X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מצב-ביש, כישלון, אזכור, נרצח ואתגרים
▪  ▪  ▪
ברק אובמה, בנימין נתניהו. הולך לקאנוסה [צילום: AP]

פורום אלפרדו
יואב יצחק - אחד העורכים הנועזים בתקשורת הישראלית - הסכים לארח באתר החדשות שלו, מחלקה ראשונה, את הספר, ניצחון בסבירות נמוכה, שמרכז את מחקרי מלחמת יום הכיפורים, שכתבו אנשי פורום אלפרדו בעשור האחרון.
הפורום, שצמח מתוך הפורום לאזרוח תחקירי קרבות ולקחי מלחמה, מנסה לעשות מה שהממסד - הביטחוני והאקדמי - אינם עושים: לחקור את מלחמת יום הכיפורים, ולהבינה. הרבה מאוד בידוי ראיות והסתרה אופפים את המלחמה, ולאו-דווקא בשל ביטחון שדה. אחרי ארבעים שנה נותרו מעט מאוד סודות, והם אינם מעניינים מחקרית, למרות שהנם כמוסים, כיוון שלא יתרמו להבנת המלחמה.
בספר, "ניצחון בסבירות נמוכה", יש כעשרים מחקרים, שכתבו וערכו לוחמים וחוקרים. רובם חדשניים וביקורתיים. נטורי קרתא של הממסד הביטחוני אינם אוהבים גישה כזו, ומגיבים, כצפוי, בהתקפות אישיות - חלקן מתוך קנאה (ולא מתוך קנאת סופרים), וחלקן מתוך אי-נכונות ותיקה וידועה לקבל ביקורת.
עכשיו, אחרי שיפורסם הספר - אני שואל את עמיתיי ואת עצמי, לאן? האם להמשיך בחקר מלחמת יום הכיפורים (למשל, לא נגענו כלל בחזית הצפון), או לחקור מלחמות אחרות? כיוון שהדברים בפורום נעשים בהתנדבות, למרות התנגדות הממסד.
מדף ספרי המלחמה בעברית דל ומבזה - לא רק על מלחמת יום הכיפורים. רוב הספרים הנם עיתונות, שלא התעלתה מעבר לזמנה, או מורשת קרב, שנועדה לתמוך בבידוי הראיות וביצירת המיתוסים. יחידות רבות, מערכות וקרבות חשובים לא זכו לתיעוד ולהנצחה - גם בגלל מחדלי המעורבים, מפקדים ולוחמים, שעברו לסדר-היום וחלקם מבכים כעת את השכחתם.
די הופתעתי לראות שמעריב אכן פרסמו בערב יום הכיפורים כתבה קשה של אייל לוי, ובה ראיון עמי ועם עמיתיי לפורום על מחקרי המלחמה ומשמעותה.
לא רק אני הופתעתי. "זה שכותבים עליכם - זה חידוש מרענן" - כתב לי אלי - "קטן אמנם, ולא מספיק. אך לעומת מה שהיה לפני כמה שנים, זו התקדמות גדולה. חלק מהדיבורים אני זוכר, כמעט מלה במלה, שאמרתם אותם בדיונים בפורום.
"עדיין רבים מדי אינם מאמינים בכם. אני מקווה, שלא נגיע למצב-ביש, ויגידו שצדקתם".
סוגרים בלבד
כמו עסק שמגיע לפשיטת-רגל, ממשל אובמה הולך לקראת סגירה - כיוון שנכשל בפעולה הראשונה של ממשל - השגת תקציב למימון פעילותו. זה ציון-דרך, המסמל את דרכו של חדל-האישים, שנבחר פעמיים לנשיא, ולא הצליח אלא לעורר מהומות ואי-סדר עולמי - למרות שהתקשורת הישראלית מעריצה אותו וסוגדת לו.
