X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שבי (אסף) גטניו מנכ"ל 'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת'
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בקרב ההון-שלטון פותחים שמפניות, אך יש להזכיר כי גם על סיפון הטיטאניק נפתחו שמפניות ערב הפלגתה. בעתיד נפעל למצות את הדין עם שרים וראשי ממשלות שמנעו השקפת (שקוף) מידע הנוגע להליכי חקיקה אזרחיים, וכשיחול יום הולדתו האמיתי של נשיא ההון-שלטון שמעון פרס (8 באוגוסט) הוא יקבל חומר קריאה מעניין
▪  ▪  ▪
הטיטאניק. סופה ידוע [צילום: AP]

מישראל ועד ברזיל

בשבוע האחרון כוחות ההון-שלטון בישראל זכו אומנם בשלושה מאבקים חשובים (חוק הריכוזיות, התקציב וההחלטה על ייצוא הגז), אבל המחיר הציבורי שניצחונות אלה גבו מהדרגים הפוליטיים ששיווקו אותם, כמו גם הזעם ההולך ומתגבר כנגד "שיטת המקורבים", מבטיחים שמדובר בניצחונות בודדים אחרונים לפני שהר הגעש מתפרץ. אם יש בקרב ההון-שלטון מי שפתחו שמפניות לרגל הניצחונות, זה המקום להזכירם שגם על סיפונה של הטיטאניק פתחו שמפניות ערב הפלגתה.
במקביל ל"הצלחות" של ההון-שלטון בישראל, בברזיל האדמה החלה לרעוד קלות. מיליון איש יצאו לרחובות, נרשמו התנגשויות אלימות בין מפגינים וכוחות משטרה, וחלונות הפרלמנט נופצו. הגפרור שהצית את התבערה היה העלאת מחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית. הממשלה מיהרה לחזור בה מההחלטה אבל כרגע המהומות אינן פוסקות. באחת ממהדורות החדשות צפיתי במפגינה שמסבירה מדוע: "זה כבר לא על מחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית. האנשים פשוט נגעלים כל כך מהמערכת המושחתת, כל כך שבעים ממנה. עכשיו אנחנו דורשים שינוי".
רבים מקרב חבריי למחאה החברתית מבינים עתה את ש'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת' טוענת מיום הקמתה (2007), כמו גם לאורך כל השנתיים האחרונות בהן לקחנו חלק במאבקים החברתיים: המאבק הוא לא על מחירי הדיור, הקוטג' או כל מאבק נקודתי אחר, המאבק האמיתי הוא על יציאה ממחשכי משטרי "דמוקרטיות המקורבים" אל בשורה דמוקרטית מסוג חדש.

השקפת (שקוף) ועדת שרים לענייני חקיקה

"אין למינהל הציבורי, במעמדו כנאמן הציבור, זכות פנימית משל עצמו לפעול בסודיות. זכות הציבור היא 'לדעת', וזו צריכה להיות בררת המחדל של פעילות השלטון. החשאיות נאותה רק בתנאי שהחשיפה תגרום נזק לציבור או תפגע בזכויות מוקנות של מאן דהוא בהיקפים כאלה שיצדיקו את החשאיות" (הוועדה לבחינת יחסי הון-שלטון בישראל, מבקר המדינה, יולי 2012).
בשבועות הקרובים תנסה שרת המשפטים ציפי לבני להעביר חוק אשר יאפשר את השקפתם (שקוף) החלקית של דיוני ועדת שרים לענייני חקיקה. נדמה לי שראש הממשלה, כמו גם שרים ודרג פקידותי בכיר, אינם מבינים את חומרת עמדתם המתנגדת למהלך. במשטר דמוקרטי אין לשליט זכות להסתיר מידע הנוגע להליך חקיקה אזרחי. לצערנו אנו חיים במשטרים שראשיהם הפוליטיים והכלכליים אינם מסוגלים לשרוד מבלי שיסתירו מעשיהם במחשכים, על כן הם דואגים לגיבוי משפטי עבור אופן קבלת ההחלטות הפסול.
זה המקום להבהיר את עמדתי בנושא לכל שר/ה שמתכוון/ת להרים יד נגד החוק להשקפת דיוני ועדת שרים לענייני חקיקה. היום בו אני ושכמותי ישבו בבית המחוקקים הישראלי הולך וקרב. אני מתחייב כי המעשה הראשון שאעשה בבית המחוקקים, אם וכאשר אבחר אליו, יהיה הקמת ועדות חקירה הנוגעות להסתרת המידע בוועדת השרים לענייני חקיקה. אני מתחייב גם לקדם חוק אשר ימצה את הדין עם כל מי שסייע בהסתרת המידע מהציבור, כולל שרים לשעבר, ראשי ממשלות לשעבר ופקידות בכירה. בנושא זה אני מבטיח שלא אשכח ולא אסלח, בשם כל בית אב במדינה הדמוקרטית הישראלית.

