X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אפילו אם בשאר אסד דיבר בצחוק כאשר אמר שמגיע לו פרס נובל לשלום על פירוק הנשק הכימי בארצו, יש לכך משמעויות רציניות וגם: אם חמאס חופר מנהרות בדרום, מדוע שלא נחשוד שחיזבאללה עושה זאת בצפון?
▪  ▪  ▪
מגיע לו [צילום: AP]

שלום ולא להתראות

השבוע טען נשיא סוריה, בשאר אסד, כי הוא היה אמור לקבל פרס נובל לשלום על עבודתו לסילוק הנשק הכימי מהמדינה. לדבריו, הנשק הכימי הוא ההישג החשוב ביותר של המדינה, משום שהדבר חיזק את מעמדה של סוריה במזרח התיכון. גם אם הדברים נאמרו בצחוק, הם מחייבים התייחסות.
פרס נובל לשלום מוענק לאנשים שפעלו למען השלום והתגברו על האלימות באמצעות הנהגה מוסרית. הפרס גם מוענק למנהיגי מדינות שפועלים בצורת מו"מ ולא במלחמה כדי להגיע לשלום. מובן שמדובר באבסורד שאין כדוגמתו. אף אחד, חוץ מאסד, לא חושב שהוא זכאי להיות אפילו מועמד לפרס.
מדובר לא רק בשיגעון גדלות, אלא גם בלגלוג על העולם המערבי. אסד הסכים לפתרון הדיפלומטי ובכך שמר על מעמדו ותפקידו. בנוסף, כבר דווח, כי אסד מחביא חלק מהנשק הכימי שלו כדי שלא הכל יושמד. אסד הרוויח מכל הכיוונים. ההצהרה על הפרס נובל לשלום היא לגלוג נוסף של אסד שאומר לעולם: "הנה, עשיתי את מה שרציתם ועכשיו מגיע לי פרס". העולם המערבי צריך להתבייש בעצמו שהוא הגיע עם מנהיג דיקטטורי שטובח ללא הפסקה באזרחיו להסכם שטותי, שבעקבותיו המנהיג מצהיר כי מגיע לו פרס נובל לשלום, וכל זאת כאשר הטבח באזרחים נמשך.

מעבר חופשי

השבוע גילה צה"ל מנהרה מתוחכמת וארוכה במיוחד שהובילה מעבסאן א-זריר שברצועת עזה לעין השלושה. המנהרה הייתה באורך כולל של 1.7 ק"מ, כאשר 300 מטרים נמצאים בתוך שטח ישראל. המנהרה הייתה מכוסה בקירות בטון עם פרישה של כבלי חשמל וטלפון. ניתן להאמין שמנהרה זו היא אחת מיני רבות היוצאות מרצועת עזה לשטחי ישראל.
יש לציין, כי בעבר אסור היה להכניס בטון לרצועת עזה משום שאפשר להשתמש בו לצרכים אזרחיים וצרכי טרור. כנראה אחד הדברים שייעשו כעת הוא בחינה מחדש של אותם מוצרים שאפשר להשתמש בהם לצרכים כפולים. דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת, שלמרות שמנהרות זו דרך קצת פרימיטיבית, היא מאוד יעילה לארגוני טרור במקרים אלו. לכן, ארגון נוסף שכנראה חופר מנהרות לשטח ישראל ואולי אפילו מנהרות הרבה יותר מתקדמות, הוא חיזבאללה. תמיד מדברים על מנהרות ברצועת עזה, אבל אולי יש מנהרות שנחפרות כעת בצפון וישמשו את חיזבאללה בעימות הבא בינו לבין ישראל? במקרה כזה, מחבל אחד שווה יותר מירי טילים כדי לפגוע קשות בעורף ובמורל הישראלים.

עפים מחדש

לראשונה מאז החתימה על הסכם השלום בין ישראל למצרים, מטוסי קרב מצריים טסו מעל הגבול המשותף בין המדינות. הטענה היא שהדבר נעשה לצורכי אבטחה. כבר אמרתי, כי ברצועת עזה ישנם גורמים המסייעים לפעילי טרור בסיני במלחמתם נגד הצבא המצרי. ככל הנראה הטיסה הזו הייתה פעילות מעקב אחר הנעשה ברצועה. עם זאת, ניתן היה לבקש סיוע מצה"ל בנושא, שהרי הוא יודע הכי טוב מה נעשה ברצועה.
עם זאת, קשה להעלות על הדעת שמדובר היה בהפגנת כוח מצד מצרים כלפי ישראל. מצרים במצב קשה מאוד והיא יודעת שלא כדאי לה להיכנס לעימות מול ישראל. אבל זאת יכולה להיות הפגנת כוח מול הגורמים ברצועה, להראות להם שחיל האוויר המצרי לא חושש לפעול נגדם וכי ישראל תיתן לקהיר יד חופשית לפעול אם יידרש.

