X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אובמה, העולם הרבה יותר מפתיע ממך וקשה להחליט האם הלבנים מנסים להיפטר ממך בתור שחור או רק בתור נשיא שלהם
▪  ▪  ▪
אובמה לצד המתורגמן המדומה לשפת הסימנים [צילום: AP]

עדיין לא נרגעתי לגמרי מאותו סיפור פיקנטי על המתורגמן הניגרי שניצב 2 מטר מהאימפרטור של העולם המערבי בטקס האשכבה למנדלה ואותת לו רמזים ברורים בשפת סימנים ותנועות יד מגונות. הגברת הראשונה של אמריקה עדין זועמת ואנשי תקשורת רבים מספידים גם את קשר הנישואין שלהם באותה הזדמנות.
המתורגמן הנבוך לא חשב שכל העולם רואה את המלאכים שלו ולכן לא ראה לנכון לדובב גם אותם. באותה הזדמנות, כמובן. היה זה מפגן מרשים לקראת סוף השנה כשמנדלה המכובד עצם את עיניו בשלווה ברוכה והתיר לעולם, בעיקר המערבי, להספיד אותו למרות העוול הנורא שנגרם לו בכלא הלבן. מנדלה זה האיש שהצהיר כי לא יחזיר את עונש המוות לארצו כיוון שזהו קשר של האדם הלבן לחסל את השחורים. באותה נשימה נאורה שלו אישר אדון מנדלה כי השחורים הם הפושעים אומנם, אבל לא כולם ראויים לעונש מוות.
גבירותי ורבותי זו רק סקיצה של פני העולם שבו אנו חיים, אבל אני מבטיח לכם שלא אני ציירתי אותה. תמונה אחרת צוירה על-ידי שרת הבריאות של אותה מדינה שאירחה את אובמה ורעייתו בטקס האשכבה העולמי וריהטה אותו במתורגמן שרואה מלאכים רעים באצטדיון. הם רעים, כמובן למרות שהם עולים ויורדים בסולם. רעים, כי המתורגמן פחד מפניהם והתבלבל בתרגום שלו לעולם. השאלה שאני שואל אתכם, גבירותי ורבותי, האם באמת אתם זקוקים למתורגמן כדי להבין את מצב העולם? את מצבכם?
אחרי ההצגה הגדולה באה ההצגה הקטנה שבה המתורגמן, בעצת אנשי הממשלה המקומית ומומחי החוץ של אובמה יעצו לו להודות שהוא חולה בסכיזופרניה. חבל שהוא לא תירגם גם את הווידוי הזה לשפת הסימנים. כמה מגונה היא התנועה המציינת סכיזופרניה. ראשית, צריך 3, כמעט 4 ידיים כדי לבטא אותה בהיגוי מדויק ועדין נשארה האות זין שאינה יכולה לבוא לידי ביטוי בתנועה עצורה או גרונית. התחלתי לספר על אותה שרת בריאות (היא לא הגרמנית, כמובן) שגנבה את תקציב הבריאות של המדינה בתוספת כמה עשרות מיליוני דולרים של צדקה בריאותית, תרומתם של חסודים כגון ביל גייטס. במקום תקציב בריאות ותרופות לאיידס היא הציעה לאומה המוכה בשידור חי לאכול הרבה בצל ושום כי זה מה שירפא אותה מאיידס. האיידס, לדברי דוברי משרד הבריאות הוא קשר של האדם הלבן לחסל את השחורים. בצל ושום. כי התרופות שהאדם הלבן מייצר הם חלק מהקשר לחסל את השחורים. אגב, זה נכון. האדם הלבן בנה לשחורים כבישים ולימד אותם לייצר חשמל במטרה לשווק מהר ככל הניתן את מוצרי הסוכר והשוקולדה שלו. החשמל נולד כדי להביא לאפריקה את המקררים שבהם יוצבו שורות בקבוקי קוקה קולה כמו במועדוני הבאולינג של בילי דה-קיד גייטס שהמציא את המחשב כדי שניתן יהיה להפיץ מהר ככל האפשר סוכר, סמים, פדופיליה על פני הרשת. אז מי פה נופל ברשת?
