X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: פרשת הנגיד פרנקל - לא על המספרים בלבד הכסף גם רוצח - תשאלו את המאבטח החשוד ברצח הכפול בבניין כלל די לסטראוטיפים שחרור מחבלים רק בישראל איפה האתיקה הרפואית? ולקינוח: מסיכון לסיכוי
▪  ▪  ▪
פרנקל. מסיר מועמדותו [צילום: פלאש 90]

לא מריח טוב
פרופ' יעקב פרנקל הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד הנגיד הבא של בנק ישראל בעקבות פרשת גניבת הבושם. לא סוד הוא שהתרגלנו כבר לדבר על הצלחה כלכלית במונחים של מספרים, וכך מצביעים על הרקורד המפואר של הישגים בינלאומיים של הנגיד. אולם מה עם הניקיון האישי והציבורי שלו? לפחות מבחינת מראית עין בעצם העובדה, שהנגיד לשעבר לא מצליח לשכנע את הציבור בניקיון כפיו בפרשה, ואף שינה גרסאות בנושא, זה לא נראה טוב, בוודאי כשמדובר באדם במעמד גבוה כפרנקל.
ועוד לא דיברנו על פרשת השוחד שהנגיד נאשם בה בעברו, גם אם החזיר את הכסף בסופו של דבר, וגם עם כל הכבוד להישגיו המרשימים, על כמה כשלונות שרשומים על שמו.
דומה שלכסף הפעם יש ריח, ולאו-דווקא ריח טוב.

מה נשתנה

בספטמבר 1992 רצח המאבטח איתן מור, שהיה מעורער בנפשו, ארבע עובדות של התחנה לבריאות הנפש בירושלים. 21 שנים אחרֵי, אירע הרצח הכפול של עורך-דין ובתו במרכז כלל בירושלים, בידי מאבטח שאף הוא, בדומה למור, ניצל את הנשק, שהחזיק בתוקף תפקידו, למטרות רצח.
האם נשתנה דבר מאז ועד היום? התשובה היא כלום. לרשימה הלא מפוארת הזאת הצטרפו מאבטחים רבים נוספים, שרצחו אף הם במרוצת השנים אנשים חפים מפשע, בני משפחה ואחרים. נראה שהלקח לא נלמד, לא בנושא בדיקת הכשירוּת הנפשית של המאבטחים, והערכת מידת מסוּכנותם לסביבתם, ולא בתחום התיאוּם בין הרשויות השונות (המשטרה, הרווחה ומשרד הבריאות) לגבי הרקע הפלילי או הטיפולי של המאבטח, תוך ביצוע מעקב מַתמיד אחריו. והוא הדין לרישוי נשק בכלל. כך הגענו למצב העגום שרק השנה נרצחו למעלה מתריסר אנשים בידי מאבטחים. עד מתי?

מודיעין כמשל

דומה שבשנות ה-2,000 הגיעה השעה להתנער מסטראוטיפים פסולים ומהדבקת תוויות על יחידים או על ציבור שלם. החרדים כבר אמרנו? זה עתה נבחרו שני רבנים ראשיים מצויינים, הנסיכים הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף. במקום לשפוט אותם על-פי ההישגים המרשימים שלהם, ישר מדביקים להם את תווית החרדי החשוך והמנוכר לציבור.
קחו למשל את העיר מודיעין, שהרב לאו כיהן שנים רבות כרבה הראשי. מדובר בעיר חילונית פלורליסטית מובהקת, החיה בדו קיום מופלא עם התושבים הדתיים שבה. מי המנצח על הרמוניה זו אם לא הרב לאו, הזוכה לתמיכתם של כל התושבים, חילונים כדתיים לאומיים?
לא סוד הוא שהרב ידוע בפתיחותו הליברלית, כמו גם בהתנהגותו מסבירת הפנים לכל אדם, ואף שירת בצבא. ומה הפלא? כבנו של הרב הראשי לשעבר, ורב העיר החילונית ללא הפסקה, תל אביב יפו, בעבר ובהווה, הרב ישראל לאו, שניחן אף הוא באותן תכונות, דומה שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ.
והעיר מודיעין כמשל וכדגם לכהונת הבן הצפויה כרב ראשי. צפו להפתעות, טובות כמובן.

רק בישראל

שחרור המחבלים הצפוי, לקראת המשא-ומתן המדיני, לא רק פוגע במשפחות הנרצחים, ומהווה זלזול במערכת המשפט, אלא לא פחות שולל כל אלמנט הרתעה מפני פיגועים בעתיד, חלילה.
ההיסטוריה של שחרור מחבלים, בעקבות עסקות שונות ומשונות, מקַבעת בתודעת הטרוריסטים שעונש מאסר עולם, שנפסק להם, אינו שווה אפילו את הנייר שעליו הוא כתוב, וכי בשלב מסוים כאמור הם ישוחררו בהקדם. וכך הניצחון שלהם כפול: גם כ'גיבורים' שרצחו יהודים, שבנוסף מצליחים תמיד לנופף בדגל השחרור המוקדם, כמי שלא מיצו את עונשם, ובכך לעבוד על ישראל בעיניים.
איפה ישנה עוד מדינה הנדיבה כל-כך לרוצחיה, ונכנעת להם? כמו תמיד רק בישראל.

