X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטענה שאין צורך בנמלים חדשים מזכירה את אמירותיו של גייטס: "זיכרון מחשב בגודל 640 קילובייט צריך להיות מספיק בשביל כל אחד", "אני רואה פוטנציאל מסחרי זעיר לאינטרנט בעשר השנים הבאות"
▪  ▪  ▪
נמל חיפה העתידי [צילום: עמי שנער אדריכלים/ עיריית חיפה]

לאחרונה הועלתה טענה מוזרה כאילו אין צורך בנמלים חדשים כי נמלי ישראל כיום גם כך לא מנוצלים עד תום. הטענה מזכירה את הופעתו של ביל גייטס ב-1981 בסיאטל, בה אמר כי "זיכרון מחשב בגודל 640 קילו-בייט צריך להיות מספיק בשביל כל אחד" וב-1994 הוא אמר: "אני רואה פוטנציאל מסחרי זעיר לאינטרנט בעשר השנים הבאות". גם מומחים בתחומם לא מעריכים עד כמה הגידול בענף שלהם יכול להיות מרשים.
נמל אוקלנד במפרץ סן פרנסיסקו בשנים 2007, 2008 ו-2009 ירד בכמות הפעילות שלו עד שב-2009 הוא הגיע לירידה של 8.4%. בשנת 2009 הסתיימה העמקת מי הנמל כדי לקבל אוניות גדולות יותר ואז ב-2010 הייתה בבת-אחת צמיחה של 13.9%.
כעת יש כוונה להעמיק את מי הנמל בחיפה ובאשדוד. בעקבות ההעמקה יוכלו הנמלים להתחרות עם נמלים בטורקיה ובמצרים. נמלים עמוקים יאפשרו גם עגינה של אוניות גדולות עבור סחורות לירדן ואולי עבור עוד מדינות באזור. זאת ועוד, אם יאפשרו לאוניות גדולות להגיע ולא יצטרכו לעבוד רק עם אוניות קטנות, מחיר ההובלה יקטן ובעקבות המחיר הנמוך, יותר מסחר ייהפך לכדאי כלכלית וכמות ההובלה תגדל עוד. יתרה מכך, נמלי ישראל אינם מצטמקים בפעילות כמו נמל אוקלנד ועוד חמש שנים כאשר יהיו יותר תושבים בישראל והמשק יצמח, גם בלי ההעמקה של מי הים, תהיה יותר פעילות.
כדאי גם לשים לב שבוויכוח הזה כל צד מייצג את ציבור שולחיו. ישראל כ"ץ הוא נבחר ציבור שמייצג את אזרחי ישראל. ועדי הנמלים נבחרו על-ידי עובדי הנמל ומייצגים רק את האינטרס שלהם גם אם הוא נוגד את האינטרס של כלל אזרחי ישראל. כל צד מייצג נאמנה את האינטרס של שולחיו.
נמל נבנה במשך מספר שנים. האם יש צורך לחכות עד לדקה התשעים ואז פתאום לעמוד בפני שוקת שבורה? צריך להודות לשר כ"ץ ולמנכ"ל יצחקי שהם כבר עכשיו דואגים לעוד מספר שנים קדימה. וכפי שאמרו זקני הנגב לאלכסנדר מוקדון: "איזהו חכם? הרואה את הנולד".

תאריך:  26/08/2013   |   עודכן:  26/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ביל גייטס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
אני כיהודי וכישראלי מעדיף את הביקורת של טיבי ושות' על פני שתיקתם. אני כישראלי ויהודי שמח על כך שטיבי ושות' שופטים אותי על-פי אמות מידה ופרמטרים שונים מאלו שהם שופטים בהם את "אחיהם" המוסלמים/הערבים!
שולמית קיסרי
מבחינתו נשות הכותל ו"כל מיני" מתפללים או מבקרים בכותל הם בני אדם סוג ב' או ג'. הכותל "לא מגיע" להם ואינם ראויים לו. בשביל כל אלה בנה לאחרונה מרפסת מרוחקת מהכותל המיועדת לכל המצורעים הנ"ל
גרשון אקשטיין
מנהיג מדינת המודל של השילוב בין האיסלאם לדמוקרטיה, ארדואן, שוב פתח את פיו
עקיבה לם
בשנים האחרונות, עם שינוי התפיסה של הימין המדיני, שהחליט להפוך להטות את הגלגל ימינה
עו"ד יוסף פנדריך
אמנם אין בתקנות הוראה שמתייחסת לפטור מאגרה בדיעבד, לאחר שהאגרה שולמה, אבל סמכותו של הרשם מעוגנת בראש ובראשונה בחוק בתי המשפט, ולא בתקנות האגרות. ס' 90 (4) לחוק קובע כי רשם רשאי לדון בעניינים אלה. הנה כי כן, מי ששילם אגרה בגלל שלא יכול היה עקב דחיפות הענין להגיש בקשה לפטור מאגרה, יכול לקבל בחזרה את כספו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il