X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוק חדש מחייב חברות תעופה במתן פיצוי והטבות לנוסעים שטיסותיהם מתבטלות, מאחרות ומקדימות
▪  ▪  ▪
הנוסע מוצא עצמו לעתים ממתין עד בוש [צילום: פלאש 90]

עיכוב או ביטול של טיסות היו לתופעה שגורה בימינו. תכננתם חופשה, לקחתם ימי חופש, מצאתם סידור מושלם לבעלי החיים, הזמנתם טיסה ומלון מהסרטים - ובדקה ה-90 התבשרתם שטיסתכם בוטלה או מאחרת? אבוי...
עם קבלת הבשורה הנוסע מוצא עצמו לעתים ממתין עד בוש בשדה התעופה ומנסה בתושיה אין-קץ לשקם את תוכניותיו המשובשות.
למקרים כאלה בדיוק נועד חוק חדש - חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), שמחייב חברות תעופה במתן פיצוי והטבות לנוסעים שטיסותיהם מתבטלות, מאחרות ומקדימות.
החוק מגדיר טיסה שמאחרת ביותר מ-8 שעות כטיסה שבוטלה, ומחייב את חברת התעופה לפצות את הנוסעים בפיצוי משולב שכולל השבת הכספים ששולמו על הכרטיס או מתן כרטיס טיסה חלופי, ובנוסף לזה פיצוי עד כ-3,000 שקל. אך אם טיסתכם בוטלה וחברת התעופה או סוכנות הנסיעות הודיעה על כך לפחות שבועיים לפני מועדה, לא תזכו בפיצוי הכספי. גם אם טיסתכם בוטלה, הודיעו לכם על כך בין שבועיים לשבוע לפני מועדה והציעו טיסה חלופית במועדים מאוד קרובים לטיסתכם המקורית - לא תקבלו פיצוי.
עוד החוק מחייב את חברת התעופה להתחשב לא רק בנוסע אלא גם באנשים שטסים איתו. זכותכם, למשל, לסרב לטוס בטיסה חלופית אם הצעה זהה לא מוצעת לקרובים שטסים איתכם. אם טיסתכם המריאה באיחור של שעתיים - תפוצו במזון ובמשקאות, ובנוסף חברת התעופה חייבת לספק לכם שירותי תקשורת ללא תשלום (אפשרות לטלפן, לשלוח מייל או פקס). אם האיחור עולה על 5 שעות - זכותכם לקבל בחזרה את התמורה או טיסה חלופית, לפי בחירתכם, וזאת גם אם עליתם לטיסה המאחרת. אם בחרתם בטיסה חלופית ביום שלמחרת הטיסה המקורית והדבר מחויב בהוצאות נוספות של לינה בבית מלון - חברת התעופה תישא בהוצאות אלה (למעט מקרים חריגים).
גם הקדמת טיסה יכולה לזכות בפיצוי. אם טיסתכם הוקדמה ביותר מ-5 שעות ועודכנתם על כך פחות משבועיים לפני מועדה, תהיו זכאים להשבת התמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתכם - וזאת גם אם תעלו לטיסה שמועד המראתה הוקדם. אם מועד ההמראה הוקדם ביותר מ-8 שעות וחברת התעופה הודיעה על כך פחות משבועיים לפני מועד הטיסה, תוכלו לעלות לטיסה המוקדמת, לקבל בחזרה את התמורה ששילמתם (או כרטיס טיסה חלופי) ובנוסף לקבל פיצוי עד כ-3,000 שקל.
טענה מרכזית שיכולה לעמוד לזכות חברת התעופה היא: אם הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה, וגם אם הייתה עושה כל שביכולתה - לא הייתה יכולה למנוע את ביטול הטיסה. חברות תעופה נוהגות, כמובן, להתגונן בטענה זו ולטעון שביטול הטיסות נובע מתקלות טכניות ממשיות ובלתי צפויות.
אלא שפרשנות שניתנה לאחרונה בפסק-דין של בית משפט לתביעות קטנות בהרצליה עשויה להקשות על חברות התעופה. שם נקבע שככלל תקלה טכנית אינה נסיבה שפוטרת את חברת התעופה מפיצוי. נסיבה מיוחדת כזו יכולה להיות במקרה של תקלה נדירה כמו פגם נסתר במטוס שנגרם במהלך ייצורו ושבעקבות גילויו ניתנה הוראה לקרקע את כל המטוסים המשמשים את כל חברות התעופה בעולם. אירועים נוספים שעשויים להוות נסיבות מוצדקות הם תנאיי מזג אוויר קיצוניים, אירוע מלחמה או טרור, בעיה באספקת דלק וכדומה. באותו פסק-דין דובר בתקלה שהצריכה החלפת מנוע, ובית המשפט לא מצא בה נסיבה שמצדיקה פטור מפיצוי [ת"ק (הרצליה) 44155-12-12 רוזנבוים נ' ארקיע קווי תעופה ישראלים בע"מ (ניתן ביום 29/7/13)].

הכותבים הם ממשרד עוה"ד בלאייר-פרנלדס
תאריך:  08/11/2013   |   עודכן:  08/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטיסה איחרה בגלל תקלה טכנית? דרשו פיצוי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קיבלתי פיצוי על טיסה ששונתה
רוני ט  |  11/11/13 09:08
2
תקלה טכנית+5 שעות עיכוב
simoneli  |  11/11/13 17:05
3
טיסות פנים-ארציות
עו"ד ארתור בלאייר  |  12/11/13 12:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
הזיכוי של ליברמן צריך להיות אבן דרך, בשינויים מרחיקי לכת במערכות החקירה, הפרקליטות והחקיקה    ניצחון התבונה על האגו - ומט סנדלרים לפרקליטות
ציפי לידר
מה היה הנשק הסודי של יעקב? כן, ניחשתם, התפילה וקדושת הארץ    מה מסמל סולם יעקב    וגם: מה מקור השם יהודי?    על כל אלה ועוד בפרשה שלפנינו
אברהם הללי
ככל שיופעל המוח לא יהא דרוש כוח ואם כן, מעט מזה להרתיע רברבן נבזה
יצחק מאיר
הנס על נפשו בארץ רוצה להינצל בארץ. הנרדף על צוואר בעולם הזה מתפלל להינצל בעולם הזה. זה ההבדל בין אמונה לבין תקווה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הגנה פעילה, גועל, רקב ואכזבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il