X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר הכריזה שלי יחימוביץ' בבחירות האחרונות על מועמדותה לראשות הממשלה, היא למעשה עשתה משהו שגובל ברמאות. לדרוש את אמון העם למשרה הרמה ביותר במדינה כאשר אין לך שום כישורים מעשיים - זו נוכלות לשמה!
▪  ▪  ▪
מפלגת העבודה החדשה. בלי יחימוביץ' בראשה [צילום: פלאש 90]
עידן יוסף, איציק וולף
מהפך: הרצוג הביס את יחימוביץ'

יחימוביץ' צפצפה על כולם, והובסה
אהוד פרלסמן
ניתוח תוצאות הבחירות במפלגת העבודה מוכיח שהרצוג גרף את כל קולותיהם של אלה שלא היו תומכיה המובהקים של יחימוביץ'. מסתבר אפוא שיחימוביץ' הצליחה להרגיז כמעט את כולם, ושילמה על כך בתבוסה משפילה
לרשימה המלאה

גילוי נאות: כמעט 40 שנה שאני מצביע קבוע למפלגת העבודה. פעמים מספר אפילו נרתמתי (בהתנדבות) לעזור לה לחזור לשלטון אך כשלתי.
כאשר בשנת 2006 בא העסקן ההסתדרותי-עדתי עמיר פרץ ובעזרת ארגזים מלאי טופסי התפקדות הוא זכה בתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, הלכתי "לרעות בשדות זרים" וכברירת מחדל הצבעתי לקדימה בראשות אהוד אולמרט. כאשר אהוד ברק הביס את עמיר פרץ בבחירות המקדימות במפלגת העבודה וזכה שוב ביו"רות, חזרתי לכור מחצבתי. אך לא לזמן רב. ברק, שהתעייף מלהתמודד עם נחשים ועקרבים במפלגה, פרש. "נערת הפלא", שלי יחימוביץ', נבחרה להיות יו"ר מפלגת העבודה.
אני מכיר את שלי יחימוביץ' שנים רבות. כלומר, מעולם לא פגשתי אותה ואף פעם לא הייתי מבאי-ביתה, אך אני מכיר אותה היטב מהמגרש הציבורי. כאשר ירשה את העיתונאי רזי ברקאי בהגשת התוכנית הפופולרית "הכל דיבורים" ברשת ב', שמה נסק כמטאור בשמי התקשורת הישראלית. בתחילה כולם היו נפעמים מיכולת ההתמודדות שלה עם המרואיינים. השיא היה כאשר אחד ממנהיגי הציבור הדתי, אריה דרעי, נאלץ בעקבות דין ודברים רדיופוני איתה להתאשפז בבית-חולים. כיום בדיעבד, לאחר שהכרנו אותה היטב, אנו יודעים שהייתה זו תוצאה של סממני הרשעות הטבועים בה.
לאחר מספר שנים של הצלחה תקשורתית מרשימה מאוד (אני זמן רב קודם כבר הפסקתי להאזין לתוכנית עקב הבנתה הלקויה בדבר תפקידה של התקשורת) עברה להגיש תוכנית חדשות מיוחדת בערוץ 2. היו שמועות משמועות שונות על השכר שהיא נהנית ממנו, היו אפילו שנקבו במספר 100,000 שקל לתוכנית. לי זה נשמע מוגזם, אך לאור דבריה על "שכר הבכירים", מאוחר יותר, כאשר כיהנה כחברת כנסת, הרי נחשף פן נוסף באישיותה: הפופוליזם.
חזרתו של עמיר פרץ למפלגת האם שלו, ל"עבודה", הכריעה אצלה את הכף והיא הצטרפה לפוליטיקה, למפלגת העבודה ולהיות התומכת הגדולה ביותר של פרץ במירוצו לראשות העבודה. כמו רבים, רבים, גם היא התאכזבה ממנו ומהשקפת עולמו הדו-ערכית ו"עברה" ל"מחנה ברק".
למה באו עימה חשבון
חשוב להזכיר מה שארע בפוליטיקה הישראלית בכלל ובשמאל הישראלי בפרט מאז סיומה של "האינתיפאדה השנייה". עם סיום המלחמה החל הימין, די במהירות, לאמץ לעצמו את עמדות השמאל לגבי הסכסוך הישראלי-פלשתיני. החל בזה אריאל שרון שפינה מרצונו את רצועת עזה וצפון השומרון ללא כל תמורה מהצד הפלשתיני. המשיך בדרכו אהוד אולמרט שניסה להגיע להסכם מקיף ו"נדיב" מאוד עם אבו-מאזן ראש הרשות הפלשתינית, אך ללא הצלחה. החרה-החזיק אחריהם ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, שהכיר בזכות הפלשתינים למדינה עצמאית ובגמגום גם בעיקרון "גבולות 67'".
השמאל הישראלי, במקום לאמץ אל ליבו את הימין המקבל, אומנם באיחור של שנים, את עמדותיו, נקט בדרך אחרת, הוא זז, בעמדותיו, יותר ויותר שמאלה. או במילים פשוטות: ככל שהימין מוכן היה "לוותר" לפלשתינים, השמאל היה מוכן לוותר יותר ויותר. הדבר גרם שרבים ממצביעי העבודה עברו למפלגות מרכז כגון קדימה ולאחר מכן ל"יש עתיד" ואפילו לימין, כמוני.
אהוד ברק הבין היטב את המצב המדיני ולכן, למרות התנגדות חלק גדול ממפלגתו, הוא הצטרף לממשלת בנימין נתניהו כשר הביטחון מתוך הבנה כי מדיניות נתניהו היא גם מדיניות השמאל הקלאסית. זו הייתה הזדמנות בלתי חוזרת לכל העכבישים, העקרבים והנחשים (הן בלשון זכר והן בלשון נקבה) להרים ראש ותוך זמן לא-רב הוא נאלץ לפרוש ממפלגתו.
את ההזדמנות ניצלה שלי יחימוביץ' היטב. הציגה את מועמדותה ונבחרה ליו"ר מפלגת העבודה. בנקודה זו יש לזכור כי בניגוד ליו"רים אחרים בעבר, היא לא כיהנה או התנסתה בכל תפקיד שיכול להועיל לה כחברת ממשלה או אפילו יותר מכך. אין לה כל ידע וניסיון בענייני ביטחון, בענייני דיפלומטיה, יחסי-חוץ, כלכלה, חברה, תעסוקה, תשתיות, כלום! כמו כל עיתונאי מצוי, רוב הידע שלה נשאב מרכילות עיתונאית.
לכן, כאשר הכריזה, בבחירות האחרונות, על מועמדותה לראשות הממשלה, היא למעשה עשתה משהו שגובל ברמאות. לדרוש את אמון העם למשרה הרמה ביותר במדינה כאשר אין לך, או במקרה זה לה, שום כישורים מעשיים - זו נוכלות לשמה!
ועל זה באו איתה חשבון כל מתפקדי "העבודה", לפני כשבועיים, בבחירות המקדימות שם.
עתה אני מרגיש שאני יכול לחזור בלב שלם למפלגת-האם שלי.

