X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלפי אנשים עוברים מדי יום על המדרכה ברחוב לוינסקי 130 בתל אביב. המדרכה צרה מאוד וגם כמות קטנה של אנשים שעוברים בה בו-זמנית ולעתים משני הכיוונים יוצרת פקק וצפיפות המאלצים לעתים קרובות הולכי רגל לרדת לכביש הסואן ולסכן עצמם
▪  ▪  ▪
מדרכה צרה בתל אביב [צילום: אלי אלון]

עיריית תל אביב מודעת זה שנים למטרד תחבורתי בולט ברחוב לוינסקי 130 בתל אביב, ושעלול אף לסכן חיי אדם. אולם למרות שהמטרד נמשך שנים ולמרות שעל פניו ניתן לפתור את הבעיה בעלות כספית נמוכה יחסית, אומרים נציגי העירייה כי עדיין לא הצליחו לפתור את הבעיה והמטרד התחבורתי עדיין קיים וממשיך לסכן חיי אדם. עד מתי תימשך חלמאות זו?
המדובר במדרכה צרה ביותר שרוחבה כמטר אחד בלבד הנמצאת בצמוד לסלע כורכר ענק המתנשא לגובה של כ-7-6 מטרים ברחוב לוינסקי 130 בתל אביב, לא רחוק מהתחנה המרכזית החדשה. על מדרכה צרה זו הולכים מדי יום אלפי אנשים ובהם חיילים רבים בדרכם מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לכיוון תחנת הרכבת "ההגנה" הסמוכה ובכיוון ההפוך.
בשל היותה של מדרכה זו צרה באופן מיוחד גם כמות קטנה יחסית של אנשים (ויש להוסיף על כך רוכבי אופניים) שעוברים בה בו-זמנית ולעתים משני הכיוונים יוצרת פקק וצפיפות המאלצים לעתים קרובות חלק מההולכים במדרכה לרדת לכביש לוינסקי הסואן ובכך לסכן עצמם. בשעות שיא וכאשר רכבות מגיעות ויוצאות, וכשיש תנועה גדולה של הולכי רגל מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לתחנת הרכבת הסמוכה, ובכיוון ההפוך, הצפיפות במדרכה מול סלע הכורכר בלוינסקי 130 מגיעה לקיצוניות ולמצב של הולך רגל אחד המתחכך בשני. ואם באים אנשים משני הכיוונים, הדברים מגיעים לידי כך שאחד מפריע לשני בהליכה השוטפת ולחלק מהם אין במצב זה ברירה והם נאלצים לרדת לכביש הסואן. צריך לשהות במקום כמה זמן, במיוחד בשעות השיא, כדי לראות בעיניים את גודל הבעייתיות וחלמאות זו הנמשכת שנים.
צילמתי את המקום בווידאו מספר פעמים, בימים שונים ובשעות שונות, וניתן לראות בבירור כי מדובר במפגע תחבורתי אמיתי, בולט לעין, שאי-אפשר להתעלם ממנו ומסכן חיי אדם, וכי המדרכה הצרה מאוד, גם בהשוואה למדרכות באזור, אינה יכולה להכיל את כמות האנשים שעוברים במקום ומאלצת לפחות את חלקם לרדת לכביש הסואן.
אתה רואה את הדברים ושואל עצמך: איך עירייה חזקה ומסודרת יחסית כעיריית תל אביב, נותנת למפגע כה בולט ושקוף לעין להימשך שנים? ומה לגבי הבטיחות?
שאלה זו הפניתי לטלי אזולאי, מנהלת רובע הדרום בעיריית תל אביב. אזולאי מאשרת שהבעיה במדרכה בלוינסקי 130 ידועה מזה זמן רב. הפתרון הקלאסי לבעיה הוא לנסר את צוק הסלע הצמוד למדרכה במספר מטרים ספורים ובכך להביא להרחבת המדרכה. בעניין זה אומרת אזולאי: "התייעצנו עם מומחים בנושא סלעים ומבנה קרקע, כמו גיאולוגים ומומחים אחרים, והם טענו כי ניסור הסלע יביא לשינויים לא רצויים ואנחנו החלטנו לבחון אפשרויות אחרות כמו שינויים בכביש ואפשרויות נוספות. תאמין לי, אנו מנסים לפתור את הבעיה".
צביקה ברקן, עוזר מנהלת רובע דרום בעיריית תל אביב, אומר לי בעניין המפגע בלוינסקי 130: "הבעיה ידועה לנו ואנחנו חושבים בכל מיני כיוונים איך לפתור אותה. אני אעביר את הנושא לוועדה מקצועית שתנסה לבחון אפשרויות לפתור את הבעיה".
אני מנסה לדמיין ולנחש כיצד העירייה הייתה נוהגת אם מפגע תחבורתי כל כך בולט כמו בלוינסקי 130 היה קיים בשכונות תל אביב כמו רמת אביב או באפקה, האם גם אז המטרד היה נמשך שנים מבלי להיפתר? אני מניח שהתושבים בשכונות אלה לא היו נותנים לדברים להימשך והעירייה הייתה פועלת בהתאם. אין כל סיבה בעולם שגם המפגע התחבורתי מסכן חיי האדם בשכונת העוני והדלות באזור לוינסקי לא ייפתר. אנחנו נמשיך לעקוב.

תאריך:  15/07/2013   |   עודכן:  15/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלם בתל אביב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רק שם?
הטימטום לא נפסק  |  15/07/13 17:01
2
המפגע העיקרי הוא הכותב הטרחן
כ.  |  15/07/13 17:31
3
האזור הוא שטח כבוש
תושב ת"א לשעבר  |  15/07/13 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
הכישלון האסטרטגי של אובמה    סוריה, עירק ולבנון - מתפרקות להרבה "מדינות    מאבק בין שלוש "האלטרנטיבות" השלטוניות במדינות ערב    ארה"ב ובריטניה, אבירי שלטון החוק של אלופי הצביעות    ח"כ סתיו שפיר: המנון התקווה הוא גזעני    צעירים ערבים נוצרים מתגייסים לצה"ל למרות האיומים
שולמית קיסרי
"אם אתם רוצים דיור" חברים, אמר שלמה מעוז, מטובי הפרשנים הכלכליים, "תהיו נועזים ותאמצו את השיטה של חומה ומגדל מזמן הטורקים. תבחרו לכם קרקע ותציבו עובדות בשטח, תתחילו לבנות לעצמכם, רק כך יהיה לכם משהו במדינה הזו"
חניאל פרבר
"אין אומרים תחנון במנחה בערב ט' באב משום דאיקרי מועד... והעניין הוא לסימן כי אנו מובטחים בה' יתברך שעוד יתהפכו הימים האלה למועדים ושמחה וימים טובים"
אברהם פכטר
ההתנגדות למאגר מצד אזרחים ועמותות החוששות, לחדירה ופגיעה בפרטיות, מוצדקת במידה מסוימת, אך מתגמדת לעומת היתרון של מתן ביטחון למדינה אם הייתי נשאל (או כל אזרח אחר), האם אתה מוכן לוותר על מקצת מהפרטיות תמורת מניעת פיגוע - תשובתי הייתה כן. אני מוכן
יאיר דקל
"הרבנות החליטה לקבוע לנו צורה לבורקס!" - הצטווח אחד. "למה מכריחים אותי לאכול דווקא ככה?" - תהה השני. "אתם צווחים, כי זאת הרבנות שהמליצה על צורה לבורקס. מה אכפת לכם אם יאפו לכם עגולים או מרובעים?" - עניתי לשניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il