הנשיא של מדינת המתורגמנים שמו זומה. לפני שהושבע לנשיא הוא הואשם, בין השאר – כמו שאומרים עורכי הדין - באונס בחורה שהיא גם נשאית איידס. הבחורה, קרובת משפחה שהתרחקה, הגישה תלונה במשטרה. 'עכשיו הולך להיות לנו נשיא חולה איידס', היו הכותרות למחרת. אבל הנשיא המיועד הרגיע את בני עמו והודה שאחרי האקט המלווה בהמון תנועות גסות שאין זה המקום הנאות לתרגמן, הוא נכנס מיד למקלחת ושטף את עצמו במים חמים מאוד עם הרבה סבון. וזה הוריד ממנו את האיידס. חבל, אמרו העיתונים, שהוא לא נכנס למקלחת עם הרבה סבון לפני שאנס את הבחורה. כלומר, רואים שהאיידס אינו קשר לחסל את השחורים אלא רק את התאווה המינית שלהם. אגב, כשמשוחחים על תאווה מינית ראוי לציין כי בעיתונות התפרסמה לא מזמן ידיעה מרעישה: "ביל גייטס ישקיע 100 אלף דולר בקונדומים שעשויים מגידי פרה". לא, לא רק בשבילו. בשביל העולם. איזו הקלה. אחרי אלפי שנות מחקר מעשי עם אפליקציות מכל הסוגים, סוף-סוף יפרידו בין הבהמה ל"גיד" הזה שלה הרבה לפני ביצוע האקט. איך אומרים את זה בשפת הסימנים המגונים?
כלומר, מר אובמה, העולם הרבה יותר מפתיע ממך וקשה להחליט האם הלבנים מנסים להיפטר ממך בתור שחור או רק בתור נשיא שלהם. איך הם הרשו למתורגמן סכיזופרני לסכן את בריאותך ממרחק 2 מטרים לאורך כל שעת הנאום שלך? מזל שאינך מבין את שפת הסימנים והגוף, אבל נראה שהגברת הראשונה הצליחה להבין את המתורגמן. היא כועסת. מאוד.
אני מניח שזה רק חלק מהמציאות שאותה המתורגמן תירגם כשעמד שם על הפודיום עם מר אובמה ודיבר אלינו בשפתו העשירה. והיכן הנקודה היהודית בכל הסיפור הזה? המלאכים, כמובן. למה הם היו צריכים להופיע גם בסיפור של יעקב אבינו? המשך יבוא, הבטיח לי המתורגמן האילם. כרגע קשרו אותו במעיל משוגעים והוא כלוא בתוך חדר מרופד. הוא מדבר אלי עם הלשון בחוץ. חוץ מזה הכול בסדר, כמובן. המשך יבוא.

תאריך:  03/01/2014   |   עודכן:  03/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ביל גייטס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
על אל"ם לובביץ' ולוחמיו, ועל הצורך להקליט שופטים ומשפטים
אוריאל בן-עמי
את מי נספיד עכשיו? את הזיכרון החי? את הזיכרון הדומם? את הצומח שנשכח? איך נחיה את הלא-חי-לא-מת כבר שמונה שנים?    בארץ השאלות ללא תשובה
נסים ישעיהו
לדעת חכמי המדינה שמתעקשת להרוס את עצמה, אצל השותפים שלנו, בסך-הכל מקנים לילדים ידע. וזה שתרגיל בחשבון דורש מהם לחשב כמה חיילים שרדו אחרי שאיזה רוצח פוצץ את עצמו בקרבתם והרג כמה מהם – זה רק תרגיל בחשבון, לא חינוך לרצח
ראובן לייב
בשל יוקר מחירי הדיור, שנכפה עליהם בשל מדיניות כושלת, שוקלים יותר ויותר זוגות צעירים לעזוב את הארץ ולחפש את מזלם במקומות שבהם סיר הבשר הוא הרבה יותר נוח
איתמר לוין
בעברית: החיפזון מן השטן. יש להבדיל בין מהירות ויעילות לבין חיפזון ופזיזות, והנה כמה דוגמאות המוכיחות זאת - חלקן מן השבוע האחרון וחלקן בעלות אופי כללי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il