לפי החוק האמריקני, מתחילה שנת הכספים באחד באוקטובר, ויש להעביר תקציב עד אותו היום; ולא, נסגר הממשל, כיוון שאין מימון לפעילותו.. כלומר, באין תקציב מאושר, מאחד באוקטובר אין ממשל. המשרדים סגורים, ועובדי הממשל - כולל אנשי צבא - לא יקבלו שכר.
סגירת הממשל הנה צעד נדיר, שמלמד על הגעתו לאין-מוצא, או על הנהגה כושלת. חקיקה הנה מעשה של פוליטיקה - תכססנות, תחכום וגמישות פשרנית גם יחד. מעט מאוד ממשלים הגיעו למצב הזה. אשתקד לא הצליח אובמה להעביר את התקציב, והתפשר עם הקונגרס (הנשלט על-ידי רוב רפובליקני) על קיצוץ רוחבי בתקציב, כדי שיאושר התקציב הקודם. השנה ניסה להתחכם, ונכשל - כמו בשאר מעשיו.
עכשיו, כשארצות-הברית הולכת לבחירות-המשנה (שבהן נבחרים כל הצירים לקונגרס ושליש מהסנאטורים), ינצלו שני הצדדים את הכישלון המחפיר בתעמולתם, ויאשימו זה את זה. לדעתי, זו הייתה אחת הסיבות להתנגדות העיקשת של אובמה לכל פשרה שהוצעה.
האם ההיסטוריה חוזרת?
אורי הייטנר מאורטל כתב בבלוג שלו, שחיזורי אובמה אחרי הנשיא האירני הינם ציון נפלא למלאת 75 שנה להסכם מינכן. "אחרי, שוב נושבת במערב רוח מינכן - רוח של פייסנות, רפיסות, חולשה, כניעות ו'שלום אך שווא'" - כתב הייטנר - "כאז כן עתה, הרוח הזאת משותפת להנהגה ולציבור. אלא שאז היה צ'רצ'יל מנגד. והיום?"
באותו האופן, הליכת בנימין נתניהו, ראש ממשלתנו, לקאנוסה, כדי לפגוש את אובמה, התעמלן האיסלאמי סטי; וכדי לשאת נאום ריק מתוכן ומחשיבות בפני מועצת הלא-כלום-שמום בניו-יורק - נראית לי כציון מדהים למלאת עשרים שנה לפשע אוסלו וכהכנה לחזרה על ההזיה הטיפשית דאז. בה בעת, הפיתה הלא-אפויה לבני וח"כ שלי יחימוביץ.מחזרות במרץ בלתי-נלאה אחרי חבורת ג'יי-סטריט - יהודים אמריקניים, המובילים את עוכרי ישראל.
האם ההיסטוריה חוזרת?
קָפֶאוּן יהיה קדוש
למרות שזה עניין לכאורה רק של קתולים - חיילים משוחררים מדתות שונות תומכים במאמץ להביא להכריז על הכומר אמיל קָפּאוּן, שהיה איש דת בצבא האמריקני, ונרצח במחנה שבויים בקוריאה הצפונית במלחמת קוריאה, כקדוש של הכנסייה הקתולית.
לפני כמה חודשים עיטר אותו הנשיא אובמה במדליית הכבוד לאחר שבתום המלחמה עוטר הכומר קפאון בצלב השירות המצוין על תעוזתו בקרבות ובמחנה השבויים, שהביא לרציחתו בידי שוביו.
שבויים, שהיו עמו במחנה, סיפרו על הנהגתו הרוחנית, שהפיחה בהם עוז להתנגד לשוביהם, שניסו למנוע מהשבויים כל פעילות דתית. קפאון גם גנב משוביו אוכל עבור חבריו השבויים. התנהגות הכומר הייתה לזרא בעיני הקומוניסטים - עד שהחליטו לכולאו בלי אוכל על גבעה ליד המחנה, ושם גווע בשנת 1951 ברעב.
