X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בפסק דין אשר ניתן בבית משפט לענייני משפחה בירושלים (כב' השופטת נילי מימון) במסגרת תמ"ש 10491-03-10 ק.מ נ' א.מ ניתן צו מניעה כנגד בעל, אשר אסר עליו להיכנס לדירת המגורים וליצור קשר עם המבקשת (אשתו), בשל התעללות נפשית שלו בה
▪  ▪  ▪
הבעל הורחק [צילום: AP]

רקע:
הצדדים נשואים מזה שש שנים, ומסוכסכים קשות מזה מספר שנים. המבקשת פנתה לבית המשפט בבקשה ליתן צו הגנה על-פי החוק למניעת אלימות במשפחה, לפיו יורחק בעלה מדירת מגוריהם, מאחר שנטען כי הוא מתעלל בה נפשית ואף מאיים כי יפגע בה פיזית.
טענות המבקשת:
המבקשת טוענת, כי המשיב אינו מניח לה, רודף אחריה באופן אובססיבי, מתקשר, אורב לה, מטריד אותה ומאיים עליה. במהלך ההליך הציגה המבקשת תמליל שיחות עם המשיב, ממנו עולים איומים, הטרדות והתעמרות נפשית, כפי שנטען בבקשתה.
טענות המשיב:
המשיב הודה בחקירתו בכך ששלח למבקשת הודעת S.M.S בה הביע תקווה שתמות, הודה שהתבטא בבוטות והשפלה כלפי המבקשת, הודה שאיים עליה, והתריע בפניה שאל לה לחזור לבית, שם יחכו לה אמו ואביו.
המשיב לא הכחיש את קיומה של השיחה המתומללת שם איים באיומים שונים, כגון: "על ההשפלות שלך היום זה עוד כלום לעומת מה שהיה לך, חכי", כי אמא שלו "חמה עליך רצח", וכי "את לא תראי את הפרצוף שלך, את תשימי רעלה בשביל לצאת מהבית, חכי". כן נאמר בשיחה כי הוא עוקב אחריה, יודע עם מי נמצאת ומה עושה, וכי יום יבוא בו תגיד שארור היום שנולדה.
בית המשפט פסק:
על-פי העילות המפורטות בחוק למניעת אלימות, על-מנת לקבל צו הגנה במקרה של אלימות נפשית (בניגוד לאלימות פיזית), יש להוכיח כי מדובר בהתנהגות ממושכת ולאורך זמן, בניגוד לאירוע חד-פעמי, המפריעה לניהול אורח-חיים סביר ותקין, וחורגת מסכסוך גירושין רגיל.
במקרה דנן, מדובר בהתעללות נפשית מתמשכת כלפי המבקשת המתבטאת באובססיביות, מעקבים, הטרדות שונות, ושליחת הודעות מאיימות באופן ממשי ומשפיל, שתוצאתם היא העדר אפשרות של המבקשת לחיים שלווים וסבירים.
בנסיבות אלה מתקיימות העילות המפורטות בחוק למניעת אלימות, ועל כן הוציא בית המשפט צו הגנה ואסר על המשיב להיכנס לדירת המגורים, להטריד את המבקשת או להתנהג באלימות כלשהי כנגדה.

כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
תאריך:  10/09/2013   |   עודכן:  10/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נילי מימון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צו הגנה עקב התעללות נפשית באישה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל קסטל
ירידה משמעותית, אם בכלל, אינה צפויה במחירי הדירות. הביקושים הקשיחים באזורי הביקוש ימשיכו, קצב השיווק לא עולה וסיבות ממשיות לירידת מחירים לא נראות באופק
יוסי ברנע
סיכום ההמלצות בספר 'תיקון שיטת הממשל בישראל' הינו תמוה שכן מאחר שקיימת המלצה להעלות את אחוז החסימה ל-2.5% ואחר כך ל-3% כשלבסוף נכתב כי "אם סף החסימה יועלה באופן משמעותי יותר, ראוי לשקול מתן פטור למיעוטים מסף חסימה זה כדי להבטיח את המשך ייצוגם בבית המחוקקים הישראלי". נשאלת השאלה, כיצד פוטרים מיעוטים מסף חסימה זה?
חיים שטנגר
לאור המעשים והמחדלים המיוחסים לורדה אלשיך, הרי כל יום שהיא אוחזת בקרנות מזבח תפקידה השיפוטי ואינה נפרדת מהתואר "שופטת", מהווה ביזיון וחרפה לשופטי ושופטות ישראל
נסים גבאי
בתמימותי, אינני חסיד האמונה שיום הכיפורים ו/או עשרת ימי התשובה ו/או השארת זיפי הזקן ללא גילוח – מכפרים על כל העוונות שעשיתי לאורך השנה. אם בשנה שעברה כופרו עוונותיך, מדוע נזקקת לעוד יום כיפורים?
איתמר לוין
ברק אובמה מתחיל להתקפל ועשוי לקבל את הצעת הפשרה הרוסית, כי הוא לא רוצה ולא מסוגל לפעול בכוח. הבעיה היא, שההצעה הזו היא בלוף אחד גדול, שיאפשר לאסד להמשיך ולהחזיק בנשק הכימי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il