X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מלוא ההנאה מובטחת לכל הצופים [צילום: דניאל קמינסקי]
"האמת" בתיאטרון בית לסין
החיים הכי שווים על-פי הצרפתים הם "החיים היפים - La Belle Vie”. בהם כל אחד מנהל את הרפתקאות האהבהבים שלו בדיסקרטיות ותוך העלמת עין ממעללי בן/בת הזוג. פלוריאן זלר במחזה שלה "האמת" העולה בבית לסין, מעוררת את השאלה: האם כדאי לספר את האמת לבעל או לאשה, או שמא הסתרתה רק תשמור על חיי הנישואין?

במרכז העלילה מככבים שני זוגות, שהגברים יפי התואר שבהם הם החברים הכי טובים. ליאור אשכנזי, בתפקיד מישל השרמנטי והמצודד, מסיים פגישת התעלסות עם אליס (הילה זיתון המרהיבה, ולכאורה זה נשמע כמו זוג רגיל, כשהבעל מסיים את האקט ומממהר לפגישת עבודה. אך לא היא. אליס היא אהובתו מזה חצי שנה. לה כבר נמאס מחוסר המחויבות שלו, מהמהירות בה הוא גומר והולך. מישל - לא מתכוון למסד את הקשר, אבל נמשך פיסית לאשה החטובה, הסקסית והיפה. כשהוא חוזר הביתה, שואלת אשתו היכן היה. וכאן מתחילה ההתדרדרות. שקר אחד מוביל לשני, האשה מגלה את שקריו, והוא - צריך להיות אקרובט באופן מילולי כדי להזהר ולשמור על נישואיו.הדיאלוגים כאן כה שנונים והסיטואציות כה קומיות, שהמשחק המשובח רק מעצים עוד יותר את החוויה.
ההתפתלויות של אשכנזי, האופן בו הוא הופך שחור ללבן באמצעות הקסם והשכנוע הפנומנלי שלו, התרגזותו מחוסר האמון שאשתו מתחילה לגלות - מאפשרים לבחור להרהיב ביכולת משחק קומית ודרמטית כאחד, שעד היום היו יותר מכונסים בתוכו, וכאן - הכל פורץ במפל של כשרון שנתמך בטקסט הגאוני של המחזאית, ובבימוי הנפלא של משה קפטן. הקטע בו הוא מחקה את דודתה של אהובתו, ומבלי לחוש הוא גם מחקה תנועות של זקנה שפופה , אותה למעשה לא רואה הבעל של אליס, עמו הוא משוחח. אך הקהל לא חדל לצחוק.
אין זו עוד קומדיה בולוורדית המיועדת למלא קופות. כאן הכשרון של כל השחקנים, הדיאלוגים השנונים, והעיקר - הרוח הכה צרפתית שמאפיינת את הרגלי החיים של הצרפתים ("הצפרדעים" כפי שבריטים מכנים אותם), הנון-שאלנטיות באורך הרוח והסובלנות של האחד לרעותו, כשהם מעדיפים לשמוע שקרים קטנים, ובלבד שלא תחדל מלאכת האהבה לעולם, מכל הכיוונים - כל אלה מהווים ארוחה צרפתית כהלכתה. והאמינו לי, כבר כשביקרנו בפאריס בשנת הנישואים הראשונה, עמדתי על תכונתם זו כשגרנו אצל משפחת הורי בעלי. כשבנותיהם נסעו לריביירה, והבעלים נשארו בגפם בפאריס, שאלתי: ומה אם תהיה להם הרפתקה שם ענו לי: "Ce n'est pas serieux”(זה לא רציני). זוהי גישתם, וכך הם מנהלים את חייהם.
הילה זיתון כאליס, מוכיחה שהיא לא רק יפה, דיווה וזמרת מחוננת (היא מילאה בין היתר את תפקיד "אוויטה" במחזמר), אלא גם שחקנית עם כשרון בלתי נדלה. ירון מוטולה החביב והנאה כבעלה, פול, פחות מחצין את רגשותיו ושומר על איפוק ככל הניתן נוכח המשבר אליו כולם נקלעים. מיכל לוי כלוראנס, רעיתו של מישל, יפה גם היא ומנווטת כהלכה את המעברים בין הדרמות הנחשפות.
אך לא רק יופי, חן רב ויכולת משחק והבעה מדויקת וברורה מכונסים בהצגה זו. העובדה שבסיום כל סצינה הקהל מוחה כפיים (דבר נדיר במחזה שאינו מחזמר), מעידה עד כמה ההצגה כובשת את כל הקהל.
ובתום ההצגה, שואל את עצמו הצופה: מה כדאי וראוי יותר - להסתיר את האמת, או לומר אותה ישירות לבן/בת הזוג? כיצד יתכן לשמור טוב יותר על חיי הנישואים - עם גילוי האמת או בעזרת השימוש בשקר?
כאמור, בימויו של משה קפטן מנווט את השחקנים ומוציא מהם את המיטב שבהם; התרגום החכם של המחזה נעשה בידי דורי פרנס; את התפאורה היפה, המתוחכמת והפונקציונאלית, שהתאורה של אורי מורג משנה את מהותה הודות למשחק באורות - אותה עיצבה אנה זיו. את המוזיקה הנכונה, המדגדגת גם במילות השירים, עיצב עדי כהן,ואת התלבושות שכה מחמיאות לנשים היפות עיצב אורן דר; ולבית לסין נכונה הצלחה אמנותית וקופתית כאחד. מלוא ההנאה מובטחת לכל הצופים, בלי יוצא מן הכלל. כיף של הצגה.

[צילום: דניאל קמינסקי]
[צילום: דניאל קמינסקי]
תאריך:  11/08/2013   |   עודכן:  11/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה טרן
תערוכה מיוחדת - WANTED - במוזיאון תל אביב, הכוללת עבודות של אנדי וורהול    יצירת המופת של ברכט, "אימא קוראז'", בוחנת את התהליכים הפסיכולוגיים והפיזיים שקורים לאדם בזמן מלחמה
חגית כהן
מוזיקה היא מחלת עור של הזמן. המוזיקה תחדל להתקיים בעתיד שחוזה המדע ליקום, שבו לא יהיה עוד הבדל בין עבר, הווה ועתיד
אבי יופה
פאניקה ציבורית, 3.4 מיליון מנות חיסון, מבצעי חיסון המוניים, וחולים שנדבקו בשל החיסון שהוענק לכל ילדי המדינה. הגילוי של נגיפי פוליו בדרום מחזיר את בכירי משרד הבריאות לאירועים מלפני 25 שנים
אלעזר לוין
רכש ב-29 מיליון שקל מגרש בדרום העיר והגיש תוכניות לתב"ע    חלק מתוכנית גדולה להחייאת האזור, כולל פרויקטים של יזמים אחרים    ממשיך לבנות ברחובות, מסיים בהרצליה    "הדירות לא יוזלו"    ושמו המקורי הוא בכלל אבולעפיה
טובה ספרא
ציפי לבני וג’ון קרי בונים אשליה שתתנפץ נוכח המציאות    תקציב המדינה לא יישאר במסגרת שנקבעה, בשל הוצאות לא צפויות או לא מתוכננות    תחזית אסטרולוגית שבועית: 16.8.13-9.8.13
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il