X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משהרכיב נשיא בית משפט העליון, הרכב מורחב של 7 שופטים מקרב 15 השופטים המכהנים כשופטים בבית משפט העליון, ראוי היה, כי בג"ץ יוציא מלפניו החלטה מנחה, לפיה ייקבע, אם ראש עיר מכהן יכול להמשיך בתפקידו, שעה שמוגש נגדו כתב-אישום חמור
▪  ▪  ▪
משפטו של צבי בר. היכן ההכרעה השיפוטית? [צילום: פלאש 90]

תחושה קשה עולה בנו למקרא פסק-דינו של בית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, בעתירה שהגיש חבר מועצת עיריית רמת-גן, ד"ר אבי ליליאן נגד ראש עיריית רמת-גן, המכהן ויו"ר החברה הכלכלית לרמת-גן, צבי בר; מועצת העיר רמת-גן ושר הפנים והממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים, במטרה להביא להדחתו המיידית של צבי בר, מכהונתו כראש עיריית רמת-גן, לאור העובדה שהוגש נגדו כתב-אישום, המייחס לו עבירות פליליות חמורות.
פסק-דינו של בית משפט העליון שהתכנס לדיון בהרכב מורחב של 7 שופטים, ברשותו של נשיא בית משפט העליון, השופט, ד"ר אשר גרוניס - מתמצה בתשע שורות בלבד וזו לשונו:
"בתום הדיון, ואף בטרם ניתנה הכרעה משפטית, הבענו באולם את דעתנו כי מבחינה ציבורית קיים קושי רב בכך שהמשיב 1 ימשיך לכהן בתפקיד ראש עיריית רמת-גן, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום חמור, בו נטען כי ביצע עבירות הקשורות במילוי תפקידו. נוכח העובדה שהבחירות לרשויות המקומיות אמורות להיערך בעוד כשלושה חודשים, הצענו כי המשיב 1 יתחייב שלא יעמיד מועמדותו בבחירות הקרובות לראשות עיריית רמת-גן ולמועצת העירייה. פרקליטו של המשיב 1 התחייב בשמו של שולחו כי אכן לא יגיש מועמדות כאמור. בנסיבות העניין סבורים אנו כי העתירה מוצתה. זאת במיוחד לאור המסר הציבורי העולה מדברינו. ניתן בזה תוקף של פסק דין להתחייבותו של המשיב 1". (ההגדלות, ההדגשות וההדגשות, בקו אחד ובשני קווים, שלי - ח"ש)
בכל הכבוד הראוי, העתירה שהובאה לפתחו לבית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, כללה בחובה ובגדרה, עתירות להביא להפסקת כהונתו של צבי בר, על אתר, מתפקידו השלטוני, כראש עיריית רמת-גן, לאור הגשת כתב-אישום נגדו לבית המשפט המחוזי, בו נכללו מספר עבירות פליליות חמורות.
העותר שהגיש את העתירה לבית משפט העליון ושילם את האגרה הנקובה, בגינה ובגדרה, עתר לכך, כי בית משפט העליון, יוציא מלפניו החלטה, אם לקבל את עתירתו על כלל נימוקיה ואם לדחות עתירה זו, לגופם של דברים. העותר, בכל הכבוד הראוי, לא פנה לבית משפט נכבד זה וביקש ממנו, כי צבי בר יתחייב שלא להעמיד מועמדותו לתפקיד ראש עיריית רמת-גן, בבחירות הקרובות לראשות עיריית רמת-גן ולמועצת העירייה.
בכל הכבוד הראוי, להחלטת בג"ץ, לפיה בנסיבות העניין סבורים שבעת חברי ההרכב הנכבד, כי העתירה מוצתה, במיוחד לאור המסר הציבורי העולה מדבריהם, בפסק-הדין, המתייחס לכך שקיים קושי ציבורי רב מבחינה ציבורית שצבי בר ימשיך לכהן כראש עיריית רמת-גן, לאחר שהוגש נגדו כתב-אישום חמור, בו נטען כי ביצע עבירות הקשורות במילוי תפקידו ולכן קיבל הוא הצעת בג"ץ שלא להתמודד בבחירות הקרובות לראשות עיריית רמת-גן ולמועצת העירייה.
מי שיקרא, בעוד מספר שנים, את פסק-דינו זה של בג"ץ, יתקשה להבין, בכל הכבוד הראוי, מה הן הטענות שנטענו נגד צבי בר, בידי העותר בעתירה, האם היה ממש בטענות אלה שטען העותר, או אולי לא היה בהם כל ממש ולא היה מקום להגיש את העתירה - מלכתחילה - לבית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק.
בכל הכבוד הראוי, משהרכיב נשיא בית משפט העליון, הרכב מורחב של 7 שופטים מקרב 15 השופטים המכהנים כשופטים בבית משפט העליון, ראוי היה, כי בג"ץ יוציא מלפניו החלטה מנחה, לפיה ייקבע, אם ראש עיר מכהן יכול להמשיך בתפקידו, שעה שמוגש נגדו כתב-אישום חמור, בו נטען, כי ביצע עבירות הקשורות במילוי תפקידו, אם לאו.
המלצת בג"ץ לראש עיריית רמת-גן שלא להעמיד מועמדותו בבחירות הקרובות לראשות עיריית רמת-גן ולמועצת העירייה, כמו-גם קבלת המלצה זו על-ידי פרקליטו של צבי בר, שהתחייב בשמו שצבי בר לא יגיש מועמדותו לתפקיד ראש עיריית רמת-גן ולמועצת עירייה זו, אינם יכולים - בכל הכבוד הראוי - להוות תחליף מתאים ומספק לפסק-דין שהיה על בג"ץ להוציא מלפניו, בנסיבות העניין, כדי לקבוע הלכה מחייבת, בקשר לראש עיר מכהן, שהוגש נגדו כתב-אישום חמור, בקשר לביצוע עבירות הקשורות במילוי תפקידו.
