X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה שנים טובות של ריצות ובעיטות החלו לרוקן את מדף הנעליים המשומשות שלי ובאין אספקה חדשה, החלום של נעליים כמו שיש לחברים שלי, החל לרקום עור וגידים. לצערי, החלום נגוז כי כשנגמרה אספקת הנעליים, כבר התגייסתי לצבא וזכיתי בזוג נעלי צבא כבדות
▪  ▪  ▪
נעלי ספורט. נעלי ריבוק חדשות היו בגדר חלום [צילום: טוויסטד]

בילדותי, נייק ריבוק או אדידס (אני מצטער על הפרסום בחינם שאני נותן להם) היו המותג המוביל בתחום הנעליים, עבור "ילדי המעמד הגבוה"- כלומר ילדי עובדי ים המלח ורותם, כשילדי המעמד הבינוני- אם אפשר לקרוא לזה כך- היו אלו שקנו דיאדורה. הנעליים המכונות "נעלי פקקים" יוחדו רק לאלו שמשחקים כדורגל באופן מקצועי (כלומר בחוג של המורה לשל"ח שעושה עוד חוג מהצד).
הראשון, הביא נעליים שלטענתו יוצרו בתעשיית חלל, ושרק אסטרונאוטים נועלים אותם (למה צריך נעלי ספורט בחלל?) והשני טען, שהנעליים שלו הם ממש כמו של הכדורסלן האגדי של אז- מייקל ג'ורדון. מה שהוסיף לנופך המקצועי של הנעליים, היו כריות האוויר השקופות שהיו משולבות בסוליית הנעליים. אותם בועות אוויר שאחרי זמן מה נשלפו מעצמם, כך שהנועל נשאר בעיקר עם בעיות גב. זה היה גימיק שנעלם, אבל באותם ימים זה מכר וככה עובדים גימיקים. היום הקהל העיקרי של אותם נעלים שקופות הם דווקא ילדים קטנים.
אגב נעליים שקופות, זה המקום להזכיר להורים שקונים נעליים חדשות לילדים שלהם ומחליטים להתחדש דווקא ביום שבת או כיפור, או בשבת שחל בכיפור. זה קצת מאוחר, אבל אולי לשנה הבאה, אבל נעלי עור בכיפור זה אסור. ישנם חמישה איסורים ביום כיפור ואחד מהם הוא נעילת נעלי עור. ויותר מהאיסור לנעילת נעלי עור, יש איסור להלך בנעליים שמופעלות על סוללות, ושעושים אורות בכריות השקופות. רק תזכורת, שבטח לא נעים להיזכר בה בבית הכנסת.
בכל מקרה, אני ושכמותי לא זכינו לא לאדידס ולא לדיאדורה. הנעליים שלי היו מסוג "ספיד" שעד היום אין לי מושג מי ייצר אותם, ולמה שמישהו בכלל ייצר אותם. אלו היו נעליים כחולות בלי הרבה קשקושים כשהעיצוב היחידי שעיטר אותם היה סוג של פס לבן עשוי מגומי, ושנתפר בצידי הנעל.
זה היה ספק חיקוי של הסמל של נייק, ספק סתם פס, ואני מקווה שמייצר הנעליים יודע למה הוא שם אותו שם. הנעליים האלו "ספיד", לא היו נוחות ובטח לא אורטופדיות, אך ייאמר לזכותם של אותם נעליים, שבניגוד לפס הגומי המדובר שנפל לאחר כמה בעיטות, הם היו חזקות להפליא. לא משנה כמה רצתי, בעטתי, וכמה פעולות עשיתי איתם, הם שרדו את הכול לכמה שנים טובות. ולמה עשיתי את זה? האמנתי פשוט שברגע שהם ייקרעו, אוכל סוף כל סוף לקנות נעליים חדשות מהמותגים שיש לחברים שלי. אמר מי שאמר, כי האמונה מתחילה כשהעובדות נגמרות. לגבי הנעליים האלו- עובדות לחוד ואמונה לחוד.
