X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בקרוב החיסולים ייפסקו, נראה את העבריינים הכבדים מותשים כלכלית, הם יורידו את הפרופיל שלהם שכיום גבוה מדי, יסתתרו בחוריהם - ואנחנו נוכל לצעוד ברחובות ללא חשש
▪  ▪  ▪
חיסול בצומת ירקונים [צילום: דוברות מד"א]

לפי הפרסומים בעקבות גל החיסולים בעולם התחתון, המשטרה הפשילה את שרווליה כדי למגר את הפשע הכבד בארצנו ולצורך כך מיישמת מודל של ראש העיר האגדי של ניו-יורק, רודולף ג'וליאני, לפיו היא תרדוף את ראשי ארגוני הפשע על דברים קטנים, תמרר את חייהם על כל מרפסת שנבנתה ללא היתרים, על צ'ק לא תקין, על עברת תנועה קטנה.
וכל מי שמודאג מהמצב, יכול לנשום לרווחה - יש שיטה, יש תוכנית גאונית, בקרוב החיסולים ייפסקו, נראה את העבריינים הכבדים מותשים כלכלית, הם יורידו את הפרופיל שלהם שהיום גבוה מדי, יסתתרו בחוריהם - ואנחנו נוכל לצעוד ברחובות ללא חשש.
כנראה המשטרה כבר פועלת בהתאם: בשבת דווח, כי בלשי היחידה הכלכלית עצרו כמה מאנשיו של שלום דומרני בחשד לשיבוש הליכי חקירת החיסול בעולם התחתון ביום חמישי באשקלון. שימו לב במה הם חשודים: לא בביצוע, לא בסיוע, רק - בשיבוש חקירה. יתכן שהם פשוט ענו לכל שאלות של החוקרים: "לא יודע כלום".
אפשר להבין את חוקרי המשטרה ואת הפרקליטות: קשה מאוד להילחם בראשי הפשע המאורגן. אתה אוצר אותם, מביא לשופט, הם שוכרים עורכי-דין המשופשפים ביותר - ואלה משחררים אותם ממעצר בצ'יק. בגלל (בזכות?) אותם עורכי-דין, התיקים נגד כרישי עולם הפשע מתנהלים בבתי-המשפט שנים ארוכות - ובסוף הם מקבלים עונשים על תנאי או קנס זעום - אם בכלל.
בקיצור, המשטרה מחליטה לאמץ את השיטה שלפי שמועות עבדה לא רע מעבר לאוקיינוס. שוטרים יעצרו את יעדים הכבדים האלה על עברת תנועה. כידוע, בתיקים של עבירות תנועה, שופטי ישראל נוטים ללכת עם התביעה. בבית המשפט לתחבורה יותר קל להשיג הרשעה, במיוחד אם התובע רומז לשופט, כי הנאשם בעצם - עבריין כבד ויש לטפל בהתאם.
נו, נפתח שמפניה? חוששני, שזה לא הזמן. כי דעתי עדיין אינה נוחה. לכאורה - המשטרה סוף סוף מצאה דרך לטפל בבעיה. אבל אני סבור, כי התוכנית הזאת לא פטנט מבריק, אלא תעודת עניות לרשויות אכיפת החוק.
א' - השיטה לא תעבוד, לא תניב פירות (נפגש עוד שנה ונראה מי טועה - אני או צמרת המשטרה). כי ראש הפשע המאורגן מייד יבחין איפה נקודת התורפה שלו - ויקדים תרופה למכה. "אתם החכמים רוצים לתפוס אותי על מהירות מופרזת או על כוס יין מיותרת במסעדה לפני נהיגה? יופי. אז אני אשכור לי נהג פרטי - ובא לציון גואל" (ולא לשבי פשע). הדבר לא יגרום נזק רב לארנקו של מי שמגלגל מיליונים מעסקי השמים, מפרוטקשן, מחיסולים, משחר בנשים, משוחד לפקידים בכירים. ומה המסר שהמשטרה משדרת להם? מותר לכם להמשיך בפעילות הפשע, העיקר - בדרך לחיסול נוסף לא לחצות צומת באור צהוב.
ב' - אנחנו, האזרחים הקטנים שומרי חוק בדרך-כלל - נהפוך לקורבן של השיטה. תתארו לעצמכם שאתם לא עצרתם בתמרור עצור. התובע המשטרתי מביא אתכם לשופט וקורץ לו: זה "דג שמן", אתה כבר יודע מה לעשות לפי המודל של גאון מניו-יורק רבי רודולף ג'וליאני.
דעתי, אין צורך בטריקים וגימיקים מפוקפקים. יש מספיק כלים, חוקים, שיטות מסורתיות לרדוף רוצחים ומפעיליהם. רשויות האכיפה חייבים להפסיק להתלונן על עורכי-דין המנוסים מהם, לדעת לחקור, לחפש ולמצוא הוכחות, לא לאבד מסמכים וראיות בדרך לבית משפט וכדומה. אם הם לא יודעים איך עושים זאת - שיצפו שבוע-שבועיים בסדרות בלשיות ב"יס" או ב"הוט".

תאריך:  30/10/2013   |   עודכן:  30/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיטת השלומיאלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה הוכיחה את יעילותה
גדעון אמיר  |  4/11/13 08:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
רק הפליטים ה"פלשתינים" וצאצאיהם זוכים לתמיכה כלכלית נצחית מהאו"ם, פליטים החיים בתנאים קשים במחנות פליטים - רק בגלל מנהיגיהם
דן שיאון
שחרור נוסף של מחבלים רוצחים כ"אתנן" מדיני, רק כדי לקיים שיחות עם אבו מאזן, נוגע בעצב רגיש של הציבור בישראל המצולק מפיגועים
דוד אוחנה
שתי אפשרויות עומדות בפני אביגדור ליברמן. האחת - להתמזג עם הליכוד סופית. השנייה - להתנתק מהליכוד. באיזו אפשרות יבחר?
שיה מלכין
נכנסתי ישר עם ראשי ועיני השמאלית בכל כוחי לזכוכית ומעוצמת הכוח נהדפתי אחורה ונפלתי על גבי וישבני. רסיס של שנייה ואני בהלם, על הרצפה, מתפתלת מכאבים. כל שחשבתי היה "אני לא מוותרת על הנסיעה לחו"ל, אני אתגבר"
מיה ברון
אם במדינת ישראל, שאמורה להיות מדינת חוק, התקשורת היא לגמרי מעל החוק ובוודאי מעל לכל כללי אתיקה בסיסיים - בפרט כאשר מדובר בהסתה כלפי יהודים שומרי מצוות - אנו במצב בעייתי מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il