X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: אמוֹר לי מי מרשך, ואומר לך מי אתה פֶּרס מנותק? על שוויון בנטל הכלכלי שמעתם? אנטומיה של ח"כ (לשעבר) אמסלם ולקינוח: לא על החמין לבדו
▪  ▪  ▪
ניר ותמר מעוז, אחיו של הרוצח דניאל מעוז [צילום: פלאש 90]

נדמה לי שעו"ד דוד ברהום חצה את כל הקווים האדומים, כאשר באופן תקדימי, בהעדר כל הגנה אחרת, אימץ את הפנטזיה של מרשו, הרוצח הבדאי דניאל מעוז, והטיל חד-משמעית את הפשע של רצח הוריו על האח התאום ניר. בכך חרג מתפקידו כפרקליט, והפך את עצמו בבת-אחת חוקר, שופט ותליין.
גם אם מבחינה משפטית הדבר כשֵר, וחסין ככל הנראה בפני תביעת דיבה, הוא מדיף ריח רע מאוד. האומנם כל הדרכים כשרות כדי לצאת טוב (וכל כך זול) בעיני מרשך? האם המטרה מקדשת את כל האמצעים, גם המבחילים ביותר? אכן, לקרוא ולא להאמין. דרוּש כדור נגד בחילה לקוראים.
אמוֹר לי מי מרשך, ואומר לך מי אתה כבר אמרנו?
השמן והרזה
רק סמלי הדבר שהידיעה על הנער שגנב אייפון כדי לכלכל את משפחתו, פורסמה בסמוך לחגיגות פרס הראוותניות, לציון יום הולדתו התשעים.
נכון שבראש ובראשונה יש לשלול מכל וכל את מעשה הגניבה של הנער, תהיינה הנסיבות אשר תהיינה. אולם אי-אפשר להתעלם מסמיכות הפרשיות. זה מול זה. בעוד פרס, שהוא, כפי שפורסם, שיאן הבזבזנות של מוסד הנשיאות בתולדות המדינה, חוגג במסיבת פאר בינלאומית, המנקרת את עיני הציבור, יש אנשים בחברה שאין להם מה לאכול.
פרס, בדומה למנהיגי המדינה, מנותק מהמציאות החברתית האמיתית. כאילו יש פה בארץ שתי מדינות - מדינת פרס העשירה, כסמל לאח"מים שלנו, ומדינת כל השאר, האזרחים הקטנים, המתמודדים יום-יום עם יוקר המחיה. וזה כבר בהחלט פתטי ועצוב. השמן והרזה כבר אמרנו?
שוויון בנטל
אנשים שאינם דתיים שואלים, מדוע עליהם לממן מכספי המיסים רבנים ושאר דתות. אולם באותה מידה שואלים חרדים, מדוע עליהם לממן, מכספי המיסים שהם משלמים, חילולי שבת של משחקי ספורט, כמו גם מחזות וסרטים בבתי הקולנוע והתיאטראות שאינם לרוחם. ובכל זאת כאזרחי המדינה הם מהדקים שפתיים ומשלמים.
האם השואלים הנכבדים לא שמעו על שוויון בנטל הכלכלי, הֶחָל על כל אזרח במדינה דמוקרטית, ללא הבדל דת, מין וגזע?
נטע זר
צודק הרב אמסלם, המעיד על עצמו בראיון עיתונאי, שהוא קרוב בדעותיו לציונות הדתית (גיוס לצבא, תורה ועבודה, גיור לקולא וכדומה). השאלה היא מדוע אפוא בחר להצטרף לתנועת שס שאינה תואמת את מצעו? האם רק כדי לגַלות שהוא נֶטע זר בה ולפרוש ממנה בדרך הקשה? ולא סתם, אלא בדרך עוד הספיק למרוד ברבותיו הגאונים הרב עובדיה והרב רחמים מאזוז, שעל ברכי תורתו גדל? מה הוא היה צריך את זה?
יתר על כן, כפי שהאיש מודה הוא לא נטול אגו, ואם אפשר להוסיף גם קצת דבק בו שיגעון גדלות, כמי שמחפש לא רק כותרות אלא גם את הכיסא. ועוד איזה, אפילו לכיסא הרב הראשי הוא לוטש את עיניו. והוא גם, יש להודות, פוליטיקאי קטן. אז קצת צניעות לא תזיק לכבוד הרב.
עומס קולינארי
חנוך היקר,
חבל שאתה מעמיס על השבת היקרה עומס קולינארי רב מדי. השבת נועדה לעונג ולא לצעַר. לא החמין הוא מהות השבת, ואם הוא כבד, אפשר להחליפו במאכל קל יותר. עצם ההינתקות מהמכשירים האלקטרוניים, ומכל מלאכה, כפי שציינת, כבר מַשרה רוגע. אך בכך לא די. אווירת השבת, הקידוש, התפילות, הזמירות ודברי התורה אמורות לחבר את האדם אל מהות השבת ולהקנות לו מדיטציה נפלאה.
נדמה לי שהבעיה שלך, כמו של רבים אחרים, נעוצה בגישה הכללית לקיום מצוות כעניין טכני בלבד, החף ממשמעות עמוקה. אולם המצוות נועדו לחבר את האדם אל עצמיותו ונשמתו. בדומה למשקולות, שנועדו לפיתוח שרירי הגוף, כך המצוות, המקיפות את כל אורח החיים, אינן באות להכביד על האדם, אלא להעניק לו העצָמָה אישית ורוחנית, לפתח את אישיותו ולגבש את זהותו היהודית.

