X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לניצים בליכוד אין מנהיג, לכן התנגדותם לחלוקת הארץ מוחלשת. אם הרצוג יצליח לעקוף את יחימוביץ', העבודה תצטרף לממשלה. הכסף שהובטח לישיבות הציוניות לא הועבר, כי שר האוצר לפיד גילה שגם הישיבות החרדיות ירוויחו מהמהלך
▪  ▪  ▪
נתניהו. משחק במגרש של היריב [צילום: AP]
תרגום לדרך פוליטית
אם נערוך סקר בסיעת הליכוד, יתברר כי הרוב המכריע של חברי הסיעה מתנגד למדינה פלשתינית, כולל בגבולות זמניים. הבעיה של המתנגדים לרעיון היא שאין להם דרך פוליטית לתרגם את התנגדותם למעשים

בימין בכלל ובליכוד בפרט, מצפים לבואה של סוּפה מדינית תורנית שתבוא עלינו לרעה. כמו סופות הטורנדו שפוקדות מפעם לפעם את דרום ארצות הברית - אפשר להיערך לקראתן, אך הן בלתי נמנעות וסופן לגבות מחיר כואב, בין אם גדול ובין אם מצומצם יותר. אין בכוחו של שלטון מקומי בדרום ארצות הברית להציב סכר.
התסריט המסתמן הוא פחות או יותר מוכר - כמו תסריט של כל סופה מדינית הפוקדת את ישראל בחצי היובל האחרון. כישלון של משא-ומתן רשמי - שמראש ניתן היה לקבוע כי ייקלע למבוי סתום - גורם לראש הממשלה לקבל החלטה חד-צדדית. כך הוחלט על ההכרה באש"ף לאחר כישלון שיחות מדריד. כך התקבלה ההחלטה על ההינתקות בעקבות כישלון שיחות קמפ-דייוויד 2. בעוד שבועות מספר נתבשר כי המשא-ומתן עליו מופקדת השרה ציפי לבני לא הניב תוצאות. על כן יפעל ראש הממשלה לפתרון ביניים: הקמת מדינה פלשתינית בגבולות זמניים.
השאיפה היא למנוע עקירת יישובים ככל שאפשר, כי עקירה לא מצטלמת יפה. אבל כשצה"ל ייסוג מחלק מהבסיסים ביו"ש, מספר בלתי מבוטל של תושבי היישובים ימצא את עצמו במצב של דגים בבריכה ההולכת ומתייבשת. זו הצעה שרשומה בתב"ע על שמו של אהוד ברק. אפרופו גבולות זמניים, אין דבר קבוע יותר מזה שמוגדר כזמני, ודאי במזרח התיכון.
ביום רביעי השבוע ערכה סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, הרמת כוסית לקראת ראש השנה במכון ז'בוטינסקי בתל אביב. היא הזמינה את צעירי הליכוד. כותרת הכנס הייתה התנגדות להקמת מדינה פלשתינית בגבולות זמניים.
יממה קודם לכן התארחו סגן שר הביטחון דני דנון ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בכינוס בקריית נטפים. בכינוס השתתפו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן, אבל הכינוס לא היה מוניציפאלי - מסיקה כבר נבחר לכהונה שנייה - אלא מפלגתי. ליכודי. הסדר הביניים היה שיחת היום, ליתר דיוק שיחת הערב.
לפני ההצבעה על שחרור מחבלים שנערכה בממשלה, התכנסו סגני השרים של הליכוד עם יו"ר הקואליציה יריב לוין, והקימו פורום של סגני שרים שגם לוין חלק ממנו. המטרה היא לפעול נגד צעדים דומים, אם הממשלה תחליט לנקוט בהם. סגני השרים דנון, אלקין וחוטובלי ממוצבים בימין זה מכבר, ואילו חברם החדש למועדון אופיר אקוניס, המקורב לראש הממשלה, מקפיד באופן עקבי לבדל עצמו מנתניהו בהתבטאויות המדיניות, ומביע התנגדות למדינה פלשתינית, קבועה או זמנית. אלא שהפורום החדש הוא מועדון של מתאגרפים עם ידיים קשורות. סגני שרים מוגבלים בזירה הפוליטית והפרלמנטרית. בשונה מחברי כנסת, הם מנועים מלהגיש הצעות חוק. בשונה מהשרים, הם אינם יושבים בפורומים של מקבלי החלטות.
