X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנה בן אדם שחי בסרט, שעדיין מרגיש עצמו הבעלים של חברת הענק בישראל, שעדיין לא הפנים שקרה משהו והעולם שלו השתנה
▪  ▪  ▪
לא שינה אורח חייו. דנקנר [צילום: פלאש 90]

האדם העליון, נוחי דנקנר, זה שבנה אימפריה מכסף של אחרים, ירד עכשיו (זמנית???) מהבמה, אחרי שהיה בטוח בכך שהוא וחבריו האישיים, המחוברים אליו, בסוף "יסתדרו"; כמו שנוחי דנקנר הסתדר להקים אימפריה מזויפת ולהיחשב לאיש עסקים מזהיר. החובות האישיים שלו מגיעים ל900 מיליון שקל וחובות אי די בי מגיעים למיליארדים (זו בעיה של הרוכשים החדשים).
רק בישראל, מדינת ה"שוויץ" וה"יהיה בסדר" יכולה לצמוח בזמן קצר, על בסיס של 150 מיליון ש"ח, בלבד, מכיסו של המייסד ( נוחי דנקנר), ערמה של חברות וחברות בת, עשויות כולן נדבך על נדבך של הלוואות מכול צד ועבר. הלוואות מבנקים (בעיקר לאומי והפועלים) וחברות כלכליות, שלא בקשו אפילו ערבות על הסכומים האגדיים שנתנו. 10 שנים ניהל נוחי דנקנר "ילד הפלא” הישראלי, את אי די בי המורכבת ממספר לא קטן של חברות מהגדולות בישראל - אותן רכש באמצעות הלוואות הבנקים. במהלך 10 השנים בהן היה "ילד פלא" קיבל עוד ועוד הלוואות, מכר אגרות חוב לקהל המסנוור, הפסיד כספים אלה, סידר לעצמו "תספורות" וגרם לקונים הפסדים מכאיבים; קנה נדלן בארהב, קנה מניות של בנק צרפתי והגיע עד ריסוק החברה.
10 שנים הן תקופה קצרה וזניחה בהשוואה לחברות בעולם
בהשוואה לחברות כלכליות בעולם הגדול 10 שנים בהן היה דנקנקר "טייקון" היא תקופה זניחה. מאות רבות של חברות עולמיות קיימות כבר 100 או מאתיים שנה: קוקה קולה, לוי'ס, דופונט, מרצדס, סימנס, ג'נרל אלקטריק, ג'נרל מוטורס, ועוד מאות חברות. רמת החיים שאליה הרגיל את עצמו דנקנר, השתוותה לחיי בעלי אימפריות מדורי דורו. הוא טס במטוס מנהלים, חי בפאר ביזנטי- כיאה לטייקון ישראלי שמכיר הכי מקרוב את מנהלי הבנקים, משפיע על מינויים, פוגש אותם במסיבות קוקטייל, בבריתות ובבר מצוות, קונה את מעריב, עיתון כושל-מהעיתונים ההיסטוריים של המדינה ומדרדר אותו למטה. מתייעץ ברבנים, עושי נפלאות ויצרני קמעות, מצטלם עם טליתות ומחזיק יחצ"ן, ליגה א', 24/7.
תופעות תמוהות בעולם העסקים
בפרשת אי די בי ודנקנר, כדאי להתבונן בתופעות אחדות: מנהלי הבנקים שמימנו את צמיחת אי די בי על בסיס הלוואות בלתי מוגבלות וללא ערבויות, ממשיכים בתפקידם ולא התשנה דבר במעמדם המקצועי והאחר. אם הבנקים הגדולים בישראל לא מוצאים לנכון לפטר את האחראים למחדל, משמעות הדבר שאף אחד לא למד לקח ושום דבר לא ישתנה במקומותינו, גם בעתיד אנשי שלומנו יקבלו הלוואות ורב הסיכוי כי בין החברה', איכשהו ימחקו חובותיו והוא יחזור למעגל הטייקונים.
דנקנר שחייב, באופן פרטי, סכום אגדי של 900 מיליון שקל, לא שינה את אורח חייו כהוא זה. אף אחד לא מטרטר אותו, לא שולחים אליו את ההוצאה לפועל ונשארו לו עדיין הרבה חברים שנפגשים עמו בכל הברמיצוות, חתונות, מפגשי חברים של חבריו, ציון קינן, אלי יונס ורקפת רוסק כולם מנכ"לי הבנקים הגדולים עדיין מתייחסים אליו בכפפות משי.
לא נראה כי דנקנר שינה במשהו את אורח חייו הנוח (כן, הוא מכר את המטוס הפרטי שלו...) הווילה במקומה עומדת, המשרד ו"עסקים" נעשים מימין ומשמאל, המכונית, ההורים שמופיעים בטלוויזיה ומספרים על עצמתו של הבן "שינצח" את כולם והעיקר המשכורת שלו, של מאות אלפי שקלים בחודש. שלא השתנתה באגורה אחת.
מומחים פיננסיים מציינים, כי גם כאשר ידע דנקנר ב-2012 כי העסקים של אי די בי בצרות (בין השאר דרדר אז את מעריב-רכישתו החדשה דאז, לשפל המדרגה וגרם לפיטורי מאות אנשים שנשארו ללא פנסיה וללא עבודה) עשה דנקנר מהלכים עסקיים מוטעים שגרמו לדרדור נוסף של אי די בי. בין השאר עשה מהלכים מדרדרים בניסיון לחזק את החברה שלו: גנדן- וללא הצלחה וגם במו"מ עם אלשטיין, דרש להישאר שותף בכיר, דרישה שלא נתקבלה על דעתו של אלשטיין שפרש אז מהמו"מ.
הנה בן אדם שחי בסרט, שעדיין מרגיש עצמו הבעלים של חברת הענק בישראל, שעדיין לא הפנים שקרה משהו והעולם שלו השתנה. נוחי דנקנר כל הזמן אופטימי. האם זה בגלל התמיכה כל החברים והרבנים ש"מאמינים בו"? האם זה בשל ההתנהגות האופיינית של כל הטייקונים הישראלים שצברו חובות, שזכו בהלוואות דמיוניות מבנקים וחברות ביטוח בעבר, שצפצפו על רוכשי האג"חים שהשקיעו בהם את חסכונותיהם?
מעניין לעקוב אחרי האיש והתופעה ולראות, בעתיד הקרוב, איך יצוץ פתאום כטייקון מזהיר עם עסקים חדשים מרופד בהלוואות חדשות.

