X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל הוכיחה כי אם יש צורך למען קידום הסכם מדיני, לעקור ישובים, היא מבצעת זאת כיאות. מצד הפלשתינים אין כל נכונות
▪  ▪  ▪
לא ראינו ויתור מצד הפלשתינים [צילום: פלאש 90]

מזה כחצי שנה מתנהל משא-ומתן בין נציגי מדינת ישראל לבין נציגי הרשות הפלשתינית על עתיד יו"ש.
מאז שנת 1991 היו אין-ספור משאים ומתנים (מדריד, אוסלו, חברון, וואי, קינג-דיויד ועוד ועוד) התוצאה המעשית של כל המשאים ומתנים הללו הייתה יצירת סוג של ממשל אוטונומי לרוב ערביי הגדה המערבית. המו"מ הנוכחי חפץ להביא ליצירת יישות עצמאי לחלוטין לפלשתינים בשטחי יו"ש.
ממה שניתן להבין מהכתוב והנאמר בתקשורת אין במו"מ הזה שום פריצת דרך. מדינת ישראל מתעקשת על סידורי ביטחון מחמירים, לפחות בעשור הראשון להסכם ועל שינוי גבולות באופן שיקיף את רוב היהודים החיים בשטחים שנכבשו ממלכת ירדן במלחמת ששת הימים. נרמז כי מדינת ישראל תסכים להעביר, בתמורה, שטחים ממדינת ישראל לפלשתין.
מנגד, בעמדות הפלשתינים, רשמית, אין כל תזוזה. הדרישות שלהם בשנת 2013 הן אותן הדרישות שהועלו בשנת 1991 בוועידת מדריד; נסיגה מלאה, עצמאות מוחלטת, פתרון בעיית הפליטים הפלשתינים שעזבו בשנת 1948, בחלקה בתחומי מדינת ישראל ולדעתי, בהמשך, תבוא גם התייחסות לפלשתינים החיים בתחומי מדינת ישראל. ברור לכל יהודי החי במדינת ישראל כי מילוי תביעות אלו במלואן פירושן העלמות מדינת ישראל מהעולם תוך עשור אחד או שניים. נרמז בתקשורת כי מתנהל מו"מ מקביל, חשאי וכי שם הושגו הבנות מסוימות. נקווה.
למילה שלום בהיבט המדיני יש פירושים שונים.
יש לנו הסכם שלום עם מצרים. שליטי מצרים לדורותיהם (סאדאת, מובארק, מורסי ועתה סיסי) הקפידו על כל פסיק ונקודה בהסכם. אך העם המצרי לא השלים עימנו. אין שלום בין העם המצרי לעם היהודי והישראלי בפרט, אך הסכם זה הוא הדוגמה החיובית ביותר להסכמים כאלה.
יש לנו הסכם שלום עם מלכת ירדן. גם במקרה זה מקפידים על מילוי ההסכם כלשונו. חלק מהעם הירדני שמוצאו בדווי והחרד לשלטונו נוהג בידידות רבה עם הישראלים, אך החלק בתושבי ירדן שמוצאם פלשתיני ואשר שיעורם באוכלוסייה גדל כל הזמן אינם רוחשים ידידות אלינו אלא ההפך-איבה.
אנו במצב שלום עם כל מדינות אירופה אך למרות זאת אנו חשים את השנאה כלפינו המבעבעת מתחת לקרקע שם.
לטעמי הבעיה היא בצד הפלשתיני. מדינת ישראל הוכיחה יותר מפעם כי אם יש צורך, למען קידום הסכם מדיני, לעקור ישובים היא מבצעת זאת כיאות. לכן הישובים ביו"ש שיהיה צורך לפנות יפונו כפי שפונו ישובים אחרים בעבר. מסיבה זו הבנייה הנוכחית ביו"ש היא חסרת חשיבות מההיבט המדיני.
לעומת זאת טרם ראינו אפילו צעד אחד קטן של ויתור מצד הפלשתינים. אני חושב שהדבר נעוץ בחולשה ובחוסר האונים הפוליטי של מנהיגי הפלשתינים בהווה. הם יודעים שאין בכוחם לממש את הדברים שיכתבו בהסכם ולכן שמירת מעמדם הנוכחי מותנה בעמדות הקיצוניות שיביעו. הרי אבו-מאזן מפחד לערוך בחירות, כמתבקש, לנשיאות ולפרלמנט מחשש סביר מאוד שיפסיד. דבר המוכיח את חולשתו בקרב בני עמו. אין לי ספק שהאמריקנים והאירופאים מודעים לכך אך אינם מסוגלים להעמיד אלטרנטיבה אחרת לאיסלאם הקיצוני של החמאס.
נשיא ארה"ב אובמה רוצה באמצעות הסכם כלשהו בין ישראל לפלשתין להאדיר את שמו בהיסטוריה העולמית ושר החוץ ג'ון קרי מנהל באמצעות התהליך את מסעו למועמדות לנשיאות ארה"ב בבחירות הקרובות. האירופאים יודעים שאין להם כל השפעה על הפלשתינים לכן הם מנסים להשפיע על הנעשה באזור באמצעות לחץ על ישראל. עוד סימן לחולשתה של מדינת ישראל.
לדעתי אין ברירה אלא להתכונן ברצינות למהלך חד-צדדי שיקבע את גבולות המדינה הפלשתינית ואת אופן התנהלותה וטובה שעה אחת קודם כי לא נראה שתוצאות המו"מ הנוכחית יטיבו עם מדינת ישראל.

תאריך:  22/12/2013   |   עודכן:  22/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד על הסכסוך עם הפלשתינים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מהלך חד-צדדי -> חמסטן ליד ביתי
אהוד פרלסמן  |  27/12/13 15:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רון בריימן
בכל מו"מ הצעה הנדחית על-ידי הצד הנגדי מפסיקה להיות בסיס להתייחסות. מרגע שהרעיון נפסל על-ידי הצד הערבי אין הוא בעל תוקף מחייב לגבי הצד היהודי, מה גם שכל נגזרותיו כשלו
איתן קלינסקי
שני ילידי הארץ, שני ילידי העיר, אותו טיפול שיגרתי לו הם נחוצים ממוקם בשני משרדים - האחד מהודר והשני צפוף ועלוב ששמו "המשרד לענייני זרים"
עידן יוסף
שר החוץ אומר כי ישראל רצינית בכוונותיה להגיע להסדר עם הפלשתינים    בנט: לא יהיה אוסלו ג'    גדלה התמיכה באיחוד האירופי בסימון מוצרי ההתנחלויות
אריאל י. לוין
שני סימנים מובהקים להתחזקות הגוברת והולכת של אל-קאעידה ברצועת עזה: החמאס ביטל את החגיגות לציון יום ההולדת שלו והוא שוקל להתמודד יחד עם פת"ח בבחירות לפרלמנט הפלשתיני. מבחינת ישראל זוהי התפתחות חמורה ומדאיגה
אליקים העצני
חתימות - נעלמו, אך מה שנמסור - יהיה בלתי הפיך    רוב ערבי במערב הירדן - השלב הבא? מה מחיר תורת הוויתורים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il