אם נערוך סקר בסיעת הליכוד, יתברר כי הרוב המכריע של חברי הסיעה מתנגד למדינה פלשתינית, כולל בגבולות זמניים. הבעיה של המתנגדים לרעיון היא שאין להם דרך פוליטית לתרגם את התנגדותם למעשים.
באמצע נובמבר תתכנס ועידת הליכוד. שלושת ראשי מוסדות המפלגה - דני דנון, ישראל כ"ץ וזאב אלקין - דוגלים בעמדה מדינית קשוחה. הוועידה יכולה לעשות רוח וגם רעש, אבל אין לה אפשרות לכבול את ידיו של ראש הממשלה.
ישראל כ"ץ כתב השבוע בדף הפייסבוק שלו כי ראש הממשלה עומד לקחת ממנו את רשות התשתיות הלאומיות ולהעבירה לסילבן שלום, כיוון שהצביע בממשלה נגד שחרור המחבלים. יצוין כי גם גלעד ארדן הצביע נגד אותה החלטה, אך נתניהו לא נגע לרעה בסמכויותיו. אולי כי בשונה מישראל כ"ץ, מהעוגה שלו אין מה לחתוך. ואולי כי נתניהו אכן טעון לאחרונה לגבי כ"ץ, שממצב את עצמו בתוך המפלגה כאלטרנטיבה. נכון לעכשיו, חברי הסיעה טרם רואים בו כתובת.
למתנגדים להסדר ביניים בסיעת הליכוד אין מנהיג. כששרון הוביל את ההינתקות, נתניהו שימש כתובת למתנגדים בליכוד. היום אין לנתניהו יריב שירכז את האופוזיציה הפנים-מפלגתית. לא בוגי יעלון, לא גדעון סער, לא סילבן שלום. גם ישראל כ"ץ אינו מצליח להיכנס למשבצת. לא מסתמן יורש לנתניהו. וכשאין טוען לכתר, היערכות פוליטית בסיעה היא מינורית ומורכבת.

הרצוג נגד יחימוביץ'
התקדמות מדינית - עילה להיכנס לקואליציה [פלאש 90]

מתגעגעים לעטיני השלטון
מועמדותו של הרצוג לראשות העבודה מדברת אל הוותיקים לא רק משום שיחימוביץ' הביאה איתה ח"כים חדשים וקטפה רק 15 מנדטים – היא גם לא הכניסה את העבודה לממשלה. הפעילים הוותיקים מתגעגעים לעטיני השלטון מהם נותקה המפלגה

אהוד ברק אהב לחזור על ההשוואה בין הליכוד לעבודה. "בליכוד", חזר ואמר, "התחלפו ארבעה מנהיגים מאז הקמת המדינה: בגין, שמיר, נתניהו, שרון. בעבודה התחלפו ארבעה מנהיגים תוך ארבע שנים".
בליכוד, כאמור, אין טוענים לכתר. בעבודה נשאר השבוע אחד מתוך שלושה – בוז'י הרצוג. איתן כבל ואראל מרגלית, שיכלו לכפות סיבוב שני בפריימריז על ראשות המפלגה, ויתרו על ההתמקחות שלאחר הסיבוב הראשון, והקרב על ראשות העבודה הפך לדו-קרב בשלב מוקדם. זה הישג כמעט חסר תקדים להרצוג: בעבודה אוהבים להתעקש על ההתמודדות עד לרגע האחרון.