אנדריטאה אמברוסי, נציג האפיפיור, שחוקר כעת את מעלליו של קפאון, הופתע לקבל עדויות של לא-קתולים ושל מי שעזבו את הכנסייה הקתולית אודות הכומר קפאון. אם החקירה במעשי קפאון תעלה, כי נרצח כיוון שעסק בפעילות רוחנית, ולא רק משום שהתנגד לשוביו - תיפתח הדרך להכרזתו כקדוש. חבריו ליחידה ולשבי סיפרו, כיצד למרות הקשיים בשדה הקרב ובמחנה השבויים שימש להם מנהיג רוחני, והמרה ללא-הרף את הוראות השובים.
אבוי
מרטין אינדיק - יהודי, שהתנדב להיות אחד מהתליינים, שמבצעים את מדיניות אובמה נגד ישראל, ומונה לנציג אובמה בשיחות ישראל עם הרשות הפלשתינית - אמר בוועידת ג'יי סטריט, כי לנשיא האמריקני "מחויבות עמוקה לישראל".
אינדיק הוסיף, "הנשיא מאמין שפתרון העימות (בין ישראל לפלשתינים) הוא אינטרס אמריקני. זה אחד משני האתגרים הדיפלומטיים הגדולים שלו בשנים הבאות". כנראה, אחרי השמדת ישראל, האתגר של אובמה יהיה הקמת חאליפות איסלאמיסטית בכל רחבי העולם.
מעניין, תמיד היו יהודים, ששירתו בששון את אויבי עמם. אין פלא, שבתפילת עמידה נכללה קללה נגדם.

תאריך:  01/10/2013   |   עודכן:  01/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציונים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפקת לקחים
אורי מילשטיין  |  2/10/13 08:50
2
נתקעים במינכן 1938
משורר מזרחי  |  2/10/13 17:25
3
"הטיעון היהודי השכיח בדבר מוס
קורןנאוה טבריה  |  2/10/13 20:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
בהעדר נכונות לנקוט במעשה פוליטי ולעצור באבחת חרב את האסון המתרגש ובא, מה יועילו נאומים והצהרות של חוטובלי ושל שרים חשובים העוסקים בימינו ברישוי עסקים ובבניה גם במגזר הערבי? הכינוס אולי יחזק לרגע את המתכנסים אך בהתקיימו יחליש בעליל את עם ישראל
איתן קלינסקי
חייב להתנהל דיאלוג עם תושבי שכונה, שהמרחב הפתוח בה עומד להיות ריאה ירוקה, כשאין בה אף לא מבנה אחד לבי"ס יסודי, יש בה מחסור במבנים לגני ילדים, לא מופעל בה חוק חינוך חובה חינם לילדים בני 4-3 בטענה כי אין שטחי בנייה
אפרים הלפרין
ברור שניתן להוזיל את מחירי הדיור בישראל, ודאי שחובה להוזיל את מחירי הדיור בישראל, ודאי שעד כה הטיפול ה"שקט" בנושא זה לא מצליח. השאלה הגדולה היא האם הטיפול ההמוני הרעשני המוצע על-ידי שר האוצר כן יצליח, ומה יהיה המחיר אם ייכשל
עקיבה לם
לכל מטבע יש שני צדדים. כך גם לנושא הליב"ה. מרוב שכל כך חשוב לשלב מקצועות הליב"ה בקרב המגזר החרדי, שכחו שיש צד שני למשוואה הזאת - הצד החילוני
חיים שטנגר
כיום, כל עוד נשיא בית משפט העליון, הינו ד"ר אשר דן גרוניס, הרי שולטת בכיפה תפיסתו של פרופ' ג'ון הארט איליי, הסבור כי בית המשפט נדרש להפעיל סמכותו, שעה שהוא מתבקש להתערב בהחלטותיהן של הרשות השופטת או המחוקקת, אך ורק כאשר החלטות אלה מקפחות את זכויות האדם של המיעוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il