תאריך:  29/11/2013   |   עודכן:  29/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיבלתי חזרה את המפלגה שלי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
פסח רויטמן.....
י.ש  |  29/11/13 11:19
2
מאמר יפה וגלוי לב.
אהוד פרלסמן  |  29/11/13 14:22
3
אני שמח שאנו רואים
רויטמן פסח  |  29/11/13 16:53
4
למר פסח רויטמן
דאגנית  |  29/11/13 21:22
5
שלום שלום שלום שלום שלום שלום
אריה גל  |  30/11/13 17:33
 
- מר גל, לטוב ולרע
רויטמן פסח  |  30/11/13 17:45
6
חזרתם לסאוב של מפא"י ההיסטורית
אליהו חיים  |  30/11/13 17:40
 
- אמת ויציב וגם
פולצינלה  |  4/12/13 22:58
7
מתפלל שיבוא כבר הגורבצ'וב שלכם
ע_הראל  |  30/11/13 22:49
8
מרגש מאוד
גאון הדור  |  3/12/13 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
בכל פעם שמנהלים שיחות עם אויבינו, מתרבות הפגיעות ביהודים. השלטונות מטפלים בבעיה באופן נקודתי ומקפידים לטעון שלא מדובר בתופעה. הם גם מעלימים מאתנו את העובדות, עד אשר נפצעת תינוקת ופתאום כולם יודעים שערבים זורקים אבנים על יהודים
רביבה בן זאב
אוהביו של אריק איינשטיין ז"ל נהרו בעצב כיתומים להלוויתו מפני שזה היה צו הלב האוהב של רבים שלא יכלו ולא חפצו לבלום את פרץ האהבה כלפיו וחשו צורך להשתתף, להתקרב, כי הוא היה אחד משלנו
יחיאל אמיתי
אין טעם להמשיך ולטעון כי ההסכם שנחתם בין המעצמות לאירן הוא גרוע. כל הטיעונים שלנו לא תופסים בעולם ואינם מעשיים
דרור אידר
מה משותף לסהרה הדרומית, לצפון קפריסין ולאבחזיה? שלושתן תחת "כיבוש"    זה לא מונע מהאיחוד האירופי לחתום עם ה"כובשות" על שיתופי פעולה כלכליים    על האיפה ואיפה של קתרין אשטון
איתמר לוין
נתניהו היה צריך לבחור בין שתי אפשרויות סותרות ביחס להסכם עם אירן    שירות התעסוקה, ארגוני נשים ומפלגות עדתיות צריכים לבחור האם להודות שנכשלו או שאין עילה לקיומם    כסף ורבנים - סתירה במונחים    מדוע פעל וינשטיין בניגוד לקו שהוביל    ומהו היחס הנכון לחנוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il