על פניו ליחימוביץ' יש רוב בסיעה. הח"כים סתיו שפיר, אבישי ברוורמן, מיקי רוזנטל, משה מזרחי, נחמן שי ומיכל בירן תומכים בה. עמר בר-לב עומד לתמוך בה גם כן. איתן כבל ואראל מרגלית תומכים, כאמור, בהרצוג. מירב מיכאלי, איציק שמולי, בנימין (פואד) בן-אליעזר וחיליק בר שומרים על נייטרליות. בן-אליעזר – כי לא יאה לזקן השבט לנקוט צד. חיליק בר – כי אסור למזכ"ל המפלגה לנקוט צד. מיכאלי ושמולי – משיקולים פוליטיים. בן-אליעזר, כך מעריכים בסיעה, יסייע בשקט להרצוג. חיליק בר יסייע בשקט ליחימוביץ'. שניהם בעלי השפעה. למיכאלי יש זיקה פוליטית לאיתן כבל, ועל כן היא נמנעת מלתמוך ביחימוביץ'. באשר לשמולי, הוא זוכה לתמיכה בשני המחנות, ואולי עדיף, מבחינתו, לשמור על בסיס הכוח.
בחלוקה גסה ניתן להגדיר את החלוקה בין יחימוביץ' להרצוג, שניהם ילידי 1960, כחלוקה בין החדשים לוותיקים. זוהי החלוקה בסיעה וזוהי החלוקה המשוערת בגוף הבוחר, בקרב מתפקדי המפלגה.
בעבודה יש היום 57 אלף בעלי זכות בחירה. כשברק עזב את המפלגה, נשארו בה 18 אלף איש. יותר מ-30 אלף הצטרפו במפקד שנערך לאחר מכן – שחלקם הגדול, אלה המוגדרים כמִתפקדים החופשיים, באו כתומכי יחימוביץ'. כשעמיר פרץ עזב ל'תנועה' של ציפי לבני, עזבו כ-9,000 מתפקדים. לאחר מכן התפקדו כ-3,000. הקְרב אינו בסיעה, אלא בפריימריז. על כן, יחסי הכוחות הקובעים הם יחסי הכוחות בקֶרֶב המתפקדים.
התמונה בגוף הבוחר אינה ברורה. קשה לקבוע כמה אנשי עמיר פרץ נשארו בעבודה, ואם הם ילכו אחר בן בריתו של פרץ לשעבר, איתן כבל. לאראל מרגלית יש כאלף מתפקדים. ההנחה הרווחת היא ש-18 אלף הוותיקים יתמכו בהרצוג, והרוב המכריע של החדשים – ביחימוביץ'. הוותיקים מאוגדים יותר ומאורגנים יותר, על כן אחוז ההצבעה בקרבם צפוי להיות גבוה יותר – כתשעים אחוז. מה"חופשיים" יגיעו כשבעים אחוז. אם החישוב נכון, זה מעניק כ-16 אלף קולות להרצוג וכ-20 אלף ליחימוביץ' – פער משמעותי לטובתה.
אבל חל כרסום בתשתית כוחה של יחימוביץ'. כך למשל מזכ"ל הנוער העובד והלומד של העבודה, פסח האוזפטר, שתמך ביחימוביץ', מעביר את תמיכתו להרצוג. לא כל אנשי התנועה ילכו אחריו, אבל הוא מביא להרצוג את הכוח הארגוני. ובל נשכח את גולת הכותרת, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שמסתייג מיחימוביץ' מאז דחתה את ההצעה להצטרף לממשלת נתניהו. בסביבתו של הרצוג בונים על תמיכתו הגלויה של עיני, שבינתיים לא הביע את עמדתו בגלוי.
במפלגה יודעים לספר כי עיני הוא שהוריד את כבל ואת מרגלית מהמרוץ, מתוך מטרה לפגוע ביחימוביץ'. לכבל הוא הבטיח, לכאורה, את תמיכתו במרוץ על ההסתדרות בעתיד, ועל אראל הוא לחץ שיפרוש. יש בסיעה מי שמעריכים כי עיני עוד עשוי לשנות את עמדתו לקראת הפריימריז, ולחבור למי שיצטייר כמנצח.
דבר אחד ברור: מועמדותו של הרצוג מדברת אל הוותיקים לא רק משום שיחימוביץ' הביאה איתה ח"כים חדשים משלה ולא רק משום שלא סיפקה את הסחורה בקלפי – 15 מנדטים נחשבים לכישלון. יחימוביץ' לא סיפקה את הסחורה הפוליטית כשלא הכניסה את העבודה לממשלה. אולי ח"כים חדשים אינם רוצים כבר עכשיו להיות שרים, אבל פעילים ותיקים מתגעגעים לעטיני השלטון מהם נותקה המפלגה. מסתמן קרב צמוד.