בריחה מדומה

לאחרונה מופץ ברשתות החברתיות סרטון המראה קבוצה של חיילי צה"ל, שהתקשו להרחיק את מיידי האבנים נגדם, ובתגובה לכך נכנסו לג'יפ שלהם ונסעו מהמקום. בצה"ל מסרו, כי מדובר היה בסרטון ערוך. לא משנה אם הסרטון ערוך או לא, מצער לומר כי התופעה הזו כבר מוכרת.
בעידן שבו כל אחד הוא צלם, עורך ושדרן באמצעות מכשיר אחד, הפחד מפני האפשרות של הפצת סרטון שלא מחמיא לצה"ל ומצביע על התנהגות שתיחשב בעולם כנפשעת, מסנדלת את החיילים מלבצע את תפקידם. הפתרון לפחד הזה הוא באמצעות הסברה ישראלית. יש לפעול להפצת נתונים המראים כיצד ארגוני הטרור פוגעים באוכלוסייתם כמו מניעת אספקה רצויה וייעודה לצרכי טרור, וסרטונים המציגים את הצד הישראלי כאשר הם מותקפים על-ידי אותם ארגוני טרור.

עף הגוזל

רשת אל-מנאר של ארגון חיזבאללה פרסמה השבוע תמונות של עיט שנתפס כאשר לכאורה הושתלו עליו משדרים בישראל. רשות הטבע והגנים מסרה, כי מדובר בעיט ניצי, אחד מהעופות הדורסים הנדירים בישראל ששוחרר לטבע לפני כשנתיים.
המקרה הזה צריך להראות כיצד חיזבאללה מחפש מתחת לאדמה (או במקרה הזה בשמיים) כדי להאשים את ישראל בריגול. חיזבאללה נותן דוגמאות כאלו ללא הפסקה וללא בסיס. יש לקוות, כי העולם לא מתייחס לאותן אמירות ביותר מדי רצינות. אבל אפילו אם לא, הרי ידוע שבפעם הבאה שתידרש פעולה נגד חיזבאללה, העולם ידרוש איפוק מצד ישראל תוך התעלמות מוחלטת מהפעולות השונות שחיזבאללה עושה בזמנים כאלו, כאשר הוא תוקף את ישראל ומעליל עליה עלילות שווא.

תאריך:  17/10/2013   |   עודכן:  17/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסד רוצה נובל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אכן, חיזבאללה חופר בצפון
חשדנית  |  17/10/13 12:43
2
כמו ערפאת ופרס ל"ת
שני הרוצחים  |  17/10/13 13:37
3
וא, מילה על הבגידה
סתם 1  |  17/10/13 15:02
4
ג. לוי מצדד ומגנהאת נתניהו ל"ת
מנויית הארץ  |  18/10/13 22:32
5
אם ערפאת קיבל, גם לו מגיע
שאול א.  |  23/10/13 13:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הפיכה במצרים
עופר וולפסון
המשטרה במצרים ירתה גז מדמיע כדי לפזר עימותים בעיר אלכסנדריה בין מתנגדיו ותומכיו של הנשיא האיסלאמי המודח    80 בני אדם נהרגו השבוע ברחבי המדינה
אביתר בן-צדף
מעוכבת מסירת עשרה מסוקי תקיפה אפאצ'י, מטוסים אף-16, מכללים לטנקים מ-1 וטילים ים-ים הארפון - בנוסף לביטול התרגיל הדו-שנתי האמריקני-מצרי    סעודיה ומדינות המפרץ הבטיחו לגנרל אלסיסי סיוע אם יקוצץ הסיוע האמריקני
אריאל י. לוין
לצד ענייני ההווה - אירן, חיזבאללה, חמאס - הנה סיפור שחושף קצין אמריקני בכיר לשעבר. האם במקום חורבן הבית השלישי הייתה עלולה מלחמת יום הכיפורים להוביל למלחמת עולם שלישית?
אריאל י. לוין
סגן שר החוץ מזהיר, כי בלי סיוע כזה - ישובו ויתחזקו המוסלמים הקיצוניים    מספר כיצד התבדו בזו אחר זו תחזיותיו האופטימיות של פרס בנוגע למצב במצרים
גרשון אקשטיין
אחת מתוצאות ההפיכה במצרים היא התהדקותם מחדש של הקשרים בין מצרים לירושלים. שתי המדינות מעדיפות לשמור את השיפור העצום ביחסיהן תחת מסך חשאי של ערפל מכוון, אבל בפועל נרשם כעת לא רק תיאום טקטי בשטח, אלא מפגש אסטרטגי של אינטרסים גם בתחומים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il