X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כישרונות ותכונות הרב הראשי הנשיא שמעון מגייס חרדים שיקום הקהילה הפולנית הפרשנית לכל עניין
▪  ▪  ▪
לא גילו אלא שרלטנותו. הנשיא פרס [צילום: פלאש 90]

זיכרונות כבוד הנשיא

היה נחמד לשמוע את שמעון פרס נואם השבוע על חשיבות הגיוס לצה"ל של החרדים. האיש שהמציא את זכות ההשתמטות הכוללת של החרדים והביאה לרמת אומנות, זה שכל ימיו נסע בלילות לבני ברק כדי לזחול ולהתרפס לרגלי כל האדמו"רים, כשהוא עמוס במתנות ואתננים בצורת מכסות השתמטות בתוספת תקציבי ענק לישיבות המשתמטים, בכל פעם שניסה להקים עימם קואליציות. זה האיש שעמד השבוע ונאם פתאום על חובת הגיוס.
מי שרוצה להיות מנומס, יכול לומר שזה הגיל שאולי פוגע לו בזיכרון. ומי שרוצה להיות הגון, יכול פשוט להודות שהוא תמיד היה כזה: שרלטן.

משקמי הקהילה הפולנית
אינטרסים עמוקים במשרד החוץ? [צילום: איציק וולף]

בלבול תפקידים?
מאימתי התבקש משרד החוץ שלנו לעודד את שיקום החיים היהודיים בפולין? מדינת ישראל, כך זכור לי, הוקמה דווקא כתחליף לחיים יהודיים בפולין, בליטא, ברוסיה ובאוקראינה, כמו גם כתחליף לחיים במרוקו, בעירק, בפרס ובתוניס, וגם היום מעודדת מדינת ישראל יהודים טובים לעזוב את ארצותיהם וקהילותיהם, כולל המדינות כמו אנגליה, צרפת וארה"ב. הייתכן שלמישהו במשרד החוץ התבלבלו התפקידים הממלכתיים עם האינטרסים הפרטיים?

הפרלמנט הפולני אסר על שחיטה כשרה, בדומה למדינות רבות שחוקיהן אוסרים לגרום לבעלי החיים סבל בבתי המטבחיים. החוק במדינות הללו דורש להמם את החיה במכת חשמל טרם שחיטתה, כדי שתהיה חסרת הכרה ולא תחוש כאב בשעה שהורגים אותה. זה, כמובן, לא מתאים לשחיטה הכשרה (היהודית והמוסלמית), הדורשת חיה בהכרה מלאה.
מיד זומן שגריר פולין בישראל לשיחת נזיפה במשרד החוץ שלנו (לא צולם על איזה כיסא הושיבו אותו), ודובר משרד החוץ בירושלים אף פרסם שמדובר ב"החלטה בלתי מקובלת לחלוטין, המסבה נזק רב לתהליך לשיקום החיים היהודיים בפולין".
מוזר. וכי מאימתי התבקש משרד החוץ שלנו לעודד את שיקום החיים היהודיים בפולין? מדינת ישראל, כך זכור לי, הוקמה דווקא כתחליף לחיים יהודיים בפולין, בליטא, ברוסיה ובאוקראינה, כמו גם כתחליף לחיים במרוקו, בעירק, בפרס ובתוניס, וגם היום מעודדת מדינת ישראל יהודים טובים לעזוב את ארצותיהם וקהילותיהם, כולל המדינות כמו אנגליה, צרפת וארה"ב. הייתכן שלמישהו במשרד החוץ התבלבלו התפקידים הממלכתיים עם האינטרסים הפרטיים?
כי מתחת לשולחן יש כאן אינטרסים כלכליים גדולים של אנשי עסקים. השחיטה הכשרה בפולין בכלל לא נעשית ולא מיועדת לצרכי הקהילה היהודית הזעירה שם (קהילה שרובה זוגות מעורבים או גויים שגילו שהם צאצאי יהודים), אלא זה פשוט ענף ייצוא גדול. שוחטים פרות פולניות זולות ומשווקים אותן במחיר יקר מאוד לקהילות יהודיות ולקהילות מוסלמיות באירופה, במדינות בהן אין שחיטה כשרה או שהיא יקרה מאוד, ולמעשה אף מייבאים בשר פולני לישראל.
לכן מעניין למי במשרד החוץ יש אינטרסים עמוקים בתעשיית השחיטה הכשרה והייצוא של פולין. ואל תספרו לעצמכם שזה לא ייתכן שלא קורה, עסקים פרטיים בצמרת משרד החוץ.
ולמי שעדיין חושב שזו אנטישמיות, ולא קולט שהעולם באמת השתנה ביחסו לסבל בעלי חיים ושיש בעיה עם השחיטה הכשרה, יוזכר שגם כנסת ישראל אסרה על פיטום אווזים לצורך גידול כבדם לתעשיית ה"פואה גרא". האיסור הזה, שנעשה מסיבות של צער בעלי חיים, עמד גם במבחן עתירות לבג"צ ואושר פעמיים על-ידי הכנסת, ולא נמסר ששגריר ישראל בצרפת זומן לשיחת נזיפה ב'קי דאורסי' בפריז בגלל הפגיעה בתזונת הקהילה הפרנקופונית ובכבודו של המטבח הצרפתי. אולי רק כי אין שרים צרפתיים וחברי מרכז מפלגה בפריז שמחזיקים אחוזים בתעשיה הזו בישראל.