אם נתניהו יציג פתרון ביניים מדיני, הוא יספק להרצוג סיבה מצוינת להצטרף לקואליציה. הרצוג כבר היה שם, ובשונה מיחימוביץ', הוא יידע לחיות עם ההתנהלות הכלכלית של נתניהו. אם הרצוג ייבחר לראשות המפלגה, האפשרות שייכנס לממשלה, כך מאשרים בכירים בליכוד, היא סבירה בהחלט.

איפה הכסף (של הישיבות)
חוטובלי. לא היא הכתובת [פלאש 90]

אין מחילה
בבית היהודי מבהירים שהמפלגה דואגת גם לישיבות החרדיות. ביהדות התורה לא מתרשמים. יעקב ליצמן הודיע באופן חגיגי שביום הכיפורים לא יסלח לבית היהודי. כי אין מחילה ביום הכיפורים על עבירות שבין אדם לחברו, אמר. למי שהשאיר את חברו מחוץ לקואליציה

איפה הכסף (של הישיבות)? נכון, אצל יאיר לפיד. השבוע ביקר השר נפתלי בנט בישיבה בעתניאל. "אני מתחייב", אמר, "תקבלו בחזרה כמעט כל מה שקוצץ". הוא היה יכול שלא להגיע לעתניאל. לפחות לא השבוע. היה יכול שלא להתעמת עם שאלת ראשי המוסדות "איפה הכסף?". אבל בנט בחר להגיע.
בתחילת השבוע פנו לציפי חוטובלי שלושה ראשי מוסדות חינוך של הציונות הדתית – ראש אולפנה, ראש ישיבת הסדר וראש ישיבה גבוהה. "תפעלי אצל ראש הממשלה", ביקשו, "שיחזיר לנו את התקציבים". חוטובלי לא הייתה היחידה שקיבלה פנייה כזו. "ככה זה בציונות הדתית", אמרו השבוע בסיעת הליכוד, "מצביעים לבנט, וכשצריך להביא את הסחורה, חוזרים למפלגת השלטון".
בינתיים, יעקב כץ (כצל'ה) חוזר וקורא לבנט בפייסבוק "להחליף את לפיד בחרדים". אצל כץ זוהי קריאה שבועית, בימים שאינו קורא להחליף את בנט. הפעם, על-רקע המשבר סביב תקציב הישיבות.
מה קרה ואיפה הכסף? בישיבות טענו השבוע כי יו"ר ועדת הכספים, איש הבית היהודי ניסן סלומינסקי, הבטיח להחזיר את רוב הכסף שקוצץ לאחר אישור התקציב. והנה, התקציב אושר – וכסף אין. "היה סיכום עם שר האוצר", הסביר סלומינסקי, "שמתוך הקיצוץ של 200 מיליון שקל, יוחזרו 130 מיליון. 65 יחזיר האוצר, 65 יביא הבית היהודי מתוספות קואליציוניות. רצינו להפקיד את הכסף שלנו עם הכסף שמפקיד האוצר – זה הנוהל במקרים כאלה. בשבוע שעבר התברר שהכסף של האוצר התעכב, כנראה משום שהתברר לשר האוצר שגם הישיבות החרדיות יקבלו יותר כתוצאה מהחזרת הכספים". זה מה שקרה: בבית היהודי חיכו ללפיד. ולפיד אומנם הבטיח, אבל הוא התכוון לישיבות שתלמידיהן מתגייסים לצה"ל, ואז גילה שאין סעיף תקציבי שדרכו אפשר לעשות את זה, ובכל מקרה חלק מהכסף ילך לישיבות החרדיות.
המוסדות מקבלים כסף לפי שיטת ניקוד. הניקוד של הישיבות בהן שישים עד שבעים אחוז מהתלמידים מתגייסים הוא 2.8 לתלמיד. בישיבות בהן יש ארבעים אחוז מתגייסים – 1.7. בישיבות עם אפס גיוס – נקודה אחת.
