X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אדם שנהג כמנהג אדונים בכספי ציבור בהיקפים אסטרונומיים ועשה בהם כבתוך שלו, יכול לשגות בחלומות כי "הסיפור עדיין לא תם", אבל טוב יעשה אם יפנים את העובדה המרה מבחינתו כי לא לעולם חוסן!
▪  ▪  ▪
נוחי דנקנר. הפסדי עתק [צילום: פלאש 90]
איתמר לוין
אלשטיין ובן-משה יחשפו - ואז ירכשו

כבודו פתח תיבת פנדורה
יואב יצחק
שמחתו של מוטי בן-משה - מוקדמת * בטרם יקבל לידיו את השליטה בקבוצת אי.די.בי, אם בכלל, הוא יצטרך לשכנע את הרגולטורים כי הצהרותיו בנוגע להונו הינן נכונות וכי הוא בעל השליטה האמיתי היחידי בקבוצת אקסטרא * ספק אם יוכל לעמוד בכך * הבדיקה עליה הורה השופט תימשך שבועות ואולי חודשים * נוחי דנקנר ימשיך בינתיים בתפקידו. "המילה האחרונה טרם נאמרה" - אמר וידע מה הוא אומר
לרשימה המלאה

דנקנר וקפטן סמית
איתמר לוין
שבע הערות לאחר ההחלטה על עתיד השליטה באי.די.בי: על השופט איתן אורנשטיין, על הכישלון של נוחי דנקנר ועל ההתנהגות של מוטי בן-משה
לרשימה המלאה

מישהו בעל יכולות ספינולוגיות וקשרי תקשורת תמנוניים מנסה, במאמץ עקבי ומתמשך, להשחיר את פניו של מרדכי (מוטי) בן-משה כדי שלא יזכה בהכשר המשפטי שיאפשר לו לרכוש, יחד עם שותפו אדוארדו אלשטיין, את תאגיד הענק אי.די.בי שהיה בשליטתו של נוחי דנקנר. עד שתתקבל החלטה מכרעת בפרשה הבלתי גמורה הזו, בודקים צוותים מקצועיים של רשות ניירות ערך וכונס הנכסים הרשמי, בהתאם לצו בית המשפט, את מהות עסקיו של בן-משה, כדי לחשוף את שורש הדברים ולקבוע אם אכן איש העסקים הזה ראוי ומתאים לזכות בפרס הגדול.
יהיו תוצאות הבדיקה אשר יהיו - לטוב או לרע - נראה לי כי הגיעה העת להציב סוף פסוק ל"חגיגה" המתעתעת הזו המזעזעת יותר מדי זמן את אמות הספים של עולם הפיננסים הישראלי.
מנקודת הראות של טובת הציבור הישראלי אין חשיבות של ממש לשאלה מי בסופו של דבר ישלוט בתאגיד הרב-זרועי, בתנאי שיעמוד בכל דרישות החוק והגילוי הנאות לגבי יכולותיו הפיננסיות. אבל דבר אחד חייב להיות ברור: אסור שנוחי דנקנר יהיה האיש הזה. אדם שנהג כמנהג אדונים בכספי ציבור בהיקפים אסטרונומיים ועשה בהם כבתוך שלו, יכול לשגות בחלומות כי "הסיפור עדיין לא תם", אבל טוב יעשה אם יפנים את העובדה המרה מבחינתו כי לא לעולם חוסן.
אדם שידע לחלק מתת רחב-לב לרבנים עלומי מעש שהפכו בזכותו לטייקונים רק כיוון שידעו "לחזות עתידות" כאילו הם בוראי שמיים וארץ; אדם שחילק שכר עתק בלתי מתקבל על הדעת לעדת מקורביו; שקנה כמעט כל מה שזז, כולל עסקים בתחומים שלא היה לו בהם ידע מעמיק, כמו מעריב למשל; אדם ששייט ברהב רב במרומי השחקים במטוס הפרטי שרכש מכספי הציבור שהופקדו בידיו; אדם שבסופו של יום, אחרי שבועתו התנפחה כמעט עד אובדן שליטה, הודיע שלמרבה הצער הוא לא יכול להחזיר את חובותיו. הוא "השתדל" אבל "לא הצליח לו", כאילו זו הבעיה של כל אלה שנתנו בו את אמונם העיוור ולא האחריות הבלעדית שלו.
מוסר ההשכל
למרבה הצער, המקרה העצוב של מי שהוגדר בידי עדת חנפים ומעריצים בתואר "הגאון הפיננסי", איננו רק סיפור פרטי של אחד-האדם שכשל אחרי שנטל ללא פיקוח נאות וללא בקרה הולמת, את הממון של כולנו שהופקד בידי המערכת הפיננסית - בנקים וחברות ביטוח - וזרה אותו לכל רוח ביצירת הפסדי עתק.
לפרשת קריסתו של נוחי דנקנר חייב להיות מוסר השכל נרחב. הפעם על כולנו לחקור ולבדוק לא רק לאן נעלמו אוצרות קורח שהופקדו בידיו כדי "לעשות עסקים" אלא מי היו אלה, בצמרת המערכת הפיננסית, שהאמינו באמונה שלמה, אך ללא ביסוס אמיתי, כי "הקוסם דנקנר" יפריח פרחי רווח נאים גם בערוגותיהם. האמינו וכשלו לתהום ההפסדים יחד עם האיש שהיה אולי רק "הקוסם מארץ עוץ", מבלי לתת את הדין הציבורי על מחדליהם. על כולנו לבוא חשבון ולא לשכוח כי לא מעט מן האישים שאותם הפקדנו לשמור על כספי הציבור לא ראו את מה שהיה חייב להיות ברור לכל מי שעיניו בראשו. לא ראו או אולי לא רצו לראות מתוך תקווה כי גם לחיקם ייפול נתח מן העוגה.
בסופו של יום מישהו ישלוט בתאגיד אי.די.בי - שלם או מפורק. מבחינתו של נוחי דנקנר זה צריך להיות סוף ציבורי בבחינת מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. ולא יהיה זה בלתי סביר להניח כי הסיפור הרע הזה יסתיים במסגרת של פשיטת רגל שצריך להיות לה לקח אחד ברור - חובות יש להחזיר.