תאריך:  16/12/2013   |   עודכן:  16/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דנקנר כאדם עליון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ממתי הפכת לפסיכואנליטית כתבלבת
כלכלן ותיק  |  16/12/13 14:16
 
- אתה אולי כלבלבן ותיק.  ל"ת
עושקי הציבור  |  18/12/13 18:10
2
מאז שהפכת לכלכלן ותיק ל"ת
תגובת הכותבת:   |  16/12/13 18:16
3
רשימה נפלאה - ניתוח מדויק
עוקב  |  17/12/13 11:37
4
נכון ל"ת
י.ש  |  18/12/13 16:49
5
צודקת.נוחי עו״ד ובכלל לא כלכלן
אמיתי  |  19/12/13 00:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
מס אינו קנס, מס הוא תשלום של אזרח לרשות, חלקו של האזרח בסל שירותים אשר הוא ושאר האזרחים מקבלים מהרשות ולכן השימוש בו ככלי ענישה הוא פתח מאוד מסוכן, הגם שהוא מיותר, כי לבעיה הקשה שהוא נועד לענות (מניעת חרמות במימון זר) יש פתרון הרבה יותר פשוט מקיף ונכון: שקיפות
רותי בלום
נשיא המדינה הוא המפסיד הגדול מכך שנמנע ממנו לחלוק כבוד אחרון למהפכן הנערץ    לא רק משום שהמדינאי הקשיש אוהב מאוד לדלג ברחבי העולם כדי להתחכך עם אחרים, וכל המי ומי היו שם באותה לוויה, אלא גם משום שפרס במיוחד אוהב את הפאר וההדר שיש סביב "זכויות אדם" ו"שלום"
יצחק מאיר
יש שנהנים לנזוף ולומדים מן הסופה לנזוף עוד ועוד    כל סופה סופה לבוא
בני אשר
תפיסת "מצפה שלגים" בחרמון במלחמת יום-כיפור - תיאור סובייקטיבי לחלוטין
מנשה שאול
עוד סירוב פלשתיני, פמיניזם מוסלמי ועושר האמירויות    לגבי הפלשתינים, נוכחות צה"ל ממערב לנהר הירדן תבטיח שתימנע חדירתם של ארגוני טרור ממדינות ערב דרך ירדן לשטחים שבשליטת הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il