X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין החברים של דרעי לחברים של שמעון על תסמונת אובדן הזכרון של גולשי הפייסבוק ועל הרב הספרדי החדש של אשכנזי נתניה
▪  ▪  ▪
לפיד. קיבל 3 מיליון שקלים מתשובה [צילום: פלאש 90]

החברים תורמים
אם יותר ליאיר לפיד לקבל שלושה מיליון שקלים מתשובה כדי לחגוג לעצמו יום הולדת, ואם יותר לאריה דרעי לקבל שני מיליון שקלים מתורמים בחו"ל כדי לחגוג לעצמו יום הולדת, ואם יותר לביבי ולשרה לקבל מהחברים שלהם חמישה מיליון שקלים כדי לחגוג לעצמם יום נישואין, אז שיותר גם לשמעון פרס לקבל 11 מיליון שקלים מחברים כדי לחגוג לעצמו יום הולדת.
שמעון פרס שהיה ח"כ, שר תחבורה, שר תקשורת, שר ביטחון, ראש ממשלה ועכשיו גם נשיא, מי שהיה איש מרכזי ביותר בכל ההחלטות על רכישות ממשלתיות וביטחוניות חשאיות, ממשיך ומקבל תרומות מאנשי עסקים שזרועותיהם נעוצות בעסקים בחו"ל ובישראל. הוקרת תודה? עמלות תיווך? החזר טובות? בחיים הפוליטיים אין לזה שם אחר.

זכרון פייסבוק

מחקרי מוח טוענים, שיש קשר בין עיסוקיו של אדם לבין יכולתו הקוגניטיבית. נטען שאם אדם עוסק, למשל, בטכסטים לשוניים עשירים יותר, מתפתחת אצלו יכולת מוחית טובה יותר.
לא בטוח שזה נכון. בכל התרבויות ולאורך כל ההיסטוריה, אנשי הדת הם מי שעסקו תמיד בטכסטים מורכבים, אבל התוצאה היחידה המשותפת אליה הם הגיעו הייתה הפאנטיות, הפרימיטיביות ומלחמות הדת. כך שאיכות הטכסטים לא בהכרח מעידה על איכות התוצאה.
קהל בוחריו של יאיר לפיד נחשב לקהל קורא. לפיד הרי התכתב איתם בפייסבוק. נכון שבהשוואה לג'ודי ניר-מוזס-שלום, שמתכתבת עם קוראיה בטוויטר וזה מספיק לה להעביר להם את כל עומק רעיונותיה, הכתיבה של לפיד בפייסבוק היא קצת רחבה יותר, אבל צריך להודות שגם היא לא בדיוק מעמיקה. לכן לא מגישים עבודות סמינריוניות בפייסבוק, וגם לא כותבים בו שיעורי בית, והניסיון עם לפיד מוכיח שכנראה גם אי-אפשר לומר בו אמת.
שהרי מי שיקח את מה שלפיד כתב לקהל קוראיו בדיוק לפני שנה, ויראה מה הוא כותב להם היום ומה הוא עושה להם היום, יחשוב שזה לא אותו חשבון פייסבוק. ישנן כמה אפשרויות להסבר התופעה: או שחשבון הפייסבוק של לפיד נחטף ומישהו שם מתחזה וכותב בו במקומו, או שהקהל שקורא אותו ועדין מאמין לו, הינו אוסף של שוטים קצרי זכרון.
כי אם נחזור למחקרי המוח, אפשר בהחלט להוסיף להם עכשיו את ממצאי המעקב אחר לפיד וחסידיו: קריאה מתמשכת של טכסטים בפייסבוק מכילה בתוכה פוטנציאל לפגיעה מוחית קשה במרכזי הזכרון ומבטיחה שיבושים גם ביכולת הכרת המציאות.