תכונות הרב הראשי

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר שהוא לא יוכל להגן בבג"צ על מועמדותו של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי הספרדי, בגלל התבטאויותיו הגזעניות. אז שלא יגן. מי ביקש ממנו ומה זה עסקו? זה עניינו של הגוף הבוחר לקבוע מי מתאים להיות רב ראשי לספרדים, ואם הגוף הזה יבחר במועמד גזעני, אז כנראה שזה מי שמתאים להם וזה מי שראוי להיות הרב שלהם.
וטוב שנזכור: זה לא העניין שלנו מה חושב הרב הספרדי הראשי, או למה הוא הולך בשמלה עם זהבים, כמו שזה לא ענייננו מה חושב הרב האשכנזי הראשי או ממי הוא לכאורה לוקח שוחד. העניין היחיד שלנו זה רק להיפטר משניהם מהר ככל האפשר ולמנוע מהם מלהתערב בחיים שלנו.

הפרשנית

כאן רשת ב', השעה 09:00, ובמסגרת תוכניתנו על נפגעות אונס נשמע את מקימת אתר האינטרנט לנפגעות תקיפה מינית ולאחריה תהיה עימנו השופטת לשעבר דליה דורנר.
השעה 11:07 והמרואיין הבא שלנו הוא ראש אכ"א שידבר על השינויים בצה"ל ולאחריו תתייחס לנושא השופטת לשעבר דליה דורנר.
כאן יומן הצהריים של רשת ב' ונעבור לשופטת בדימוס דליה דורנר בראיון על תפקידה של העיתונות ביצירת המהפכה במצרים.
במסגרת תוכניתנו אתנחתה מוסיקלית תתראיין שופטת בית המשפט העליון לשעבר, הגברת דליה דורנר, על טענות המוסיקאים שהציבור עייף ממוזיקה קלאסית.
השעה 18:02 ונקדיש את תוכניתנו לימי חומה ומגדל ובמסגרתה נראיין את השופטת לשעבר דליה דורנר על מעמדו של הבנאי העברי בימי המנדט הבריטי.
זהו יומן חצות ונעבור לגברת דליה דורנר שתתראיין על תפקידו של השופט לשעבר כפרשן מלומד בכל נושא, בכל ערוץ תקשורת, בכל שעה של היממה ובכל שפה, בלי קשר לידיעתו, הבנתו או התמחותו בנושא, וזאת במסגרת המורשת והמסורת שאם זה שופט אז הכל שפיט והכל "פטפיט".

תאריך:  19/07/2013   |   עודכן:  19/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקטע הסאטירי על דורנר הכי הורג ל"ת
דורנר לכל עת  |  20/07/13 17:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
אין חדש תחת השמש: הקומבינות עובדות, המיליארדים מבוזבזים לריק, וההתעשרות של מקורבים קלה
נרי אבנרי
הסיבה הראשית לווידוי הזה היא אמירה שלי לפני ההינתקות. באותו שידור אמרתי, שאני חושש, שאם אחרי ההינתקות הפלשתינים ימשיכו לירות קסאמים, הרייטינג של העקירה יצנח, ואני אנה אבוא?
נחמיה רפל
בשלוש השנים האחרונות הוסיפה לשורותיה "תנועת הקיבוץ הדתי" 7 יישובים, והיא נמצאת בצמיחה    לא רק תלמיד-חכם, כפי שהיה מקובל בעולם הדתי, ולא רק חלוץ כדוגמת מייסדי דגניה ועין חרוד, אלא שילוב של שניהם שיהווה את הבסיס האיתן למדינה עצמאית וריבונית של העם היהודי
חננאל ובר
יש להודות שעשיית הטוב בעיני ה' הינה משימה כמעט בלתי אפשרית    הדרך היחידה היא לימוד תורה - כי היא משקפת את מה שניתן לבעלי בשר ודם להשיג בהבנת מחשבותיו של בורא עולם
אלברט שבות
היה לי קשה לשקר לארז מאשר להמשיך ולעשן    לא היה אכפת לי לאכזב אותו, אבל לא יכולתי לשקר לו    וכך למחרת היום קמתי עם כוונה תחילה שאת היום אני עובר בלי סיגריה, ואת היום למחרת אני עובר בלי סיגריה, ואת כל שאר הימים אני חייב לעבור בלי סיגריה    עברו מאז כ-20 שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il