תאריך:  10/07/2013   |   עודכן:  10/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקר, שופט ותליין?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שוויון בנטל?
יוא"ב  |  11/07/13 16:45
 
- הכה ביהודים והצל את האומה
תמימה  |  12/07/13 10:08
 
- תגובה כהלכה
ציפי לידר  |  15/07/13 17:55
 
- תגובה כהלכה
ציפי לידר  |  15/07/13 19:16
 
- המיתוס והמציאות
ציפי לידר  |  15/07/13 17:47
 
- המיתוס והמציאות
ציפי לידר  |  17/07/13 11:21
2
החרדים תרמו שילמו מסים למדינה?
לציפי לידר  |  12/07/13 07:02
 
- נתונים דמגוגיים
ציפי לידר  |  15/07/13 18:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
האם הסכם הטיעון הזריז שנחתם עם עוה"ד דן כהן מזכיר לנו שוב כי כל בני האדם שווים אבל יש כאלה ששווים יותר (השאלה מג'ורג אורוול, "חוות החיות")? האם הוחמצה הזדמנות ענקית לבדוק איך מנהלים עסקות בחברת החשמל - החברה המונופוליסטית מספר 1 בישראל, חברה המתנהלת בעמימות עשורים רבים. האם מישהו רצה להזדרז ולא לגעת בכלל בחברת החשמל?
ד"ר רון בריימן
ייעודה המרכזי של מדינת היהודים הוא ריכוז עם ישראל בארץ ישראל. שני ראשי ממשלה בלבד העמידו יעד זה במרכז פעילותם המנהיגותית: דוד בן-גוריון ויצחק שמיר, שבתקופת הכהונה של כל אחד מהם עלו ארצה למעלה ממיליון עולים. הם לא עסקו בחזון ה"שלום" אלא בחזון הציוני
יוסף קנדלקר
כי מה יש כבר ללשכת העבודה להציע שאתרי האינטרנט לא יכולים להציע? כל מחפש עבודה יודע שלשכת העבודה, היא רק מקום שצריך לעבור שם ולא יותר מזה    את העבודות האמיתיות הוא יחפש באינטרנט, בעיתון, במשרדי כוח האדם שפרושים בעיר
יוסי אחימאיר
ראש הממשלה יצחק שמיר ז"ל עדיין לא זכה להכרה מלאה על פועלו והישגיו. הגיעה העת להתחיל ולרכז את כל החומרים שבדפוס ובכתב, שבקלטות השמע והצפייה, אל אתר אחד ולהקים את "ארכיון ראש הממשלה יצחק שמיר"
מרדכי ליפמן
הציבור, נקעה נפשו מהתנהלות הוועדים הגדולים ומאחיזתם בגרונו. הוא לא יסלח לארגון העובדים הגדול אם הלה ייגרר למסלול התנגשות עם ממשלת ישראל. בנושא זה לפחות מובטחת לממשלה תמיכה גדולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il