תאריך:  26/12/2013   |   עודכן:  26/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק לא נוחי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מפגין בורות מחוצפת ומתריסה
אהוד פרלסמן  |  26/12/13 23:55
 
- מעופש וחסר חיבור למציאות
אתה קפיטליסט   |  27/12/13 00:46
 
- הכותב צודק על דנקנר להסתלק מהר
חיימקה שלי  |  27/12/13 02:10
 
- תשובות לקומוניסט ולחיימקה.
אהוד פרלסמן  |  27/12/13 09:57
2
נניח שדנקנר יצליח להשחיר את
שבץ חלובה  |  27/12/13 01:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
עופר וולפסון
אבנרי דורש לבחון יסודית את פעולות ההנהלה והדירקטוריון, בהן קשרים אישיים ועסקיים שהיו למנהלים ולדירקטורים בבנק עם חברות פירמידת אי.די.בי, על-רקע מחיקת החובות של דנקנר והקבוצה במאות מיליונים
אפרת פרץ
המשקיף החיצוני באי.די.בי מטעם ביהמ"ש מבקש דחייה של יומיים, זאת על-רקע חופשת חג המולד באירופה שמקשה על קבלת המסמכים הנדרשים לגבי עסקיו של בן-משה בגרמניה
ראובן לייב
נוחי דנקנר הוכיח במעשיו שהוא אינו ראוי עוד לאמון הציבור ושאסור להפקיד בידיו כספים    משפט הטייקון שם קץ לפרשה כלכלית עגומה, שטילטלה את המשק הישראלי אל עברי פי פחת
שירות גלובס
ידיעות אחרונות: נוחי דנקנר שינה בטאבו את הרישום על ביתו בהרצליה, ששווה כ-40 מיליון שקל    דוברו של דנקנר: "לפי הדין, חצי מהזכויות הן של האישה"
שירות גלובס
בעוד 11 ימים אמור איש העסקים מוטי בן משה לקבל לידיו את השליטה באי.די.בי, בכפוף לחשיפה של יכולות המימון שלו    מסמכים של רשם המשכונות חושפים תהיות - מדוע נזקק מיליארדר למשכנתה ומדוע מכוניתו ממושכנת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il