איפה האחריות המקצועית?

לאחרונה עלתה לכותרות הצהרתם של הפסיכיאטרים על כוונתם להתנער מכל אחריות להתאבדותם של מטופלים. בעצם, למה לא? דומה שזהו פתרון קל ביותר עבור המטפלים, למנוע הסתבכות משפטית בעונשי מאסר ובקנסות כספיים בגין רשלנות רפואית. אולם האם אין הדבר סותר את שבועת הרופאים ואת עקרונות האתיקה הרפואית?
לא די באחריות ניהולית של כל מוסד פסיכיאטרי, או בית-חולים, לחייהם של החולים המאושפזים בו ובהשגחה רפואית עליהם, שהיא לא פחות מאחריות שירות בתי הסוהר לחיי האסירים וגורלם. לכן, אם חולה שם קץ לחייו, על המוסד לשאת במלוא התוצאות לכך. אולם מעבר לכך, התאבדות של חולה, המטופל במסגרת קלינית או פרטית, מצביעה על כֶּשֶל מקצועי מובהק של המטפל, שלא אבחן כראוי את מצבו הנפשי של המטופל ומידת מסוּכנותו לעצמו או לסביבתו, כפי שאנו עדים במקרים רבים, ושחרר אותו מהשגחה רפואית צמודה אחריו. לכן, ההצהרה האמורה של הפסיכיאטרים והמטפלים, פירושה בריחה מקצועית מנטילת אחריות לכישלונם ומעילה כפולה בתפקידם.

מסיכון לסיכוי

מוסף 'שישבת' מפרסם מדי פעם כתבות על אנשים מוגבלים, שהגורל היכה בהם פיזית או נפשית, שהם או בני משפחותיהם לא נכנעים למוגבלותם, ומפגינים יכולות מנטליות, אינטלקטואליות ויצירתיות מגוונות וכישורים מדהימים בתחומים שונים.
הפעם על הכוונת הנערה אלה פרי, שלא נכנעה למסתם שנקרע בליבה, ובמקום מסלול השחייה, שעליו נאלצה לוותר, מצאה תחומי עיסוק חלופיים מגוונים החל מדוגמנות, דרך משחק ועד ליזמוּת כתרומה לקהילה.
התורן השני, שזכה לכתבה במוסף, הוא נער הקראטה, דניאל קלאהר, שלא נכנע למחלת הפרכת שממנה הוא סובל, ואף יתחרה במכביה לקראת מדליה.
כל הכבוד לגיבורים אמיתיים אלה, המשמשים מודל מופתי של התמודדות נחושה, בלתי מתפשרת, ויוצרת למוגבלים אחרים, כיצד להפוך נכוּת לאיכות חיים ולא להיכנע לגורל. וכל הכבוד לעיתון המביא דמויות מיוחדות כמותם לידיעת הציבור.

תאריך:  30/07/2013   |   עודכן:  30/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
נורית גרינגר
מדינת ישראל, למה את עושה את מה שאת עושה? למה את מתעקשת לא ללמוד מהעבר הקרוב? למה קשה לך לתפקד כמדינה ריבונית?
רפי לאופרט
הדרך שבה מוביל ראש הממשלה, היא דרך סרק, הוויתורים - ויתורי שוא, ומעשי שווא מולידים בדרך כלל תוצאות שוא, אכזבות ותסכול חמור. עצור רה"מ בטרם תהיה מחוייב מדי למתווה שנכרה לפתחך ע"י יריבים ואויבים מבית ומבחוץ
מירב ארד
חידוש השיחות בין ישראל לפלשתינים החל בארוחת ערב לרגל סיום צום הרמדאן    השרה לבני נועדה עם הנציג הפלשתיני סאיב עריקאת ועם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי    אובמה בירך על חידוש השיחות בין הצדדים
עידן יוסף
במכתב לשגריר ארה"ב דן שפירו, טוענת התנועה כי מרטין אינדיק, המשמש בתפקיד בכיר בקרן החדשה, הפועלת נגד המדינה, אינו יכול להיחשב הוגן ויש להחליפו באחר
רועי אורן
אני מעריך את נתניהו על-כך שהוא מוכן להתגמש עם עמדותיו העקרוניות כפי שתוארו לא פעם בספריו השונים. אך, למרות הכל, אני מסכים עם אנשי הימין שאל לישראל להתקפל בפני הפלשתינים, ובפני הממשל האמריקני פן נאבד את כבודנו הלאומי, ואת היכולת שלנו לתפקד כאומה צעירה ובועטת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il