X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקום להקים ועדות, להקהיל קהילות ולאסוף אסיפות, תוך הפרחת סיסמאות בומבסטיות ריקות מתוכן, בנוגע להתנהלות הקלוקלת בבתי-המשפט ובבתי-הדין בישראל - מציע אני להתחיל בדבר פשוט וקל ליישום: לקבוע שעות דיון למתדיינים
▪  ▪  ▪
לנצל את הזמן ביעילות
שוב ושוב ושוב
שוב, תועלנה הצעות. שוב, תופרחנה סיסמאות מושכות-עין ומלהיבות בחלל-האוויר. שוב, ידרבנו אנשי הוועדה איש את חברו ואישה את חברתה, אבל סופם של דברים - כרגיל - דבר לא ישתנה בעתיד

בשבועות האחרונים מותקפים אנו במתקפת יחסי ציבור, בכל הכבוד הראוי, מכיוונה של המערכת השיפוטית ומכיוונה של הנהלת בתי-משפט, גם יחד. פתע פתאום "נזכרו" הכל ברעה החולה הזו של בזבוז הזמן המשווע והסחבת המייאשת המאפיינת את התנהלותם של בתי-המשפט ובתי-הדין בישראל, ועכשיו כולם, כ-ו-ל-ם מחפשים פתרונות.
עכשיו, מקהילים קהילות ומאספים אסיפות ויוצרים מפגשים של ראשי המערכות, ובכללם נשיא בית המשפט העליון, היועץ המשפטי לממשלה, אנשי הנהלת בתי-המשפט ועוד כהנה וכהנה. לכולם, ל-כ-ו-ל-ם יש כמובן, שפע של הצעות, כמו-גם שפע של פתרונות, אולם סופם של דברים, ניוותר - כרגיל - עם הסחבת המאפיינת את התנהלותם של בתי-המשפט ובתי-הדין, עד שתקום הוועדה התורנית הבאה.
שוב, תועלנה הצעות. שוב, תופרחנה סיסמאות מושכות-עין ומלהיבות בחלל-האוויר. שוב, ידרבנו אנשי הוועדה איש את חברו ואישה את חברתה, אבל סופם של דברים - כרגיל - דבר לא ישתנה בעתיד. השוחט ישחט. השיטה תפרח, והסחבת תמשיך לחגוג.
אז אולי במקום להקים ועדות, להעלות הצעות שהוצעו, בעבר, מספר רב של פעמים, תפסיקו ללעוס הצעות שחוקות וחסרות טעם מלעיסת יתר אלה, ולחזק איש את חברו, באמירת דברים, שממילא - בכל הכבוד הראוי - אתם לא מאמינים בהם. ובאמת, איך אתם יכולים להאמין בהצעות שעלו כבר בעבר, ודבר - דבר לא נותר מהן לצורך ביצוע יומיומי ושוטף.
למה ללכת רחוק? יש את נוהל דחיית דיונים שקבעה הנשיאה הקודמת של בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש. מישהו - חוץ מכמה עורכי-דין שהוראות החוק דבוקות להם לגלגל העין! - עושה בו, בכלל, שימוש? אם הנוהל הזה היה כה יעיל, אין ספק שהוא היה משתרש ומחזיק מעמד עד עצם היום הזה. עצם דחיקתו של נוהל זה לקרן זוית, כאבן שאין לה הופכין, מראה עד כמה נוהל זה, בכל הכבוד הראוי, אינו מוצלח. כנגזרת מכך, נוהל זה גם ממילא אינו ישים ואינו מופעל לצורכי יומיום שוטפים.
לקבוע שעות דיון למתדיינים
במקום להקים ועדות, להקהיל קהילות ולאסוף אסיפות, תוך הפרחת סיסמאות בומבסטיות - בכל הכבוד הראוי - שאין מאחוריהן ולא כלום, מציע אני להתחיל בדבר פשוט, מינורי וקל - קל עד מאוד ליישום. כוונתי לקביעת שעות הדיון למתדיינים. למה מה שיעיל בבתי-חולים, במרפאות ולאחרונה הונהג גם בלשכות ההוצאה לפועל - לא ייושם גם באולמות בתי-המשפט? מדוע לזמן שנים-עשר בעלי-דין לאותה שעה, לשעה 08:30? למה להפוך שנים-עשר עורכי ועורכות-דין ל"שפוטים" ממורמרים של המערכת שעה שהם נאלצים להיות סטטיסטים בוויכוח בין שניים מחבריהם שזומנו כמוהם לשעה 08:30 ובלי שום טעם וסיבה נקבע עניינם לדיון ולשמיעה בפני שופט או שופטת לפניהם.
למה לא לנצל את הזמן השיפוטי הקצוב בין השעה 08:30 לשעה 11:00 ובין השעה 11:30, באופן יעיל יותר? למה לא להקצות את החלק הראשון של היום ל"פלחים" של 15 דקות של קדמי-משפט, כך שיישמעו 11 קדמי-משפט, בנוכחות של 22 עורכי-דין ב"פלחים" אלה, עד שעה 11:00? למה לא לנצל את המחצית השנייה לשמיעת הוכחות בשניים או בשלושה תיקים תוך הקצאת שעה לערך לכל תיק הוכחות, תוך קביעת השלמה שבוע או שבועיים ימים לאחר מכן? אין צורך בשמיעת משפטים מיום ליום. יש לאפשר לעורכי-הדין מרווח בן 14 יום, לפחות, בין ישיבת הוכחות אחת לשנייה.
זו רק דוגמה אחת, טיפת מים אחת, מכלל טיפות המים המצויות בים הגדול. בטוחני ומובטחני, כי מי מהקוראים רשימה זו והינם עורכי-דין, עורכות-דין, שעיסוקם בתחום ההופעות בבתי-משפט, בעלי רעיונות רבים לקידום היעילות וחיסול הסחבת בבתי-המשפט. כל אחת וכל אחד מכם, מוזמן לעשות שימוש בתגוביות בשולי רשימה זו ולהציע הצעות ייעול לקידום, ייעול ושיפור השירות וחיסול הסחבת בבתי-המשפט.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  23/10/2013   |   עודכן:  23/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תתחילו בבקשה לעשות סדר בבית
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
זה מתההעללות האהובה על שופטים
מהידענים  |  23/10/13 15:07
2
אכן סדר ולא טיטוא מתחת לשטיח1
חיפוי  |  23/10/13 19:41
3
סדר ולא טיטוא מתחת לשטיח2
חיפוי  |  23/10/13 19:48
4
סדר ולא טיטוא מתחת לשטיח3
חיפוי  |  23/10/13 19:57
 