נשיא ההון-שלטון חגג 90

האירוע הנוצץ שעלותו הייתה 11 מיליון שקל (מכספי בעלי הון המקורבים לנשיא) בהחלט תאם את אישיותו של נשיא ההון-שלטון שמעון פרס. רמת החנפנות ההדדית בינו ובין ביל קלינטון וטוני בלייר, מי שהיו בעבר מנהיגים נבחרים ועתה הפכו לפודלים של בעלי הון, העלתה תחושת בחילה בקרב רבים. התבוננו ברשימת התורמים לוועידת הנשיא, משם תוכלו להבין מדוע בבית נשיאי ישראל יושב נשיא שמקפיד לשתוק בכל מה שקשור לתחלואי קשרי הון-שלטון-מקורבים. למר שמעון פרס בהחלט מגיעה ברכה לרגל יום הולדתו ה-90, אולם זה חל ב-2 לאוגוסט. כשיגיע המועד אני מבטיח לשלוח לבית הנשיא מכתב ברכה שיכלול מספר אמרות כנף על חשיבות הצניעות והענווה, כמו גם את הדוח המלא של הוועדה לבחינת יחסי הון-שלטון בישראל.
ולמי שלא יודע: עם תום טקסי החנופה התפנה מר ביל קלינטון לסיבה האמיתית של הגעתו לארץ - הוא כאן בשביל ביצוע עבודת לובינג למען לקוחה טובה שלו בשנים האחרונות, חברת נובל אנרג'י, אשר עתידה להיות מושפעת מההחלטות על ייצוא גז מישראל.

הכותב משמש כמנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת.
תאריך:  21/06/2013   |   עודכן:  21/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קצרצרים על המצב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הדג מסריח מהראש
ד"ר רון בריימן  |  21/06/13 17:18
2
מישתה המלך..בקצרצרים
אחת שאיכפת לה  |  21/06/13 19:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות המחאה החברתית
עידן סובול
"קוּם הִתְנַעֵרָה עַם חֵלֵכָה" [האינטרנציונל. תרגום: אברהם שלונסקי]
דן אלון
הערב שהתחיל בצעדה לכיוון השחיתות של הגז הישראלי והביזה שעומדת להפוך לחוק ע"י ממשלה של מושחתים, הסתיים עם פנסי ערפל היישר אל תוך עיניו התכולות של מי שהיה שותף בעשור האחרון להפיכת אזרחי ישראל לאזרחים המפארים את הבסיס התחתון של פירמידת ה-OECD. קו העושק חיבר באותו לילה שתי נקודות, מסטיב של הגז בר"ג לסטנלי של הבנק בת"א
יוסף קנלדקר
זו תהיה מחאה מעניינת. היא תהיה מעניינת כי חלק ממנהיגי המחאה ההיא נמצאים כבר בכנסת. הם כבר פוליטיקאים, ירצו להיקרא כך או לא. לפחות עדיין נוכל למצוא את דפני ליף במאהל. לפחות מישהי במדינה הזו שומרת על עקביות
יהודה דרורי
בסוף השבוע האחרון התקיימו בארץ חמש הפגנות מחאה במקומות שונים שסך כל המשתתפים בהם היה כ-1400 בלבד...האופוזיציה השמאלנית בארץ המיוצגת בכנסת ע"י לפחות 24 חכי"ם שנבחרו ע"י כ-700,000 אזרחים "הצליחה" להוציא לרחובות ל"מחאה חברתית" פחות מרבע אחוז ממצביעיה. כדאי לפיכך לשמאל לחשוב האם זו תהיה דרכו
ד"ר צ'לו רוזנברג
המחאה החברתית לא התפרצה רק משום שמעמד הביניים, האזרחים העובדים והמשרתים התרוששו, אלא משום שהרגישו שהגיעו מי עד נפש    הם אינם רוצים להרגיש טמבלים המשלמים מיסים המרקיעים שמימה רק משום שממשלות ישראל חוששות לשנות את מבנה המשק ואינן נוקטות בצעדים כלכליים ראויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il