X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי גט הכריתות שחלק מהציבור הדתי לאומי כרת עם המדינה אחרי הסכמי אוסלו ואחרי ההינתקות, עתה דווקא הציבור הפתוח יותר לכאורה מוכן להתנתק ממוסד של המדינה
▪  ▪  ▪
הציונות הדתית קיבלה מכה קשה [צילום: פלאש 90]

המירוץ הפוליטי המתוקשר ביותר מאז הכרזתו של יאיר לפיד על כניסתו לפוליטיקה סוף סוף נגמר. הציונות הדתית, שניצחה בקרב הפוליטי, קיבלה מכה קשה, כשהחרדים הוכיחו שוב את עליונותם בממסד הרבני. יש שיתלו את הפסדו של הרב סתיו בהתעקשותו של הרב שפירא להישאר במירוץ עד הסוף, יש כאלו שיטענו כי היועץ המשפטי לממשלה התערב שלא כהוגן נגד הרב שמואל אליהו, וזה אולי נכון, אבל בסופו של יום, נותרנו עם שני ה"נסיכים". האחד לבית לאו והאחד לבית יוסף.
ואחרי שהציונות הדתית הפסידה במירוץ לרבנות הראשית, או שמא נאמר הרב סתיו, כבר מהלכים אימים עלינו - הרבנות תמשיך בדרך הקפואה, הפרימיטיבית, המנותקת, המרחיקה, משניאת היהדות כפי שהייתה בעשור האחרון. מכאן, שיש להתנתק ממנה, ולגדוע אותה באיבה. לטוענים כנגד הרבנות עם ראשיה החדשים נורא קל, כי ניצחון הבנים בעקבות מאמצי האבות, גורם לכך שפשוט יהיה לטעון כנגדם שלא היו נבחרים לולא אבותיהם.
אלא שאבותיהם פשעו בפשע הנורא מכל בישראל 2013, הם חרדים. אתם יודעים, מנותקים מהמדינה, לא ציונים, בוזזים, משתמטים, קיצוניים דתיים, פגאניים לפרקים, מרבי ילדים, מקטיני הכנסות, חיים על קצבאות, רובוטים של הרבנים, אתם יודעים, חרדים.
ובכן, בואו נעקוב אחר האבות החרדים הללו. הרי לא לשווא נעלב הציבור הדתי עד כלות נשמתו מדבריו של הרב שלמה כהן, בעוד הרב עובדיה יוסף צופה מן הצד ולא מוחה או מקביעתו כי המפד"ל המחודש הוא 'בית של גויים'. הרב עובדיה הגיע למקומו מתוקף עבודה קשה, שכוללת בתוכה את הגישה של "כח דהיתרא עדיף". פסיקתו ה"חשוכה" כוללת גם היתר חדשני בשעתו להינשא לקראים, הגדרת ביתא ישראל כיהודים לכל דבר והתרת עגונות מלחמת יום הכיפורים.
גם אביו של הרב דוד לאו, הרב ישראל מאיר לאו, הרי גם הוא רב רב-זכויות, גישתו הפתוחה והאוהבת ידועה ומוכרת לכל. בין אם זה בתוכניות רדיו או טלוויזיה, הוא שם. מייצג את היהדות כפי שהיא, בפשטות, עם חיוך ועם הרבה אהבת ישראל. הוא מנצל את הטכנולוגיה לטובת המסר היהודי.
שני הבנים בהחלט נמצאים בצל אבותיהם, שניהם ממחזרים את אותן שיטות. האחד עם ליקט של פסקי ההלכה של אביו והשני עם תוכניות טלוויזיה ומשדרי אינטרנט על-מנת להנגיש את תורת ישראל לרבים. יש משהו מאכזב מאוד בכך שהם אלו שנבחרו, אך כל הטענות כלפי הרבנות ככזו שעומדת להתנתק מהעם, אינם אלא הפנייה של מוקד האש כלפי המקומות הלא נכונים.
אחרי גט הכריתות שחלק מהציבור הדתי לאומי כרת עם המדינה אחרי הסכמי אוסלו (בבית-הכנסת שלי לא קוראים מאז את התפילה לשלום המדינה), ואחרי ההינתקות (צמיחת נוער הגבעות), עתה דווקא הציבור הפתוח יותר לכאורה מוכן להתנתק ממוסד של המדינה. יש משהו אבסורדי בכך שציבור שמתגאה בכך שהוא אינו סר למרותו של אף רב מבוהל מהמחשבה שרב כזה או אחר יקבע לו איך תראה היהדות שלו.
פעם אפשר היה לומר שהעיקרון המאחד של הציונות הדתית הוא שמדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה. אך כיום, עם הנחפזות לרוץ ולחתוך את החוט המחבר עם המדינה, ברור שזה כבר לא נכון. כל סיבוך וכל מהמורה בדרך, מפנים את הציבור למחוזות קיצוניים כאלו ואחרים. אלו הן בחירות, והפסדנו בהן. האם בכל פעם שנפסיד בבחירות, נרצה לשבור את הכלים? עם גישה כזו, גם אם נתקדם בכל זירה אפשרית - בצבא, בתקשורת, במשפט, ברבנות, לעולם לא ננצח.

פורסם לראשונה ב"מקור ראשון"
תאריך:  29/07/2013   |   עודכן:  29/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תפסיקו להיבהל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הערות לכותב
צפורה בראבי  |  30/07/13 22:21
2
יש מה לעשות=תוך הרבנות וחוץ לה
ע_הראל  |  31/07/13 04:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שנער
מי יצביע בעתיד לימין אם השמאל יותר חברתי וישנן בחירות נפרדות בעניין השטחים?
נרי אבנרי
בשונה מרבים בשמאל הישראלי שתמכו בהינתקות מתוך שנאת מתנחלים, אינדיק תמך בה בשל נאיביות אופיינית לאמריקנים. שבועיים לפני משאל המתפקדים בליכוד הוא אמר: "ההינתקות תזרז את השלום"    הלכתי לארכיון
עו"ד אלון קוחלני
דחיית עתירה של נישום שביקש לפטור את עצמו מארנונה בגין שטחים לא מקורים הביאה את ביהמ"ש לעשות סדר בשאלה כיצד ומתי מחייבים בארנונה נכס שאינו בניין (ע"ו 40867-11-12 אקסטל בע"מ נ' מנהל הארנונה -עיריית מעלה אדומים)
יהודה דרורי
מישהו ציין בפניי שייתכן שנתניהו הידוע כמקיאבליסט, משחרר בכוונה קבוצה-קשה אשר תדרוש את חלקה בשלטון ותגרום שם לבלגנים לא פשוטים
אביב טלמור
כל אפיקי ההשקעה הנוכחיים העומדים בפני הציבור טומנים בחובם סיכון, אם לתשואה אפסית ואם לתשואה שלילית, הציבור חייב להשלים את המהפכה שהחלה עם רפורמת בכר וללמוד בעצמו כיצד לחסוך בעמלות ולהשיא ערך להשקעות של עצמו על-מנת שהכסף שלו באמת יעבוד עבורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il