X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה אין זכאים צעיר או צעירה ששירתו את המדינה, משך מספר שנים - בשירות חובה וסדיר בצה"ל, להתחיל ולדאוג לעתידם הכלכלי? מדוע אין זכאים מי שמתחילים את המרוץ הכלכלי שלהם, באיחור של כמה שנים, בהשוואה לעמיתיהם מחו"ל, לשאוף להשיג רמת חיים כלכלית, נוחה והולמת את צרכיהם?
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. רצון לקבל כוח אדם זול בנימוקים ציוניים? [צילום: פלאש 90]

גל הנזיפות הפומביות בצעירים והצעירות הנוטשים, לעד, את מדינת ישראל, מתוך מטרה למצוא רווחה כלכלית בחיי היומיום שלהם, שפתח בו שר האוצר, יאיר לפיד, בדף הפייסבוק שלו, הופך - אט אט - לשאלה קיומית ומהותית. הפעם הטון של הויכוח הציבורי אינה בסגנון של ההתלהמות דוגמת מטבע הלשון "נפולת של נמושות", שטבע יצחק רבין המנוח, מתוך כוונה ברורה, להלעיג ולהשפיל את ציבור היורדים. הפעם מיתוסף לויכוח הנושא הערכי על מימוש הציונות - ודווקא כאן - בישראל!
יאיר לפיד תקף - בדף הפייסבוק שלו - את ציבור היורדים שבחרו לחיות חיים כלכליים נוחים יותר, בברלין מאשר להמשיך ולחיות על גבול העוני, בישראל. יאיר לפיד תקף את מי שנטשו את הארץ וכתב, כי "היורדים מוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים, כי בברלין יותר נוח". בתגובה הגיע גל נגדי של תגובות חריפות מדפי הפייסבוק של היורדים. מעניין לציין, כי אף אחד לא בחר להתנצל, כמו לפני שנות דור, בימי רבין המנוח שתקף, לעג והשפיל אתם. כאן, אירע ההיפך הגמור. ציבור המותקפים תקף את יאיר לפיד - ובגדול!
אחד מהגולשים כתב ליאיר לפיד, דברים בוטים, באלה המלים: "מר לפיד, לפני שתדבר על ציונות - מתי בפעם האחרונה חשבת איך תסגור את החודש?". אחר כתב-שאל אותה, בסוג של מתקפה נגדית, שאלה בוטה זו:
"בארץ היחידה של היהודים אתה מנסה להרוג אותנו כלכלית?". היורדים אינם מתביישים עוד ברצונם הגלוי, לחיות חיים טובים ונוחים. אם הם לא מצליחים לעשות זאת - "בארץ שלהם" - הם ייעשו זאת בברלין או בכל מדינה, עיר או כל מקום מחייה אחר שיספק להם - "תנאי מחיה הוגנים ומספקים".
בעצם, למה לא?
למה אין זכאים צעיר או צעירה ששירתו את המדינה, משך מספר שנים - בשירות חובה וסדיר בצה"ל, להתחיל ולדאוג לעתידם הכלכלי? מדוע אין זכאים מי שמתחילים את המרוץ הכלכלי שלהם, באיחור של כמה שנים, בהשוואה לעמיתיהם מחו"ל, לשאוף להשיג רמת חיים כלכלית, נוחה והולמת את צרכיהם? למה אין זכאים - מי שממילא לא יצליחו, במרבית המקרים, לרכוש דירה בבעלותם - לחיות, לפחות את חיי היומיום השוטפים שלהם, ברמת חיים כלכלית סבירה ואפילו ברווחת מה? למה "מותר" למות בשביל הארץ, בגיל צעיר ואף לזכות למעמד הקרוב למעמד של קדושה, בגין כך, בגיל צעיר ומאידך - אסור לשאוף לחיים כלכליים סבירים ואם לא ניתן לעשות זאת בארץ, הרי אפשר שהדבר ייעשה בחו"ל?
דומה, כי התשובה לשאלה זו נעוץ בעובדה שאנשים שהגיעו למעמד כלכלי של עושר מופלג ומופגן דוגמת יאיר לפיד ובני מינו, חוששים ומבינים - פתע פתאום - כי לא יוותרו עוד אנשים ש"ישרתו" אותם תמורת משכורות עלובות ותמורה כספית נלעגת. לא. לא! אין הכוונה למהגרים מאפריקה ושאר מדינות העולם השלישי, שכל מה שמושלך על-ידינו לפח האשפה נחשב בעיניהם מותרות וכמעדני גן-עדן.
