X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: כמה שווים חיי אדם? תשאלו את בית המשפט ניר ברקת הוא א-פוליטי? הצחקתם אותי הגרעון הכספי במשק והתספורות היד הקלה על השאלטר של המדינה ולקינוח תסמונת האישה המוכה
▪  ▪  ▪
ברקת. א-פוליטי? [צילום: פלאש 90]

ענישה לחוד
כמה שווים חיי אדם? אם לשפוט לפי העונש 3 שנות מאסר בלבד, שקיבל רוני לוי, אשר דרס למוות בני זוג וברח, התשובה היא שנה וחצי מאסר בלבד - הרבה פחות מענישה על עבירות רכוש (עיין ערך אופנובנק).
רק סמלי הדבר, כי בשעה שהענישה בחוק על עבירות תנועה קשות הוחמרה, קיבל הנהג 'פרס' על הריגה כפולה. נראה כי בפועל השופטים מקילים מאוד בעונשי תעבורה, וכי במקום שהעונש ייקבע על-פי מבחן התוצאה הקטלני, גם הפעם (כמו בדריסת בני הזוג רווה בחיפה בעבר) השופט הטיל על הנהג את העונש המקסימלי על גרימת מוות ברשלנות, שהוא לעג לחוק.
יש לזכור כי מעבר לתאונה הקטלנית, מדובר בתאונת פגע וברח וכן בנהג משאית, כלי הרכב שמעורבותו בתאונות היא הגבוהה ביותר. לנוכח העונש המגוחך, היכן אלמנט ההרתעה? האומנם הלכה לחוד וענישה לחוד? לתשומת לב שר התחבורה, ישראל כץ.
א - פוליטי?
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, המתמודד גם לקדנציה הבאה של ראשות העיר, הצהיר כי הוא, בניגוד למועמד משה ליאון, א-פוליטי. אז איך זה שהוא מציג את עצמו מעל כל במה אפשרית, ותחת כל עץ רענן, כנציג הציונות הדתית והבית היהודי?
מתברר שלטנגו הפוליטי הזה יש שני רקדנים. וכך מערכת הבחירות הירושלמית הפכה למערכה פוליטית מובהקת, בין ליאון - נציגו של דרעי, לבין ברקת, נציגו של בנט. כמו בבחירות לרבנות הראשית, הבחירות בבירה הפכו למאבק על מעוז השליטה בין ש"ס למפלגה הדתית. הגיעה השעה לומר לציבור את האמת. אי-אפשר לעבוד על כל הציבור כל הזמן. הבנת את זה, ברקת?
מדינת חלם
האם יש קשר בין הגירעון התקציבי, הטבות הטייקונים והגזירות הכלכליות? התשובה היא חיובית. יש קשר, ועוד איך. שמתם לב לסכומים האגדיים, כפי שנחשפו בדוח מבקר המדינה, שמהם נהנו הטייקונים? - הטבות מס בסך כ-40 מיליארד שקל (אתם קוראים נכון), ושל 21 מיליארד(!) שקל תספורות.
האם אי-אפשר היה לכסות בסכומים אלה את הגרעון הכספי של האוצר, בסך כ-50 מיליארד שקל (או פחות), ועוד היה נשאר עודף משמעותי בקופת המדינה, במקום להטיל גזירות קשות על הציבור? מדינת חלם כבר אמרנו?
זוללי חשמל
עיזבו את חשמל חינם, שכבר הפך לטאבו, ואת ההטבות הבלתי חוקיות של עובדי חברת החשמל. עיזבו את העובדה שהם מצפצפים על החוק (כי ועד העובדים שם חזק מהחוק). אבל היכן האחריות המקצועית והציבורית שלהם, כשכבר בפעם השלישית (!), ככה פתאום, בהחלטה שרירותית, הם מוכנים לשבות ולהפסיק את השאלטר של המדינה?
מה הם חושבים שם למעלה: הם רוצים גם להיות מונופול וגם לשבות על גב הצרכנים, שהם החמצן של החברה והכספומט שלה, המממן את הכנסותיהם הגבוהות של העובדים? ובמילים אחרות - גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלימה? רק תנו להם לזלול את כספינו, והשאר היסטוריה. די לחוצפה!
מעניין, ברוב חוצפתם הם מכנים את הרגולטור באוצר, שהתריע על החריגות בשכר, לפני הדיון על הרפורמה בחברה, "חסר אחריות". מעֵבר לסוגיית ההתחמקות בשאלת העיתוי, כביכול, הבולטת לעין כל, הפוסל במומו פוסל כבר אמרנו?
תסמונת האישה המוכה
נשות כת ההתעללות, שהתגלתה בירושלים, טוענות כי הן אוהבות את ראש הכת, שהייטיב עימן, וכי העונש החמור שנגזר עליו, 26 שנות מאסר, לא מגיע לו.
תגובתן אינה מפתיעה כלל. מדובר בתסמונת שטוקהולם (או תסמונת האישה המוכה), לפיה הקורבן נקשר מנטלית במכהו, או במקום שביו, ומתקשה להיפרד ממנו ומדפוסי ההרגלים שקנה שם. כך גם שבויי מלחמה.
כבר במדבר ביקשו אבותינו לחזור למצרים, כור העינוי, שאותה ראו כסיר הבשר. כך גם הצביעו חז"ל על המנטליות הגלותית של היהודים: "יותר משקשה להוציא את ישראל מהגלות, קשה להוציא את הגלות מישראל".

תאריך:  21/10/2013   |   עודכן:  21/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
לאה גת כהן, לפגוש את פארוק בתל אביב, פיוטית, 2013
אהרון שחר
לקראת הבחירות לרשויות המקומיות ישנה פרסומת חביבה שמטרתה לשכנע אותנו לממש את זכותנו הדמוקרטית. מה מסתתר מאחורי המתיקות?
אורי שרגיל
אם רק נפסיק, באופן שיטתי ועקבי, לצרוך מוצרים מסוימים בשוק, כל פעם מוצר אחר - המחירים ירדו באופן דרסטי. תאמינו לי, זה יעזור הרבה יותר מאשר להתחנן לתוספת שכר עלובה ומרופטת ולהיות אסירי תודה לאיזה טמבל שאביו בנה מפעל כושל לפני 30 שנה
זאב בן-יוסף
משה ליאון לא אשם בכל מה שמנסים להעליל עליו, כי לא הוא שיצטרך לנהל את העיר אם יזכה בראשות הבירה, כי אם דרעי וליברמן שהוכיחו עצמם ביכולתם המבריקה להעביר כספים ליעדים הנכונים, כפי שיכולים לאשר המשטרה ובתי המשפט
ד"ר יאיר ויסמן
מר ג'ובראן, אנחנו לא אורחים כאן. הקב"ה הבטיח ליעקב אבינו "ונתתי את הארץ הזאת לזרעך אחריך אחזת עולם". ושהאורחים הערבים לא יפריעו עם הקולות במסגדים לבעלי הבית האמיתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il