X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ללא התמיכה הגורפת בנו של ארה"ב, קרוב לוודאי שגם הפעם יצליחו הערבים לגרום לנידוי ישראל
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. נתון במצב קשה [צילום: פלאש 90]

במאבק המר שלנו עם הפלשתינים, מאבק שאיננו נגמר, ייתכן מאד שאנו הישראלים, הפלשתינים וכמובן האמריקנים, ניצור סוג של הסכמה רופפת. מעין מעטפת שבתוכה שוררות הבנות שונות, ומאידך-גיסא, כוללת גם השלמה עם מצב שעל פיו יש נושאים עליהם קיימת מחלוקת, למשל הריבונות על בקעת הירדן. למשל על זכות השיבה.
אבל זו איננה כל התמונה. משיקומו שני הצדדים משולחן הדיונים. יהיו הפלשתינים במצב אחר לגמרי. משהם היו בו בזמן השיחות עם אהוד אולמרט. הם יהיו אחרי הישג משמעותי מאד באו"ם, הישג בו זכו, ברוב עצום, להיות מוכרים כמדינה חברה (ללא זכות הצבעה). הם ידרשו קרוב לוודאי להגדיר את ישראל (או את הציונות), שוב, כמדינה גזענית.
אנחנו כבר היינו במקום הזה בתוקף החלטה 3379 של העצרת הכללית של האו"ם מה-10 בנובמבר 1975. החלטה זו המגדירה את הציונות, כסוג של גזענות, בוטלה על-ידי העצרת הכללית רק שש-עשרה שנים מאוחר יותר, ב-16 בדצמבר 1991. העדר פעילות מתאימה של ממשלות ישראל לאורך תקופה זו היה אחד הגורמים המרכזיים לאישורה. רק התגייסות של ארה"ב ועוד מספר מדינות ידידות הוביל לביטולה.
סיפור עלייתה ונפילתה של הדיבה ההיא, מלמד רבות על תפקידה דאז של האנטישמיות בפוליטיקה הבינלאומית, ובעיקר על השפעתה המשתקת על המדינה היהודית ועל העם היהודי.
ללא התמיכה הגורפת בנו של ארה"ב, קרוב לוודאי שגם הפעם יצליחו הערבים לגרום לנידוי ישראל. הפעם יסייעו להם ארגונים שונים כאלה המופעלים על-ידי פלשתינים וחוגי שמאל שונים ואנרכיסטים במערב, וכאלה, בעוונותינו הרבים, שיופעלו על-ידי עמותות וארגונים הפועלים מתוכנו, כגון עמותת זוכרות. ארגונים אלה משכילים מאד להשתמש במערכת המשפטית ובמיוחד בביהמ"ש העליון, כפלטפורמה יעילה במיוחד לפעילות אנטי ישראלית ואנטי ציונית חריפה. גם הקרן לישראל חדשה איננה טומנת כידוע את ידיה בצלחת. אין מצב שבו לאווירה כזו לא יהיו משמעויות כלכליות מרחיקות לכת.
לתשובה על השאלה, מי משני הצדדים הניצים תרם יותר להכשלת המשא והמתן, תהיה חשיבות עליונה בגיבוש מערכת היחסים החדשה בינינו לבין מדינות המערב. רמזים ואיתותים לכיוון שאליו עתידה לפנות מערכת יחסים זו אנו מקבלים כל הזמן. כאשר ידיעות על חרמות כאלה ואחרות מגיעות ממוסדות וארגונים שונים בארץ ובחו"ל. ועדיין התנועה הזו מטעימה אותנו עכשיו, רק על קצה המזלג, את הצפוי לנו כאשר יסתיים בכישלון המו"מ בינינו לבין הפלשתינים.
נתניהו מצוי שלא בטובתנו במצב קשה. עליו לתמרן בחכמה את מהלכי הממשלה, לגרום לכך שיהיו אלה הפלשתינים שיוציאו בעבורנו את הערמונים מהאש. אם הוא פרסם הודעה שלפיו ייתכן שיהיו ישובים שימצאו בהסדר שלום תחת ריבונות פלשתינית, הדבר מאותת לעיני העולם על נכונותו ללכת מהלך משמעותי מאד לקראת שלום עם הערבים. והנה קפצו הפלשתינים כנשוכי נחש והודיעו כי לא יקום ולא יהיה. הם לא ירשו לאף יהודי אחד להישאר בשטחם. בתשובות אלה מצוי מכרה זהב להסברה הישראלית. לדוגמה אמירה מתבקשת בנוסח: "הרי לכם אפרטהייד מבית מטבחו של אבו מאזן". וכאן, בדיוק כאן, קופץ בנט ומכריז הכרזת מלחמה מלווה באיומים מכאן ועד להודעה חדשה... כאילו אין הוא מבין את המשחק המורכב שעל ישראל לשחק בו עתה. הוא באחת שיחק לידי הפלשתינים.
במצב רגיש מאד בו מצויה עתה ישראל ראוי להגיד לבנט וליתר השותפים הקואליציוניים: מה אתם קופצים? הקדימו מחשבה לקפיצה. קל מאד לגרום לנזק גדול בהבל פה. התיקון אח"כ מסובך וקשה הרבה יותר.

תאריך:  30/01/2014   |   עודכן:  30/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנו להם את זכות ההכשלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו היה צריך....
רוזית  |  30/01/14 14:51
2
גלותי: אנטישמיות אינה אשמתינו!
מה אתה רועד ?!  |  3/02/14 09:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
נבחרי ישראל הופכים, ביחס לניצולים בארץ, ממתאבלים למתעלמים. וזו הטרגדיה האיומה    אינם ראויים לייצג את ניצולי השואה מהם מתעלמים כל השנה
אברהם פכטר
ענת קם שוחררה מהכלא    העיתונאי הוא קודם אזרח המדינה, נאמן למדינה, ביטחונה ואזרחיה וסודותיה, ולאחר מכן עיתונאי במקצוע
רועי אורן
ההערכה היא שבזמן הקרוב מה שהיה הוא שיהיה (כלומר: לא יהיו זעזועים בקואליציה), אך צירוף נסיבות מסוים יכול בהחלט לעורר את אחד התרחישים אשר צוינו לעיל
הרב יובל שרלו
מבנה המשכן מלמד, כי לא המעשים החיצוניים - דהיינו הקורבנות - הם העיקר, אלא האמונה הבאה לידי ביטוי בתורה הנמצאת בקודש הקודשים. זהו גם המבנה של התורה וזוהי הדרך בה היא מדריכה אותנו
ציפי לידר
בשולי הכותרות: דברו עברית נכונה    אסון הגז-בלון ניסוי?    אשריך, ניסו, שנתפסת על הדרת נשים    לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה? שאלו את בנט...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il