שהם רצים ואנו רצים
וכך, ימים על גבי ימים, ואם צריך אז גם לילות, ביליתי את ימיי בריצות ובעיטות וביליתי את נעליי עד כמה שניתן. הנעליים מצידם הפגינו עצמאות וקשיחות בלתי מתפשרת. איפשהו באמצע, הם החלו להראות סימני קריעה, שהיו מספיק טובים בשבילי לבקש נעליים חדשות. לאחר כבוד הגעתי עם הנעליים לאבא שלי, והצגתי ראיות חותכות שככה אי-אפשר להמשיך.
אבי החזיק את הנעל, הניף אותם למול האור וצמצם את עיניו בחשדנות. ככה היו בודקים פעם הכול, החל מנעל קרועה שק אורז ועד דלקת גרון- ולבסוף הנהן איתי בהסכמה. בחגיגיות הודיע לי שאין צורך לרוץ לחנות, בטח לא עם נעליים כאלו, כי יש לנו נעליים חדשות כבר בארון. משנפתחה דלת הארון גיליתי למורת רוחי, שייקחו לי עוד כמה שנים טובות של ריצה עד שנגיע לאדידס. בארון היו מונחים לאחר כבוד בצורה מסודרת, ערימות של נעליים מסוג ספיד ממספר 36 ועד 120.
איך הגיעו הנעליים האלו לארון ובכמויות כאלו? ובכן, הם נקנו באותם ימים שבהם אנשים עוד יכלו לנסוע לעזה ולחזור בשלום. הכול היה שם בעזה. עופות ופיצוחים, אופניים (גם האופניים הראשונות שלי) גורמטים ועד טיפול שיניים. וכולם הרוויחו מזה. היהודים הרוויחו מחירים זולים, העזתים מסחר וכולנו הרווחנו שלום. גם אני הרווחתי. נעליים.
לא עבר זמן ולמזלי באותם ימים, החלה האינתיפאדה, ככה שניתן היה לראות את האור שבקצה המנהרה. יש כאלו שהאינתיפאדה דווקא שיפרה את מצבם. עוד כמה שנים טובות של ריצות ובעיטות החלו לרוקן את מדף הנעליים ובאין אספקה חדשה, החלום של נעליים כמו שיש לחברים שלי, החל לרקום עור וגידים. לצערי, החלום נגוז כי כשנגמרה אספקת הנעליים, כבר התגייסתי לצבא וזכיתי בזוג נעלי צבא כבדות ולא קלות, כמו של החברים שלי.

תאריך:  17/09/2013   |   עודכן:  17/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא ספורט ולא נעליים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נעליים בצבא
עידןדן  |  17/09/13 16:04
2
היום זה כבר אחרת... יש הנחות
יגאל76  |  18/09/13 18:08
3
יש מלא!
אלחנן  |  25/09/13 09:21
4
חידודי לשון
בק  |  28/09/13 09:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
אובמה משתף פעולה עם יוזמה רוסית לפיקוח בינלאומי שלא הניב פירות בצפון קוריאה ואירן, ובמקום פעולה מידית מסכים ללוח זמנים ארוך המשחק לידי רוסיה וסוריה
איתמר לוין
ההרכב שפסל את כליאת המסתננים למשך שלוש שנים מלמד, שאין זו החלטה אקטיביסטית אלא הכרעה עניינית. בית המשפט העליון נותן לממשלה ולכנסת סט של כלים להתמודדות מול המסתננים שכבר יושבים בארץ, וכעת צריך לראות האם הן ירימו את הכפפה
מתי דוד
הרתיעה וההסתייגויות מאידיאולוגיות ובעיקר בקרב הדור הצעיר, נובעות מהפער העצום בין הניסוח התיאורטי של השאיפות למען העולם והחברה האידיאלית הרצויה, לבין המעשים והראליה
עליס בליטנטל
ערבי נוצרי מבקש מזה זמן לרכוש דירה בפרויקט חדש ברמלה, ולשווא. התשובה של כל קבלן: הדירות נמכרו. מה עושים?
מתי דוד
האם עבור הגיגים של נאומי חזון נאיבים בברלין, פראג וקהיר? האם עבור החלום של מנהיגות העולם הנאור שילחם בטרור? האם עבור פייסנות והתקפלות לטובת האיסלאם הקיצוני? האם עבור שחקן במה ששיחק מנהיג של מעצמה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il