X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתוך נקודת ראות שגויה כי השלטון יכול לכפות על אזרחיו כל גחמה שתעלה בדעתו, הציגה שרת הבריאות את הצעת החוק לחיוב תרומת אברים
▪  ▪  ▪
גרמן. הצעה אנטי-דתית ובלתי דמוקרטית [צילום: פלאש 90]

שרת הבריאות יעל גרמן מודאגת מאוד ממגמת הירידה בהתנדבות לתרומת אברים ועל כן הגיעה לכלל החלטה כי אם חסרים מתנדבים, המדינה תחוקק חוק שיכפה על הסרבנים הללו לתרום את אבריהם או את אברי יקיריהם שעומדים ללכת בדרך כל בשר. כדי לפשט את הפרוצדורה הביורוקרטית החליטה השרה לחקוק חוק, במעשה שררה שלטוני, שלפיו כל נהג יקבל, עם חידוש הרישיון שלו, הודעה כי הוא הצטרף אוטומטית למאגר תורמי האברים. ומי שירצה להשתחרר מהמאגר "ההתנדבותי-כפוי" הזה - יצטרך לטרוח ולהודיע על כך בעצמו למשרד התחבורה.
כדי לא לעצור רק בהצעה זו, אני מציע להפעיל בחקיקה נתיבי התנדבות-חובה נוספים, שראוי לכפות אותם על הציבור. לדוגמא:
1. בגלל המחסור בדם בבנק הדם יחויב כל אזרח במדינה לתרום דם פעם בחצי שנה. מי שיסרב - חייב להודיע על כך מראש, בכתב, ולנמק את סירובו להנחת דעתה של הגברת גרמן.
2. כל אישה בישראל שיתגלה בגופה גן מסכן חיים, תחויב בחוק לכרות את שדיה, אלא אם כן תודיע מראש ובכתב לשרת הבריאות גרמן מדוע היא נוטלת על עצמה את האחריות לחלות בסרטן השד.
3. כל גבר או אישה בעלי שיער ארוך, יחויבו אחת לשנה להסתפר קצר כדי להכין משערם פאות לנשים חולות סרטן, אלא אם כן הודיעו בכתב שהם מסרבים לעשות כך ואף ינמקו את התנגדותם באופן משכנע.
מתוך נקודת ראות שגויה כי השלטון יכול לכפות על אזרחיו כל גחמה שתעלה בדעתו, הציגה שרת הבריאות את הצעת החוק לחיוב תרומת אברים, וזאת מבלי לקיים דיון ציבורי עקרוני על משמעות כפיית ההתנדבות. כדי להקל עליה ולחסוך ממנה את העיון בפתגם היהודי החכם "סוף מעשה במחשבה תחילה" הנה שתי שאלות שראוי היה לשרה לתת עליהן את הדעת לפני הטלת חיובי התנדבות:
  • תחיית המתים הוא מושג הקיים בדתות ובאמונות שונות והוא מבטא אמונה בכך שבעתיד יחזרו המתים אל ארץ החיים. במדינת ישראל קיים ציבור יהודי מאמין המונה כמיליון איש לפחות והמשוכנע שאסור לתרום אברים כיוון שתרומה כזו תפגע בשלמות גופו של האדם העתיד לשוב לתחיה. באיזו דרך ניתן לחייב את המאמינים האלה לפגום בגופם שעתיד לחזור אל ארץ החיים?
  • כללים דומים של אמונה בתחיית המתים קיימים לא רק אצל היהודים אלא גם אצל המוסלמים, הנוצרים והדרוזים. איך תוכל שרת הבריאות לחייב את המאמינים האלה לתרום חלקי גוף, אלא אם כן הם מוכנים להסכים מראש להעניק את התרומה לטובת הציבור?
היטיב להביע את דעתו על הצעתה של שרת הבריאות סגן שר הבריאות לשעבר, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), שאמר כך: "זו הצעה הזויה, אנטי דתית, שאין לה מקום במדינה דמוקרטית". אבל גם אם צודק ח"כ ליצמן אין משמעות הדבר שחוקים מגוחכים מן הסוג הזה לא יבואו לאוויר העולם, וזאת מן הטעם הפשוט: כי השלטון במדינה דמוקרטית יכול לעשות כל מה שיעלה על דעתו גם אם המדובר בדבר חסר היגיון.

תאריך:  21/06/2013   |   עודכן:  22/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנדבות-חובה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שרת הבריאות כסימפטום
שלומי האירני  |  22/06/13 12:49
2
לא לפלאוריזציה בחוק
urixo  |  22/06/13 12:50
3
בשמאל אין כל חדש
כמקובל אצל השמאל  |  22/06/13 17:57
4
גרמן מקרבת שדידת איברים
יעל לוי  |  22/06/13 19:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
שבי (אסף) גטניו
בקרב ההון-שלטון פותחים שמפניות, אך יש להזכיר כי גם על סיפון הטיטאניק נפתחו שמפניות ערב הפלגתה. בעתיד נפעל למצות את הדין עם שרים וראשי ממשלות שמנעו השקפת (שקוף) מידע הנוגע להליכי חקיקה אזרחיים, וכשיחול יום הולדתו האמיתי של נשיא ההון-שלטון שמעון פרס (8 באוגוסט) הוא יקבל חומר קריאה מעניין
עמוס אריכא
רסיס מהמפץ הגדול הקשור בחשדות כבדים לגבי חשיפת מאפיה פורחת בנמל אשדוד, נתקע בבשרו העדין של החלק החשוב כל-כך לתנוחות עבודתו הרגילות של ראש הממשלה
עופר וולפסון
ראש הממשלה: "בתוך 20 שנה נקבל 60 מיליארד דולר מהתמלוגים על ייצוא הגז הטבעי"    החלטת ממשלה בנושא תעלה להצבעה ביום א'    לפי ההצעה, יצוא גז למדינות גובלות לישראל יבוא מתוך המכסה שמיועדת למשק הישראלי
עופר וולפסון
שר האוצר בנאום לקראת ההצבעה על התקציב בקריאה ראשונה: "היו לא מעט דיבורים על הקיצוצים, אבל אולי כדאי שנזכור גם את מה שהוספנו, גם בעת הקשה הזו"    אומר כי אם הממשלה הייתה בוחרת שלא לעשות דבר, היא הייתה מוצאת עצמה "מוציאה מיליארדים על תשלום ריביות, במקום על חינוך ורווחה"
עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק הממשלתית להקים רשות לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו שתאחד את האסדרה של מועצת הכבלים והלווין והרשות השנייה
רשימות נוספות
הוקמה ועדת "ששינסקי 2"  /  עופר וולפסון
המאבק בתג מחיר: עיקול בתים וכסף  /  עידן יוסף
דוד מלכא - לראש הוועדה שתבחר רבנים ראשיים  /  עופר וולפסון
החוק המיותר של שר הפנים סער  /  אלעזר לוין
שתי ממשלות למדינה אחת  /  עמי דור-און
ברית השקרנים  /  עמוס שנער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il