X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נוחי דנקנר הוכיח במעשיו שהוא אינו ראוי עוד לאמון הציבור ושאסור להפקיד בידיו כספים משפט הטייקון שם קץ לפרשה כלכלית עגומה, שטילטלה את המשק הישראלי אל עברי פי פחת
▪  ▪  ▪
אופטימי? דנקנר [צילום: פלאש 90]

גם אם נניח לרגע שדנקנר הוא זה שניצח במשפט אי.די.בי., אחרי שהגיע לחדלות-פרעון - אין שום סיכוי שהיה מעמיד מחדש את הקונצרן הגוסס על רגליו. כדי, בכל זאת, לתת אמון בטייקון כה כושל - צריך, לפיכך, רק לבהות באוויר, שהרי הדעת נותנת שאין בידיו לרצות את נושיו הרבים.
על-אף מצבו הנואש, הטייקון הכושל עדיין אופטימי ומבטיח להחזיר את מלוא-חובותיו. אלא שרק פתי יאות לתת לו שוב קרדיט ולהפקיד מחדש כספים בידי מפסידן שכמוהו. בצדק חרץ השופט את דינו וקבע באחת שהוא רק מיתמם ופוסל במומו את מתחריו לשליטה בקונצרן.
אם להסתמך על גרסת הטייקון - אין, בעצם, מקום לכל דאגה, שהרי, כפי שהוא מעיד על עצמו, החברות שבבעלותו עתירות-נכסים. אם אכן כך הם פני הדברים - אזי לאן, לעזאזל, נעלם כל הכסף? מן הסתם הוא חבוי מעין רואה ומאוזן שומעת, וזו כשלעצמה עבירה חמורה.
כך או אחרת, את האמת אין עוד להסתיר: הטייקון הכושל נותר עירום כביום היוולדו ואין שום משקיע באופק, שאמור לחלץ אותו מן ה"ברוך". אפילו המיליארדר הארגנטינאי, אדוארדו אלשטיין, שגייס בעבר להצלת הקונצרן, קיבל ממנו פיק ברכיים וסירב להמשיך.ולתמוך בו, שהרי בעטיו כבר ירדו לטמיון סכומים נכבדים..
ישראלסקי ספקולנסקי
לאור פסק הדין בבית המשפט, הגיעה העת להפסיק באחת את מחול השדים סביב טייקון שסרח. די לסלחנות ולחמלה כלפי מי שבזבז את כספי הציבור ושמעמיד עכשיו פני צדיק ותמים כאילו לא בו האשמה. אין זאת כי אם המוצא היחיד להבטחת הכספים העלומים הוא עיקול נכסיו של נוחי דנקנר, ממש כפי שעשה זאת הבנק לטייקון אחר מסוגו - אילן בן דב.
ולמי ששכח - ראוי להזכיר: על-פי חקירת הרשות לניירות-ערך היה זה נוחי דנקנר שהריץ את מניות אי.די.בי. באורח בלתי-חוקי. פירושו של דבר הוא אחד: על-מנת להעלות את ערך המניה של אי.די.בי. - רכש הטייקון את המניות במחירים נמוכים, באמצעות מקורבים, כדי למכור אותן בערך-שוק גבוה יותר, ובדרך זו להעלות את ערכן של המניות. ממש בנוסח ישראלסקי ספקולנסקי.
ולמי שעדיין בכל זאת תמה, מה לציבור הישראלי ולגורלה של אי.די.בי. - המענה הוא חד וברור: הדברים אמורים בחברת-אחזקות, שבבעלותה נמצאות, בין היתר, חברת כלל-ביטוח, דיסקונט-השקעות - הכוללת את שופרסל, נטוויז'ן, סלקום, גב-ים, כור-תעשיות, ועד לא מזמן מעריב. במילים אחרות: כמעט רבע מהחברות הגדולות הפועלות בישראל. המסקנה המשתמעת מכך היא אחת: על נוחי לא ניתן עוד לסמוך.

תאריך:  19/12/2013   |   עודכן:  19/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי.די.ביזיון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לייב,מה הדיוט כמוך מבין בכלכלה ל"ת
לבקר המסעדות  |  19/12/13 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
שירות גלובס
ידיעות אחרונות: נוחי דנקנר שינה בטאבו את הרישום על ביתו בהרצליה, ששווה כ-40 מיליון שקל    דוברו של דנקנר: "לפי הדין, חצי מהזכויות הן של האישה"
שירות גלובס
בעוד 11 ימים אמור איש העסקים מוטי בן משה לקבל לידיו את השליטה באי.די.בי, בכפוף לחשיפה של יכולות המימון שלו    מסמכים של רשם המשכונות חושפים תהיות - מדוע נזקק מיליארדר למשכנתה ומדוע מכוניתו ממושכנת?
איתמר לוין
שבע הערות לאחר ההחלטה על עתיד השליטה באי.די.בי: על השופט איתן אורנשטיין, על הכישלון של נוחי דנקנר ועל ההתנהגות של מוטי בן-משה
עופר וולפסון
סיסו תשתמש במעמדה כצד בתביעת הנושים כדי לבדוק ההשלכות על 13,500 עובדי רשת הקמעונאות: "על-פי ניסיוני האישי, בעת ואחרי חילופי בעלים, העובדים הם אלה אשר משלמים את המחיר"
יואב יצחק
שמחתו של מוטי בן-משה - מוקדמת    בטרם יקבל לידיו את השליטה בקבוצת אי.די.בי, אם בכלל, הוא יצטרך לשכנע את הרגולטורים כי הצהרותיו בנוגע להונו הינן נכונות וכי הוא בעל השליטה האמיתי היחידי בקבוצת אקסטרא    ספק אם יוכל לעמוד בכך    הבדיקה עליה הורה השופט תימשך שבועות ואולי חודשים    נוחי דנקנר ימשיך בינתיים בתפקידו. "המילה האחרונה טרם נאמרה" - אמר וידע מה הוא אומר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il