X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד אין לאירן פצצה - אבל חלק מהמטרות שלה היא כבר השיגה: בנימוק שאחרת אירן "תתגרען" מזכיר המדינה קרי דורש ויתורים נוספים מישראל במו"מ עם פלשתינים
▪  ▪  ▪
ישראל בודדה במערכה [צילום: AP]

האם יש לפחד מהתגרענותה של אירן? הרי סבירות שאירן - מטורפים ככול שיהיו מנהיגיה - תעז להשתמש בפצצת אטום - נמוכה ביותר. אלא אם כן תהיה סכנה ממשית לשלטונן של אייתולות; ולא רואים באופק שמישהו רוצה לכבוש את אירן או להילחם במשטר שם לצדו של העם אם וכאשר הוא יתקומם. מקסימום - יפעילו לחצים כלכליים אם המשטר יתחיל לטבוח בעמו המורד. קחו לדוגמה את מה שקורה סביב סוריה. לא רואה תרחיש בו האייתולות נותנות פקודה להפציץ את ישראל או מדינה אחרת במזרח התיכון בנשק גרעיני - כי ברור לכולם שהתוצאה תהיה השמדה מוחלטת של אירן.
אז בשביל מה המשטר שם שואף לנשק, בו בהגדרה לא ישתמש? ולמה לישראל לדאוג מהמצב?
אירן רוצה את הנשק להשמדה המונית למטרות אסטרטגיות שלה, אותן מקווה להשיג ללא פתיחת מלחמה. כרגע המצב באזורנו הוא כזה: ישראל נהנית משקט ביטחוני יחסי - למרות כל התרחשויות. במהלך המבצע "עופרת יצוקה" בעזה לא החיזבאללה ולא סוריה לא העזו להתערב ולהציק בצורה כלשהיא לישראל. גם במהלך המבצע האחרון בעזה אף אחד מהם לא נקט אצבע. למרות הפצצות של סוריה, המיוחסות חד-משמעית לישראל - לא החיזבאללה ולא החמאס - לא ניסו "לנקום" בישראל. הם מכירים בזכותה של ישראל להגן על עצמה? קדחת. ברור להם שבתגובה ישראל תתחיל במבצע רחב נגדם - והם יודעים שידו של צה"ל דיו קשה. והם גם יודעים שהקהילה הבינלאומית לא ממהרת להתערב ולעצור את ישראל.
אבל הכול ישתנה לגמרי אחרי שאירן תבנה לה פצצה גרעינית. אנחנו נחזור למצב אשר היה בשנים של המלחמה הקרה: כל פעם שצה"ל "הכניס" לשכנים הלא שקטים והתקרב לבירותיהם - המעצמה הגרעינית ששמה ברית המועצות איימה להפעיל נגדנו את כל כוחה - הקהילה הבינלאומית (ובראשה - ידידינו ארצות הברית) נכנסה לבהלה. מאימת תחילת מלחמת העולם השלישית הכריחה את ישראל לסגת, לוותר, להפסיק מיד.
שיבוש החיים
אחרי שאירן תבנה לה את הפצצה ארגוני הטרור אשר בינתיים פוחדים לפתוח חזית נגד ישראל, פתאום יהיו גיבורים, יקבלו אומץ, ובתירוץ זה או אחר יתחילו להפציץ את ערינו בקסאמים, גראדים, קטיושות. החמאס מדרום, החיזבאללה מצפון. הדבר ישבש את החיים בכל רחבי המדינה. ישראל באופן טבעי תתחיל במבצע תגמול - אירן מיד תאיים במתקפה גרעינית - ולמרות שהסבירות למימוש האיום כאמור נמוכה ביותר - מדינות אירופה הנאורה וארצות הברית יפעילו לחץ אדיר על ישראל בדרישה להפסיק מיד את המבצע. המצב יהיה בלתי נסבל מבחינת ישראל. במילים אחרות הגרעין של אירן תהווה מטריה מועילה לטרור שכוון נגדנו.
עוד אין לאירן פצצה - אבל חלק מהמטרות שלה היא כבר השיגה: בנימוק שאחרת אירן "תתגרען" מזכיר המדינה קארי דורש ויתורים נוספים מישראל במו"מ עם פלשתינים. באותו החליל מנגנים גם פוליטיקאים ישראלים מזן מסוים. כלומר אירן מתחילה להרוויח עוד תרם בנתה לה פצצה. לא קשה לנחש איך יגיבו הפוליטיקאים שלנו כאשר הפצצה תהיה כבר בידיים של שליטי אירן.
כמובן אירן תנסה להשתמש במטרייה שלה כדי להפעיל טרוריסטים במדינות ערביות שכנות לה - אך הקהילה הבינלאומית לא תתערב במאבקן של המדינות המוסלמיות האלה בטרור.
לכן המסקנה היא עצובה: ישראל בודדה במלחמה בהתגרענותה של אירן, היא המפסידה היחידה מהגרעין של אירן - והיא תצטרך לפעול בכל מקרה, גם ללא עזרה של ידידינו, גם בניגוד לרצונם - כדי לעצור את טהרן בדרכה לפצצה. גם במחיר של בידוד בינלאומי - כי האלטרנטיבה היא גרועה בהרבה.

תאריך:  12/11/2013   |   עודכן:  12/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה לפחד מהגרעין האירני?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מלחמת התשה של שנים
באום  |  12/11/13 20:50
2
ניתוח נכון ומדוייק. ל"ת
מישו  |  13/11/13 22:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנכ"ל אזורים, דרור נגל, חשף היום את הסיבות האמיתיות להתייקרות הדירות - אולי משום שחברתו נמצאת בבעלות משקיע חוץ, שאינו חושש להטיח את העובדות בפני הממשלה
דן אלון
בזמן שנתניהו משווק לעולם את גרסת פופ בנוסח "אל תאמינו להם", מלווה בנבואות אפוקליפטיות מתובלות בנרטיב השואה, וביום שארה"ב מודיעה שהסורים מערימים קשיים ומנסים להעלים אמל"ח כימי, מפתיע שר הביטחון עם "הערכות מודיעיניות" הסותרות לחלוטין את המדיניות הישראלית של "אל תאמינו להם", ומשגר לעולם מסר הפוך לזה של נתניהו
יוסף קנדלקר
כשרב חשוב אומר לי לא להצביע למפלגה יהודית אחרת כי "הם רשעים", רק כי הם לא במפלגה שלו, אז מי בדיוק הרשע בסיפור הזה? ולמה רבני הציונות הדתית לא נוקטים באותה שיטה של לעזוב את הישיבות ולצאת לקלפיות? זה לא מוסרי, אבל מה עושים כשאחרים עושים זאת?
מתי דוד
מה היו מעשיו של הרפז שמפקד המודיעין הדיח אותו ואילו רא"ל אשכנזי חייב להסביר מדוע החזיר אותו    לבני ועריקאת נפגשים מדי פעם בסודיות - על מה הם משוחחים?
רו"ח נדב הכהן
יהיו מי שיראו במהלך הרווחים הכלואים משום הענקת סיוע בדיעבד למי שאינו ראוי לקבלו, ואחרים יטענו כי אלמלא התיקון היו הרווחים הללו נותרים כאבן שאין לה הופכין עד לקץ הימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il