים עם בעיות חברתיות כל-כך קשות, רצח בתוך המשפחה, אלימות נוער, מערכת החינוך שלא יודעת להתמודד עם כל אותם תופעות של אלימות בבתי-הספר, אלימות בכבישים למעלה מ-180 הרוגים מתחילת השנה, כאילו זה לא טרור, המשטרה חסרת תקציבים ואינה יכולה להתמודד עם האלימות של רצח במשפחה, עבריינות נוער, השחיתות הציבורית היא מסוכנת לחברה ועוד כהנה וכהנה של בעיות חברתיות שהם לא פחות חשובות מבטחון המדינה ואולי אפילו יותר.
ההתעסקות, כאמור, בגיוס החרדים, היא שוב דמגוגיה כדי להסתיר את חוסר היכולת שלהם להתמודד עם בעיות חברתיות והתעסקות בעיקר כגון: מס חברות, תספורות לטייקונים, מלחמה בהון השחור שמגיע למעלה ממאה מיליארד שקלים. אין ספק שהיו פותרים המון בעיות של זקנים שידם אינה משגת לגמור את החודש בכבוד, קריסת הרפואה, האלימות בכבישים, אלימות של בני-נוער בבתי-ספר ובמקומות בילוי שבמקרים מסויימים נגמר ברצח.
ההתעסקות של הפוליטיקאים קודם כל לא להסכים, להתעסק בטפל ולא בעיקר, מלבד אמירות ומילים מכובסות אין ולא יהיה לאותם הפוליטיקאים יכולת להיות דוגמה לעם ובטח אין להם את היכולת להנהיג את העם הקרע בעם נוצר כתוצאה של פוליטיקאי מושחתים שכל מה שמעניין אותם זה להיצמד לשררה.
בגילי המופלג, השתתפתי במספר מערכות בחירות, ההצגה היא אותה ההצגה, התפאורה היא אותה תפאורה, אפילו האולם הוא אותו אולם, רק השחקנים מתחלפים אחת למספר שנים, אותם נבחרים מבטיחים הבטחות שווא בין הדברים שנאמרים במערכות הבחירות אין להם קשר למציאות, רובם של הפוליטיקאים ברחו מאחריות לא היה פעם ששר או כל נושא משרה ציבורית לקח אחריות על מחדל זה או אחר, תמיד אנחנו האזרחים שילמנו את המחיר הכבד, כך באסון צאלים של הרמטכ"ל דאז אהוד ברק שברח, מלחמת לבנון השניה, אסון הכרמל ועוד מחדלים רבים שמעולם לא נשאו הפוליטיקאים באחריות למחדלים.
אם לא נתעשת ולא נבין עד כמה המצב החברתי קשה והתנהגותם של הפוליטיקאים יהיה הרבה יותר מסוכן, על האזרחים לקום ולצעוק את זעקת העם לפני שיהיה אסון. אין לנו את האפשרות לאבד את המדינה, עלינו לשמור על הארץ היחידה שלנו. כמו שכתבתי, ההוכחה היא שאינם יודעים לנהל את המדינה זה ההתעסקות כאמור בנושא גיוס החרדים, אין להם מושג מה זה בכלל שוויון חברתי בשבילם מתחיל בגיוס חרדים ושם זה נעצר.
חייבים להתחיל בדבר החשוב וזה בחינוך בבתי-הספר. מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף הרצל בודינגר: "התלמידים הטובים ביותר בעתיד, לא ידעו להטיס מטוס". לדבריו, מערכת החינוך לא משקיעה מספיק לדורות העתיד של המדינה. השקעות נכונות במקומות שיביאו לתפיסת חברתית גבוהה יותר, שינוי בתפיסת האכפתיות, סולידריות והדאגה לאוכלוסיה החלשה.
על האזרחים מוטלת החובה לקום ולהיאבק בכל דרך חוקית, כדי לשנות את עוולות הפוליטיקאים לרדת לחייהם בין אם בהפגנות שקטות ובין בכתיבת מכתבים ולנצל את האתרים החברתיים כדי להביע את שאת הנפש מהתנהגותם של מחליטי ההחלטות הבלתי סבירים. הפוליטיקאים חייבים להיות קשובים לרחשי ליבם של אזרחי המדינה, להיות רגישים למצוקתם של האוכלוסיה החלשה ומעמד הביניים, שאין להם לובי או קבוצת לחץ בכנסת, חייבים וצריכים לשנות את תפיסת העולם של כל אלה שרוצים להיבחר ולשרת את העם ולא אנחנו אותם. לא נסכים יותר לראות את אטימות ליבם של הפוליטיקאים. חייבים לשנות לעתיד טוב יותר לדורות הבאים.

הכותב הוא חבר מרכז הליכוד לשעבר, גרפיקאי ובעל חברה להפקות דפוס והוצאה לאור
תאריך:  29/05/2013   |   עודכן:  29/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוויון בנטל - סיסמה בלבד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מעולה. להפיץ בפייסבוק!!!
עמוס שנער  |  30/05/13 22:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עליס בליטנטל
מי בכלל צריך את חלושי הגוף וחסרי ההשכלה הכללית כמשרתים בצבא ההגנה לישראל? הצבא אינו נטל. השירות בו הוא מקור לגאווה. ו"נשיאת בנטל" אינה כלל הבעיה של ישראל. כל הבעיה היא היות הפרזיטיות נטל כלכלי
איתמר לוין
קביעת 1,800 עילויים שיקבלו פטור משירות צבאי היא השטות הגדולה ביותר שמכינה ועדת פרי. ההחלטה הזו מלמדת על ניתוק מוחלט מהשטח והיא תוביל ליצירת פרוטקציוניזם ונפוטיזם ולפתיחת פתח לשחיתות
דן אלון
ברגע האחרון, שנייה לפני האסון, רגע לפני שהנוסעים קמים ומסתערים על הסיפון, שלף הקברניט את אקדח הזיקוקים וירה אל השמיים במופע אורקולי מדהים, וברקיע נוצר הכיתוב "גיוס חרדים"
איתמר לוין
יאיר לפיד מראה שתפקיד שר האוצר הוא מבחינתו עיסוק צדדי, וכי העיקר מבחינתו הוא היותו יו"ר "יש עתיד" בכלל והמאבק בחרדים בפרט. אם כך הדבר, שיתפטר ויפנה את תפקיד השר למי שיקח אותו ברצינות הראויה
דרור אידר
מי שחושב שסנקציות אגרסיביות יקפלו את החברה החרדית, ממש - אבל ממש - לא מכיר אותה. הליכוד והבית היהודי צריכים לגלות אחריות היסטורית - להסתייג מפתרונות קסם ולתמוך בתהליכים ארוכי טווח. בינתיים, במקום להתמקד בחרדים, יש לתגמל את המשרתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il