בכל הכבוד הראוי, למסר הציבורי היוצא ומשתמע מפסק-דין של בתי-משפט, בכלל ושל בית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, בפרט, הרי מסר ציבורי זה אינו יכול לבוא, במקום וכתחליף לפסק-דין שיפוטי מחייב שניתן לצטט אותו ולעשות שימוש בו במקרים נוספים ודומים בעתיד.
בכל הכבוד הראוי לקביעתו של בית משפט העליון, כי הוא סבור שבנסיבות העניין העתירה מוצתה, הרי דומה עלינו, כי העתירה לא מוצתה, כלל וכלל, שכן הציבור אינו יודע אם ראש עיר שהוגש נגדו כתב-אישום חמור בעבירות הקשורות במילוי תפקידו, חייב להתפטר מתפקידו, אם לאו.
לא פלא הוא, כי שני הצדדים יצאו מחוייכים ומרוצים, עד למאד מאד, לאחר שפורסם פסק-דינו זה של בג"ץ, בעניין העתירה שהוגשה נגד צבי בר. צבי בר הודיע לכל - ובצדק - שבג"ץ לא פסל אותו מלהמשיך ולכהן כראש עיר, עד תום תקופת כהונתו הנוכחית. העותר הודיע לכל - ובצדק - כי בעקבות עתירתו זו, נאלץ צבי בר להתחייב שלא להתמודד בבחירות הקרובות לראשות עיריית רמת-גן ולמועצת העירייה.
כפי שציינו, בתחילת דברינו. בג"ץ אמור לשפוט ולא לחנך וגם אם כולל הוא, בכל הכבוד הראוי, מסר ציבורי, בפסק-דין המבוסס על אי הכרעה שיפוטית, הרי עדיין חייב בג"ץ לכלול בפסקי-דין שלו הכרעה שיפוטית ולא הכרעה ציבורית בלבד.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר משרד עורך-דין ועוסק, בין היתר, בייצוג בעלי-דין בענייני ירושה ומשפחה בבתי-משפט למשפחה, עותרים לבג"צ ובתביעות אזרחיות-כלכליות לסוגיהן השונים והוא ייצג בעבר את צבי בר, בהליך משפטי, במסגרת תביעה שהגיש הוא כראש עיריית רמת-גן.
תאריך:  16/07/2013   |   עודכן:  16/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אמור לשפוט ולא לחנך
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אני מתפלא על הכתבה.מבג"ץ
בני בנקר  |  16/07/13 17:51
2
המסר הציבורי העולה מדבריהם
הרועץ המשפטי  |  17/07/13 15:58
3
אלה שטויות במחילה
ע.ג.  |  20/07/13 23:47
 
- אם זאת דעתך,אז אתה חייב לקבל
בני בנקר  |  23/07/13 09:46
4
גם לשפוט וגם לחנך וגם להראות .
עני  |  22/07/13 13:26
5
טעות מרה!
גלילי  |  22/07/13 15:48
6
בג"ץ גם מחוקק ולא רק מחנך
שופט בכיר  |  23/07/13 23:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודית מליק-שירן
זהו רומן חידתי ומתעתע. כתוב כמותחן פסיכולוגי. הקריאה הרציפה שלי החלה מהפרק השלישי. הלשון הסיפורית יוצרת קירבה עם הקוראים, למרות שדרכי הסיפור מתחילות בגוף ראשון "אני" מדבר, המקרב מאוד את הקוראים אל הדמות המספרת את סיפורה. הדמות העגולה מציגה את עצמה בגוף ראשון לאורך כל העלילה המתפתחת. אין מרחק בין הקוראים, הם מעורבים בסיפור חייה
ד"ר צ'לו רוזנברג
התוכנית ההזויה של חברת הכנסת ציפי חוטובלי היא למעשה תוכנית חמשת השלבים לחיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית
ד"ר רון בריימן
גורמים דתיים יהודיים וגורמים ממלכתיים ומשפטיים ישראלים כרתו למעשה ברית בלתי קדושה עם גורמים דתיים מוסלמיים: אלה ואלה שוללים את חופש התפילה מיהודים, בשעה שהם מקפידים על הבטחת חופש התפילה למוסלמים, ומערכות המשפט ואכיפת החוק של ישראל ה"ריבונית" אוכפות את האפליה על-רקע דתי
משה חסדאי
את האחריות על הכשלים המובנים והתפקודיים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא לוקחים על עצמם היו"רים של מועצת הרשות בעבר הגברת זיוה פתיר ואוריאל לין, ובהווה יעקב שיינין, ולא השר ישראל כ"ץ. נהפוך הוא, את המחיר לכשליהם של המנהלים הבכירים משלמים העובדים המסורים, שפוטרו ושזעקתם נופלת על אוזניים ערלות
אליזבט רימיני
האמנם החל המסע לחורבן הבית רק בי"ז בתמוז? האמנם רק שנאת חינם הייתה הבעיה? הגיע הזמן להחזיר לתודעה את האירועים המכוננים שקדמו לחורבן הבית, והפכו אותו לתוצאה היסטורית כמעט בלתי נמנעת. יש בכך הרבה לקחים גם להווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il