X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ביקורת - מוטב מאוחר - תיאטרון הספרייה - שלושה מאבירי הבמה הישראלית מפגינים כישרון רב במחזה מרגש, מבדח ומעניין על זוגיות בגיל השלישי
▪  ▪  ▪
יחסים יוצאים משליטה [צילום: יוסי צבקר]
[צילום: יוסי צבקר]

[צילום: יוסי צבקר]

שלושה מוותיקי הבמה הישראלית עולים על הבמה, לראשונה בצוותא, ומפגינים משחק מרגש, מבדח ומיומנויות משחק, ראויים לתשואות חן-חן. "מוטב מאוחר" המועלית בתיאטרון הספרייה ברמת גן, מיסודו של בית צבי, היא הצגה שצובטת מעט בלב, למרות שהיא בעצם קומדיה מרירה על זוגיות בגיל השלישי.
לארי גלברט כתב את המחזה ויש לו בהחלט רקורד מרשים. גלברט הוא מחזאי, תסריטאי וסופר אמריקני שכתב את סדרת הטלוויזיה "מאש", המחזמר "דבר מצחיק קרה לי בדרך לפורום" ועוד.
העלילה עוסקת בנורה שמחליטה להביא לביתה את ז'וליאן, בעלה לשעבר שמשתחרר מבית החולים, לתקופת החלמה. היא עושה זאת בעזרת בילי, בנם המשותף, ולמורת רוחו של ליאו, הבעל הנוכחי. בילי שהרעיון נראה לו הזוי לחלוטין, מסכים בעל כורחו לשכן בביתו את האיש שממנו הוא גזל את אשתו.
"תקופת ההחלמה" מתארכת לכדי חודשים ארוכים והיחסים בין שני הבעלים והאישה יוצאים משליטה. חשבונות ישנים נפתחים. האשמות מוטחות. רגשות שהיו חבויים במשך שנים, מתפרצים במלוא עוצמתם.
רבקה מיכאלי, אלברט כהן, אלכס אנסקי מפגינים את כישורי הבמה שלהם בדו קרב של משחק בין אריות במה ותיקים. אסף בן לולו בוגר צעיר של בית צבי מצטרף אליהם במשחק משובח וביחד הם מפיקים הצגה קטנה וסולידית, אבל עוצמתית ומלאת חן.
שחקנים מוכשרים
הבמאי יצחק שאולי הצליח להעלות בזכות השחקנים המוכשרים קומדיה רבת רגש שלמרות הסוף העצוב שלה מותירה את הקהל עם חיוך של נחת.
רבקה מיכאלי היא נורה, האישה שעדיין שומרת בסתר ליבה יחס חם לבעלה לשעבר ומשכנת אותו בביתם, כדי שלא ישהה בביתו הדל ללא השגחה צמודה. היא כמובן מצמידה לו זוג מטפלות, על חשבונם. מיכאלי ממלאת את התפקיד באורח מלבב, קולח, מעניין ובצורה מקצועית ומוצלחת. אין ספק כי שובה אל הבמה מדגים לצופים עבודת משחק ראויה ומעולה.
אלברט כהן מגלם את ג'וליאן, האקס שחוזר מבית החולים ומשתכן בדירת גרושתו ובעלה. אלברט מותיקי הבמה הישראלית מצליח להפגין יכולות משחק מצוינים ורגישים. משחקו הוא בית ספר לכל שחקן. אלברט משחק את התפקיד בשחוק ודמע, קורץ בשובבות ושוחה בין הסצנות השונות בהצלחה מרהיבה.
אלכס אנסקי הוא ליאו, המלחין שנאלץ לארח את האקס של אשתו. אלכס מפגין משחק מצוין ורב גוני. הוא משחק בקלילות ובנועם, אבל מסוגל גם לצאת מן הכלים כהרף סצנה ומדגים משחק משובח. אסף בן לולו הוא בילי ומשחקו מוצלח ונעים. אסף משחק באורח יפה מאוד, אמין ויש לו פוטנציאל מעולה.
אבי קורן אחראי לנוסח העברי הקולח והעכשווי. דנה ברלינר-קרן אחראית לתלבושות הראויות. אבי שכוי עיצב את התפאורה המינימליסטית והפרקטית. פרננדו מאיחייקר עיצב תאורה מוצלחת ואפי שושני אחראי למוזיקה המקורית.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  10/11/2013   |   עודכן:  10/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלכס אנסקי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קומדיה מרירה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מבקר לתפארת האתר
ע. בן-יוסף  |  10/11/13 14:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
"הכללתו של 'ליקוי' זה בחוות הדעת מטעם התובעים תומכת בטענות הנתבעים לפיהן מדובר בחוות דעת שנעשתה ללא הפעלה כלשהי של היגיון או שיקול דעת מקצועי וכי המטרה שבבסיסה היא רק לאסוף פרטי ליקוי מצטברים במטרה להגדיל את היקפה של חוות הדעת" [השופטת הדסה אסיף]
מנשה שאול
סעודיה ומדינות המפרץ זועמות על אובמה
אורן פרסיקו
הפערים החברתיים בישראל מעסיקים את העיתונות הכלכלית    בעיתונות הכללית מכנה אמנון לורד את ג'ון קרי "פתטי"    ואילו נחום ברנע מכנה את בנימין נתניהו "פתטי"
עליס בליטנטל
מחזהו האחרון שכתב הסופר והמחזאי היהודי-אמריקני לארי גלבארט לפני מותו ב-2009 היה "מוטב מאוחר"    תיאטרון הספריה מעלה ל-20 הצגות בלבד את ההצגה בליהוק ובבימוי שעושים את ההצגה לפנינה תיאטרלית    קלאסיקה מעודנת
עמוס גורן
קארל קראוס ותיאודור הרצל - שני קטבים של יהדות וינה האוסטרו-הונגרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il