עשה לך רב

הרב דוד שלוש מכהן מזה 60 שנה רצופות כרב הראשי הספרדי של נתניה. לזכותה של העיר נתניה יאמר, שב-26 השנים האחרונות היא אפילו לא טרחה למנות רב אשכנזי, מה שלא הפריע לה לצמוח ולהתפתח לתפארת ואפילו לגדל ולהוציא מתוכה כמה מכנופיות הפשע הטובות ביותר במדינה.
אלא שהרב שלוש הגיע כבר לגיל 93 ויש שאומרים שהוא לא כל-כך מתפקד. מסתבר שלמשרת רבנים אין בחוק כל הגבלת גיל, ואם הם לא מתים מיוזמתם, אז הם גם לא נמוגים לעולם, וכך הם יכולים להמשיך ולנמנם בלשכתם עם משכורת ועוזר ונהג צמוד, במקום לעשות זאת במוסד הסיעודי עם המטפלת.
גילתה עיריית נתניה שהיא זקוקה לרב צעיר, או שגילתה ראש העירייה שלה שטוב וכדאי יהיה לה לתת לעוד מישהו משרת רב, והחליטה למנות לעיר גם רב אשכנזי, כדי שיעזור לספרדי. עכשיו גם נתניה תזכה לשני רבנים ראשיים בעיר, אחד ספרדי ואחד אשכנזי, כמקובל במקומותינו, וזה רק כהסדר זמני, עד שיוסדר בחוק תקן גם לרב שלישי, רפורמי, שאם הוא יהיה גם אישה וגם גאה וגם אתיופי, ודאי יפתרו לנו בכך כל בעיות הייצוג כהלכה.
ומי הגיש עכשיו מועמדות לכהונת הרב הראשי האשכנזי של עיר הקודש נתניה? הרב יהודה שלוש, שהוא בנו של רב העיר הספרדי הקשיש דוד שלוש, זה שבגלל גילו עומדים למנות לצידו רב אשכנזי. ואל תתבלבל דעתכם: ספרדיות או אשכנזיות הולכות לפי האב, ובמקרה של הרב יהודה שלוש הצעיר, גם אביו וגם אימו הינם ספרדים לעילא ולעילה, וכבר נבדק ונמצא שאין בעורקיו אפילו לא טיפת דם אחת פולנית או הונגרית. אז הכיצד יכהן הספרדי כרב אשכנזי?
אלא שכאן קם הרב שלוש הצעיר וטוען שאין מניעה מלבחור אותו לרב אשכנזי, כי הוא למד ובקיא גם בהלכה האשכנזית, ויכול לתת שירותי רבנות גם לכל האשכנזים. ואנו בתמיהה: אם זה אפשרי, אז למה שלא כל מי שרוצה לכהן כרב עיר בישראל יעשה כמותו וילמד את שני מסלולי ההלכות הנפרדות ביהדות (שכידוע יש ביניהן הבדלים עמוקים, שהרי ההלכה האשכנזית, למשל, אוסרת אפילו להכניס ילדות ופריחות מרוקאיות לבתי-הספר של האשכנזיות ההגונות והטהורות) ואז יתן שירותי רבנות יהודית כוללים לכל המעוניינים, ונחסוך משרות?
ויש עוד פתרון לנתניה: יתפטר נא האבא דוד שלוש, בגיל 93 ואחרי 60 שנות רבנות, ויפנה מקומו לבנו (כפי שמקובל וכנהוג בנפוטיזם הרבני, שהבן מקבל בירושה את הג'וב הממלכתי של אביו). אלא שזה יחסוך לנתניה משרה ומשכורת ועוזר ומכונית ונהג, ולכן זה לא יהיה. כי יש דברים, רבותי, שלא עושים לעולם, ובהם אין שום הבדל בין מורי ההלכה הספרדית לחכמי ההלכה האשכנזית שמקיימים כולם יחד את המצווה: עשה לך עוד משרת רב וחייב את קופת הציבור בשכרו ובלשכתו ובנהגו ובעוזריו.

תאריך:  20/06/2013   |   עודכן:  20/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבנת הנשמע והנקרא
עידןסובול  |  21/06/13 17:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב לוי
פסטיבל נשיא המדינה מוכיח את מה שאמצעי התקשורת לא מצאו סיבה לבקר - שישנם כאלה בין הפוליטיקאים ובעלי תפקידים במדינה שלא משנה כמה פעמים כשלו, בין אם בהחלטות מדיניות שסיבכו את ישראל, ובין אם בהתנהלות בעלת גוון לא ראוי, לא חשבו, אפילו לא לרגע, להניח את המפתחות וללכת הביתה
שי אלבוגן
גם אם לא אהבתם את ההגדרה של בנט לשכננו הפלשיתינים, העובדות בשטח מלמדות שרסיסים תקועים בגופם של ישראלים בארץ הזאת, הם בדרך-כלל רסיסים פלשתינים, או כאלה שהגיעו מטעם ערביי מדינות אחרות שסביבנו, שנלחמים נגדנו שוב ושוב
יוסף אבידור
חגיגות המלך הסתיימו, וזה הזמן לסכם את התופעה המופלאה הזאת - שמעון פרס
אלישי בן-יצחק
ברשימה זו נבקש לעמוד על זכויות הנוער ולו בכדי שאלו יוכלו לעבוד מבלי שזכויותיהם יקופחו, מבלי ששכרם יולן, שהשכר שהובטח להם ערב תחילת העבודה ישולם להם גם בסוף
אברהם הללי
פרשת בלק עוסקת בפרשת נבואות בלעם בן בעור. בלק מלך מואב מודאג מבואם של בני ישראל לארצו ומזמין את בלעם לקלל את ישראל. בלעם לארץ מואב, לאחר שקיבל את התנאי שהציב אלוהים לפיו יאמר רק את אשר ישים אלוהים. בלעם נפגש עם בלק ומנסה לקלל את בני ישראל, שלוש פעמים הוא נכשל ואומר נבואות ברכה לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il