- פתרון=שדרוג ועדה לבחירת שופטים
ע_הראל  |  24/10/13 10:10
 
- זה רק צעד ראשון
חיפוי  |  25/10/13 15:57
5
למה לא למנות שופטים עם שכל?
זו הבעיה....  |  23/10/13 22:26
6
12דיונים ל8.5?היכן לשכת עו"דין
ע_הראל  |  24/10/13 06:10
 
- לא יעזור נגדם כולם.
אהוד פרלסמן  |  24/10/13 10:42
 
- המשת"פים של שיפוט רקוב=על האש
ע_הראל  |  25/10/13 09:31
 
- דוקא רצית תנועת מחאה
גמלשלמה  |  25/10/13 16:45
 
- לא מחאה,אלא מפגני תמיכה בימין!
ע_הראל  |  27/10/13 09:49
 
- סיכום=נלחם במשת"פים>לא במערכת!
ע_הראל  |  27/10/13 11:01
7
לסגור את הפקולטות למשפטים
משורר מזרחי  |  24/10/13 20:56
8
הסחבת טובה לבעלי ההון
משורר מזרחי   |  24/10/13 23:05
 
- בל נלחם בבעלי הון,אלא במשת"פים
ע_הראל  |  25/10/13 10:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דיין
ב"בית של גויים" "משהו חדש מתחיל": נפתלי בנט, שר הכלכלה, נותן יד למודעה בה מככב בגדול פסלו של "אותו האיש"
יהודה דרורי
מדי יום מתבררים הכשלים בנושא החינוך במדינה, בין שזה בהבדלי הרמות, בהפליה, בתנאים פיזיים קשים, בעלויות המושתות על ההורים וכל אבני נגף לחינוך גבוה
מרדכי ליפמן
יתכן מאוד שציפי לבני מאותתת לשמאל וכנראה גם לשמאל הקיצוני, החוץ-פרלמנטרי, לאן פניה מועדות במו"מ החשאי המתנהל עם הפלשתינים
איתמר לוין
האם מי שמואשם בשחיתות יכול לעמוד בראש עירייה? מצד אחד, הוא עדיין חף מפשע. מצד שני, יש עניין של הגינות ויושרה. הפתרון הוא ביצירת תפקיד של שופט חוקר, אשר יוכל להכריע בזמן אמת מי יכול להיבחר ומי צריך להתפטר - הן בשלטון המרכזי והן בשלטון המקומי
איתמר לוין
עדותה של שולה זקן במשפט הולילנד חשפה אותה בצורה נרחבת וחסרת תקדים. האם הייתה רק מתאמת לוחות זמנים, או אחת הנשים החזקות בישראל? מדוע הסתירה מאולמרט את יחסיה עם דכנר? ואלו שאלות נותרו ללא מענה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il