לפיד, מצדו, הבטיח להחזיר את התקציבים לישיבות הציוניות. כאמור, כשהתברר לו שגם הישיבות החרדיות עשויות ליהנות מהכסף (על-פי החישוב של נקודה אחת), הוא עצר את העברתם של 65 מיליון השקלים, מה שבלם בתגובת שרשרת גם את העברת 65 המיליונים האחרים. בדרך הזו, הוא שפך את התינוק עם המים.
הצפי הוא שהכסף יועבר בתחילת השבוע הבא. אשר לפניות לליכוד, במצב הנוכחי נתניהו אינו הכתובת. בשתי הקדנציות הקודמות, כששר האוצר נמנה עם חברי סיעתו של ראש הממשלה, בעיות שכאלו נפתרו בקלות יחסית, כשראשי המוסדות מצאו דרך לפנות אל לשכת ראש הממשלה. אולמרט ביקש מעובד יחזקאל להרים טלפון להירשזון, נתניהו שלח את נתן אשל להתקשר לשטייניץ. אבל עכשיו יש לו שר אוצר עם אג'נדה משלו, והערוץ המוכר הפך ליעיל פחות.
בבית היהודי מבקשים להבהיר שהמפלגה דואגת גם לישיבות החרדיות. ביהדות התורה לא מתרשמים. שלשום, בישיבת הפגרה, הודיע יעקב ליצמן באופן חגיגי כי ביום הכיפורים לא יסלח לבית היהודי. כי שתו לו, כי אכלו לו, כי קיצצו לו. כי אין מחילה ביום הכיפורים על עבירות שבין אדם לחברו, אמר. למי שהשאיר את חברו מחוץ לקואליציה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  30/08/2013   |   עודכן:  30/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אבישי ברוורמן  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אהוד ברק  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב כץ  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  ממשלת ישראל / Israel Government  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נתן אשל  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עופר עיני  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בליכוד אין תחליף לנתניהו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מי שחושב שאן לביבי תחליף מסומם
בר דרור דוד  |  1/09/13 01:00
 
- עלוב קטן
אמנון111  |  22/10/13 06:53
2
בכל ישראל אין תחליף לביבי
לצערי  |  1/09/13 01:05
3
נניח שתמצאו תחליף לביבי.
בבון זה קוף  |  1/09/13 05:32
4
תלוי אם תהיה או לא התאבדות
שםלי  |  1/09/13 09:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
אפרים הלפרין
שר אוצרנו היקר פונה שוב לתומכיו ומסביר להם את הישגיו-לדעתו. בין ההישגים הוא מונה את ביטול קצבאות הילדים, ביטול בחינות המיצ"ב וביטול עמוק של בחינות הבגרות. בסוף דבריו מתייחס כבוד השר לדברים שנשא לקראת פתיחת שנת הלימודים בחולון ולמיצג זריקת הנעליים על דמותו בעין הוד
עו"ד חיים שטנגר
קיום בחירות אזוריות ימנע מציאות דברים של מתן הטבות לפי קריטריונים כלל-ארציים ויגרום לחברי הכנסת מאזורי הבחירה להילחם, בנחישות, עבור מתן הטבות למי שבחרו בהם באופן ישיר
איתמר לוין
שר הכלכלה לא ניהל את חשבונותיו לפי הוראות החוק    דני דנון נקנס ב-20,000 שקל ומשה פייגלין - ב-18,000 שקל    שפירא קורא לאסור לחלוטין קבלת תרומות מחו"ל
מרק בריל
בטלנים, לכו לעבוד - הוא מטיף להורים. אבל כשההורים הולכים לעבוד, מה יהיה על ילדיהם?
יהודה דרורי
אין ספק שהצעד האמיץ שעשתה הממשלה בקיצוץ בקצבאות מבורך אף שבא מאוחר. חשוב שנזכור שקצבאות ילדים אינן חלק מאיזה ביטוח. הביטוח הלאומי התבקש לעשות זאת בעבר בפקודת הממשלה שחשבה פעם שזה יעודד ילודה שתשנה את הדמוגרפיה בינינו לבין הערבים, אבל לבסוף עודדה ילודה אצל הבדואים והחרדים, מה שהביא לעולם עוד כמה עשרות אלפי פרזיטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il