X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמות הנאשמים בפרשה וגזרי הדין מרחיקי הלכת, מעמידים בסימן שאלה גדול את האמצעים והמטרה של ארדואן שכמעט ודומה שהוא הכוכב הראשי בהצגת התיאטרון למחיקת אויבים פוליטיים במסווה של הגנת הדמוקרטיה
▪  ▪  ▪
רג'פ טאיפ ארדואן. מסע נקמה אישי [צילום: AP]

הבוקר האחרון בטורקיה ייזכר כציון דרך חשוב לאין ערוך להבנת מאזן הכוחות בין נאמני החילוניות בטורקיה, לבין הזרם האיסלאמי המתון במדינה. בתום משפט ארוך ומייגע שארך חמש שנים, הגיעה לישורת פרשת "ארגנקון", אשר בליבה עומדת האשמתם והעמדתם לדין של מספר דמויות מפתח בנוף הטורקי ובראשם ראש המטות המשולבים לשעבר, הגנרל אילקר באשבוג שנידון למאסר עולם על חלקו בניסיון ההפיכה הצבאי הרביעי בטורקיה.
יחסי האיבה השוררים בין ממשל רג'פ טאיפ ארדואן ובכירי הצבא הטורקי, הפכו בשנים האחרונות לדבר שבשגרה במרקם היחסים העדינים שבין צבא ומדינה בטורקיה. גזר הדין במשפט, הוכיח כי מערכת המשפט בניצוחו של ארדואן, מעלה על נס את שפת הכוח והשררה בטורקיה מודל 2013.
כמות הנאשמים בפרשה וגזרי הדין מרחיקי הלכת, ומעמידה בסימן שאלה גדול את האמצעים והמטרה של ארדואן שכמעט ודמה שהוא הכוכב הראשי בהצגת התיאטרון למחיקת אויבים פוליטיים במסווה של הגנת הדמוקרטיה. חוסר הראיות המוצקות נגד הנאשמים והיעדר הירידה לפרטים למיצוי חומר החקירה, מעידים על מסע נקמה אישי כנגד האליטה החילונית, ולא כמסע להשבת חירות המשפט למדינה.
שנית, הפרשה מראה כי בלא מעט מקרים ארדואן יוצא למסע מבלי לקחת איתו מצפן שיתווה דרך ברת ביצוע. בדומה למדיניות "אפס הבעיות" שלא תמיד הביאה שקט תעשייתי בהיבט הבינלאומי, גם בסיפור הנוכחי ארדואן מעוניין להבהיר לצבא שתפקידו לשמור על ביטחון אזרחי טורקיה, אך עושה זאת על-ידי דורסנות סותמת פיות.
בין אם יש בסיס מוצק באמת שניסה בית המשפט להוציא לאור ובין אם לא, הרי שהנזק התדמיתי לטורקיה הינו עצום. טורקיה של ארדואן מנסה לשמור על האיחוד האירופי קרוב לליבה ככל שניתן ובד בבד בועטת בדלי בכל הזדמנות אפשרית, עיין ערך ההרפתקה הבלתי רצויה בכיכר טקסים באיסטנבול בחודשים האחרונים. בעיני ארדואן היום הושב לבית המשפט אמון הציבור בצדקת דרכו, ברם בפועל הציבור הטורקי מתחיל להבין שארדואן גונב לו את המדינה מתחת לשטיח לאור היום.

תאריך:  06/08/2013   |   עודכן:  06/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו רוצה בה לתפקיד נגיד בנק ישראל? משיקולים ענייניים? מאינטרסים זרים? יואיל ויסביר
עו"ד טל רבינוביץ'
ועדת ערר מחוז צפון, בהחלטה נחושה ותקיפה ביקרה את הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יוקנעם עילית, ביקורת משולשת: על אי ידיעת החוק, על התנהלותה האיטית המעכבת את האזרח, ועל העדפת אזרח המצוי בלחץ על פני אזרח אחר
מתי דוד
כיבוש בכוח החרב בעיני האיסלאם איננו עוולה אלא זכות. דאגה לפליטים ולאחרים איננה דאגתם. אללה ידאג. רוח האיסלאם הוא אויבו של כל אדם חופשי, הוא אויב של כל מחשבה ויוזמה מתקדמת. האיסלאם הוא אויב של כל מי שאיננו מוסלמי.
הרב אליהו קאופמן
הקו של "נטורי קרתא" הוא אומנם רדיקלי ונמצא אף מחוץ לקונצנזוס החרדי האנטי ציוני, אך מנגד יש לבדוק אם באמת זו פרשת ריגול ולא עוד "סינדול" או "רשלנות חקירה". ההפגנה בבריסל של ציבור חרדי הדליקה "אור אדום" לישראל ולכן היה ויש צורך להצביע על הגורמים הרדיקלים החרדים גם כגורמי סכנה ביטחוניים
עו"ד משה גולדבלט
מעורבות אנשי תקשורת ועיתונאים מסוגו של אמיר אורן במינויים בכירים היא בעייתית. בניגוד לדימוי של עיתונאים בעיני עצמם, אני משוכנע שתחת הכותרת של "זכות הציבור לדעת" מסתתרים לעתים קרובות האינטרסים האפלים ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il