מדובר בצעירים וצעירים, המתקשים להתמודד עם יוקר המחייה ושכר הדירה העצום, בערים הגדולות ולא בשדרות או בשלומי. ולמה? - למה צריכים צעירים וצעירות אלה להתגורר בשדרות או בשלומי ולהנציח, לעד, את עליבותם הם, אם הם שואפים להתקדם, לפרוץ ולהתבסס כלכלית? למה אין הממשלה פועלת, כי צעירים וצעירות אלה יוכלו להתגורר, להתפרנס ולחיות בערים הגדולות, ברמת חיים כלכלית סבירה ואפילו לא ברווחה כלכלית של ממש, בערים הגדולות? האם אין זה אינטרס ברור וודאי של הממשלה?
יאיר לפיד קיבל, לאחרונה, רוח גבית ותמיכה מעוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס. אלוף במילואים זה, שהינו אחד ממייסדי כנס שדרות, שעניינו נושאים חברתיים, "קובע" - בדף הפייסבוק שלו - כי "לעולם תהיה בעיני הירידה מהארץ בגידה ברעיון הציוני - שיבת העם היהודי למולדתו". אין ספק שמי שחי מסכום חודשי - כפי שפורסם בעיתונות - בגובה של יותר מ-70 אלף בחודש כיו"ר מפעל הפיס ואף מפנסיה מהצבא, כאלוף במילואים, יכול למתוח - בנינוחות יתרה - ביקורת חריפה על ציבור היורדים. הוא לא נאלץ לשטוף חדרי מדרגות, בקור של ברלין או פריז, כדי להתקיים.
ואם יבואו "חכמים" ויאמרו כי ניתן להתפרנס משטיפת חדרי מדרגות, גם בישראל נשיב להם, כי לא כל אחד הינו בעל חסינות נפשית, לעמוד אל מול לעג הסביבה למי "שמצאו פרנסתם" בעבודה שכזו - לא הם ולא ילדיהם, הנאלצים להתמודד עם מציאות חיים עובדתית ומשפילה שכזו. נכון. נכון לגמרי, בחו"ל קל יותר וקל גם להתמודד אל מול השפלה חברתית של קיום, גם בדרך של ניקוי חדרי מדרגות, בחו"ל אין מצויים "החבר'ה מהצבא או מהנח"ל", בחו"ל אתה אנונימי ומחוק פרצוף ובסופי שבוע, בהיותך עם ילדיך בפארק עם הברבורים, אף אחד לא יבוז לך ולא ילעיג עליך, בשל העובדה, כי זה עתה סיימת "עבודתך הנוספת", כמנקה חדרי מדרגות. שם אתה "מחוק פנים", מצליח לשרוד וחי חיים כלכליים סבירים, בזכות האנונימיות ואי הבושה שכופים עליך בארץ.
בואו ותודו על האמת, האדונים הנכבדים, יאיר לפיד עוזי דיין ודומיהם. אל "תעטפו" את הרצון שלכם לקבל כוח אדם זול, נגיש וזמין בכל מיני "נימוקים ציוניים", זה הדבר הכי קל לעשות. אתם ודומכם - שתרמתם למדינה אין אין כל ספק בכך, אבל יחד עם זאת יונקים אתם מכל טוב ושומן האדמה הזאת, באופן שוטף ובאין מפריע - מעוניינים שהסדר הנוכחי הקיים, המאפשר לכם להמשיך ולחיות חיי רווחה כלכליים של בורגנים מפונקים ומעבר לכך, ימשיך להתקיים, כסדרו, בישראל.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  08/10/2013   |   עודכן:  09/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
במבחן הדורות יישכח לרב עובדיה יוסף החלק הפוליטי ויישאר הרוב: היותו החוליה המרכזית בשלשלת ההלכה היהודית במאה ה-20 וכנראה במאות הקודמות עד לרב יוסף קארו, מחבר השולחן ערוך במאה ה-16
נורית גרינגר
יוסי קליין מספר על ספרו 'כמ חולמים', ועל הלקחים שניתן להפיק מהספר והלשכותיו על מצבה של ישראל כיום
ד"ר דניאל גורדיס
מיום ראשון הקרוב, קריית מוריה בירושלים תשמש בית לערכים שמשגשגים כפי שנעשה באוניברסיטת קולומביה כבר מאה שנה. כפי שקולומביה מקווה שרעיונות דגולים יסייעו לעצב אומות גדולות, כך אנו מקווים כי שלם ייהפך לזירה שבה המסורת היהודית תיפגש עם המסורת המערבית
הרב איתן זן-בר
הנסיונות בפניהם ניצב אברהם מלמדים אותנו, שהקב"ה אינו מגשים משאלות אלא מעניק הזדמנויות; לא נותן דגים אלא חכות. התשובה לשאלה האם להשתמש באתגר כמנוף להתקדמות, תלויה באדם עצמו
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
האם מותרת הופעת אומן? האם מותרת הבטחת הקצאת תקציב עבור מגזר מסוים? מה לגבי קיום תעמולת בחירות בית הספר או שימוש בתעמולה בצה"ל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il