X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לי מושג מי מייעץ לוועד עובדי הנמל, אבל כדאי מאוד שהיועץ ישווה את המצב בישראל למצב בעולם ואז יבין שמה שהשר כץ מתכנן פשוט מתבקש מאליו
▪  ▪  ▪
נמל אשדוד. העובדים עוד יתחננו להפרטה [צילום: דרור פלנר]

ליד העיר סיאטל בארה"ב ישנם שני נמלים שמתחרים זה בזה בעוצמה רבה - נמל סיאטל ונמל טקומה. בשנת 2009, הצליח נמל סיאטל לשכנע את את ענק הספנות מארסק לעזוב את נמל טקומה ולעבור לעגון בנמל סיאטל. מארסק לא היו היחידים ולמעשה רבע מהתעבורה בנמל טקומה הסתלקה ממנו מה שהביא לפיטורי המנכ"ל והבאת מנכ"ל אחר בשנת 2010.
המנכ"ל החדש של נמל טקומה הצליח להוריד עלויות ולהגדיל את התעבורה בנמל טקומה ב-30 אחוזים על חשבון נמל סיאטל. מה שזיכה אותו בשבוע שעבר בבונוס והעלאה במשכורת. ככה נראית תחרות אמיתית.
בימים האחרונים אחרי ההצלחה של נמל טקומה, התחילו קולות בנמל סיאטל שמבקשים שנמל סיאטל יעבור לבעלות של נמל טקומה, אלא שנמל טקומה לא מעוניין לקנות את נמל סיאטל.
ומה קורה כאן בישראל? שר התחבורה ישראל כץ אמר לעובדי הנמלים מה יקרה אחרי בניית הנמלים החדשים: "בסוף עוד תתחננו להפרטה". כלומר אתם עוד תתחננו לשינוי בעלות. מי שמסתכל על מה שקורה בימים אלו בנמלי סיאטל וטקומה מבין שהשר כץ אמר את הדבר הכי הגיוני וזה בדיוק מה שקורה במציאות בארה"ב - אנשי נמל סיאטל מתחננים לשינוי בעלות. כל זאת למרות שמצבו של נמל סיאטל עדיין טוב בהרבה ממצבם העתידי של נמלי חיפה ואשדוד אחרי שהנמלים המתחרים החדשים ייבנו.
אבל בישראל מתנהגים עובדי הנמלים בזחיחות תמוהה. הם מנסים לקבוע מי ינהל את המו"מ איתם למרות שהמדינה הציעה את אחד מבכירי הבכירים בענף - מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי. כאשר הנמלים החדשים ייבנו הם ירוצו לעוזי יצחקי ויתחננו בפניו לשינוי בעלות. אין לי מושג מי מייעץ לוועד עובדי הנמל, אבל כדאי מאוד שהיועץ ישווה את המצב בישראל למצב בעולם ואז יבין שמה שהשר כץ מתכנן פשוט מתבקש מאליו ואז הזחיחות תיעלם ובמקומה יתנהל מו"מ על זכויות עובדים ולא על איך לנהל את נמלי ישראל.

תאריך:  08/08/2013   |   עודכן:  08/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמלי חיפה ואשדוד בדרך למצב נמל סיאטל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
הנשק החדש של אל-קאעידה: הטלפון, ואם האמריקנים מאזינים לו - מה טוב. כך הצליח הארגון להבהיל את ארה"ב בלי שום מאמץ, וכך הוא גם עלול להרדים את ערנותו של המערב
ד"ר רון בריימן
מאז רצח רבין הצטברו לא מעט ממצאים חדשים, שלא היו מונחים לפני ועדת החקירה הממלכתית המקורית בראשות השופט שמגר, ואשר מחייבים חקירה מחודשת
אלעזר לוין
ממשלת ישראל - טוענים 1,154 קוני דירות בחריש - נהגה כאחרון הגנגסטרים: היא לקחה מהם 137 מיליון שקל, ואחר כך ביטלה הבטחה שנתנה להם והסתלקה עם הכסף    פניו המכוערות של משרד האוצר
אהרון שחר
אנו כבר יודעים ששחיתות במובן הרחב היא כל מה שפועל לטובת האליטות על חשבון הציבור. זו כבר התקדמות לא רעה בכלל, מה עוד צריך לדעת כדי שנבין את המושג לעומקו?
משה חסדאי
דוד אבישר, יליד חברון ופעיל ב'הגנה' בירושלים של שנות ה-20, מתאר יחסי שלום בין ערבים ליהודים, המתקיימים בעקבות השתדלותם העקבית של היהודים לחיות בשלום עם שכניהם הערבים - כשלום מוסווה, כניעה וחנופה. זאת למרות שיהודי חברון והמבקרים מבחוץ סבלו השפלות נוראות מצד ערביי העיר בלי יכולת להגן על עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il