X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשות מקרקעי ישראל קבעה לאחרונה כי תינתן הסכמה להצבת מבני מגורים ארעיים (קרוונים) למגורי פועלים זרים בחלקה א' של הנחלה במושב ובשטח המחנה המיועד למגורים בקיבוץ, ככל הניתן בצמידות לתשתיות קיימות
▪  ▪  ▪
קרוונים. תותר הצבתם לצורך מגורי פועלים [צילום: שלום עכשיו]

בישיבתה האחרונה של מועצת רשות מקרקעי ישראל שונתה החלטה הנוגעת ליכולתו של בעל נחלה במושב להקים מבני מגורים ארעיים להלנת פועלים זרים. השינוי העיקרי בהחלטה הינו כי כעת ניתן יהיה לאשר הצבת מבנים לפועלים הזרים שלא בתחום חלקה א' של הנחלה אם גודל החלקה עד 1.5 דונם.
כעת ההחלטה קובעת כי הרשות תיתן הסכמתה להצבת מבני מגורים ארעיים (קרוונים) למגורי פועלים זרים בחלקה א' של הנחלה במושב ובשטח המחנה המיועד למגורים בקיבוץ, ככל הניתן בצמידות לתשתיות קיימות. זאת בהתקיים שני התנאים המקדמיים שלהלן: הצבת המבנים מותרת בתוכנית תקפה או על-פי אישור לשימוש חורג, כמשמעותם בחוק התכנון הבניה התשכ"ה- 1965 והצגת אישור להעסקת עובדים זרים.
חדל להתקיים אחד התנאים שלעיל, תבוטל הסכמת הרשות והקרוונים יפונו בתוך 60 יום מאותו מועד, בנוסף לאמור לעיל, ניתן לאשר הצבת מבנים כאמור שלא בתחום חלקה א' של הנחלה אם גודל החלקה עד 1.5 דונם. כמו-כן, בקרקע חקלאית שהוקצתה למפוני גוש קטיף למטרת עיבוד לתקופה ארוכה, ובחוות חקלאיות שהוקצו בהתאם לחוזה חכירה לתקופה ארוכה ,בשטח הבנוי של החווה לבד.
במתן הסכמה להצבת מבני המגורים הארעיים תנהג הרשות כלהלן:
גודל הקרוון יהיה פונקציה של מספר העובדים שאושרו לחקלאי ע"י משרד החקלאות, על-פי קריטריונים של משרד התמ"ת, כמפורט בתקנות עובדים זרים (איסור העסקה שלא כדין והבטחת תנאים הוגנים) (מגורים הולמים), התש"ס 2000.
התשלום עבור דמי שימוש בגין הצבת הקרוון/הקרוונים יגבה מראש לכל תקופת ההרשאה ויקבע על-פי טבלת מחירים שיערוך השמאי הממשלתי. להבטחת פינוי הקרוונים מהמקרקעין ולמילוי שאר תנאי החלטה זו, תופקד ערבות בנקאית אוטונומית בגובה של 7,000 שקליםח לקרוון. תוקף הערבות יהיה עד חודשיים לאחר תום תקופת ההרשאה.

הכותב הוא יו"ר אגף קרקעות ואגו"ש תנועת המושבים.
תאריך:  10/09/2013   |   עודכן:  10/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגורים ארעיים להלנת פועלים בחלקה א' בנחלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריאל דרור
בפסק דין אשר ניתן בבית משפט לענייני משפחה בירושלים (כב' השופטת נילי מימון) במסגרת תמ"ש 10491-03-10 ק.מ נ' א.מ ניתן צו מניעה כנגד בעל, אשר אסר עליו להיכנס לדירת המגורים וליצור קשר עם המבקשת (אשתו), בשל התעללות נפשית שלו בה
גל קסטל
ירידה משמעותית, אם בכלל, אינה צפויה במחירי הדירות. הביקושים הקשיחים באזורי הביקוש ימשיכו, קצב השיווק לא עולה וסיבות ממשיות לירידת מחירים לא נראות באופק
יוסי ברנע
סיכום ההמלצות בספר 'תיקון שיטת הממשל בישראל' הינו תמוה שכן מאחר שקיימת המלצה להעלות את אחוז החסימה ל-2.5% ואחר כך ל-3% כשלבסוף נכתב כי "אם סף החסימה יועלה באופן משמעותי יותר, ראוי לשקול מתן פטור למיעוטים מסף חסימה זה כדי להבטיח את המשך ייצוגם בבית המחוקקים הישראלי". נשאלת השאלה, כיצד פוטרים מיעוטים מסף חסימה זה?
חיים שטנגר
לאור המעשים והמחדלים המיוחסים לורדה אלשיך, הרי כל יום שהיא אוחזת בקרנות מזבח תפקידה השיפוטי ואינה נפרדת מהתואר "שופטת", מהווה ביזיון וחרפה לשופטי ושופטות ישראל
נסים גבאי
בתמימותי, אינני חסיד האמונה שיום הכיפורים ו/או עשרת ימי התשובה ו/או השארת זיפי הזקן ללא גילוח – מכפרים על כל העוונות שעשיתי לאורך השנה. אם בשנה שעברה כופרו עוונותיך, מדוע נזקקת לעוד יום כיפורים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il