X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל דומה לויאטנם בחוסר רצונה לנצח. גם ארה"ב במזה"ת נשארה אותה מעצמה שאינה שואפת לנצח. עניינה רק בעסקות נשק נוספות
▪  ▪  ▪
ג'ון קרי. בלי שארצו תיפגע? [צילום: AP]

הקטע הזה שהתרחש במציאות שוחזר בהרבה סרטים. סייגון בירת ויאטנם. המוני מלוכסנים דוחפים זה את זה לפני שער שגרירות ארה"ב. הם מנסים לעבור את חיילי המארינס כדי להעלות על אחד המסוקים האחרונים שיעזבו את השגרירות וינחתו על נושאת מטוסים אמריקנית. בשולי העיר מתקדמים לוחמי הויאטקונג נתמכי בריה"מ וסין לעבר השגרירות. בנושאת המטוסים שעליה נוחתים המסוקים צפוף מאוד. המכונאים מקבלים הוראה לבחור מה יישאר.
הם משליכים מסוקים 'זולים' וריקים מדלק לים כדי להשאיר מטוסי קרב 'יקרים'. אין מקום לכל בעלי בריתם ששירתו אותם ועתה מנסים לברוח לאמריקה. בעיני האמריקנים, כך נגמרה מלחמה שארה"ב התחילה ויזמה בעצמה נגד מדינה מפגרת בדרום מזרח אסיה. ארה"ב הרגה במהלכה יותר מ-2 מיליון לוחמי אויב, איבדה 58,000 חיילים, השליכה יותר חימוש אווירי מהכמות שהשליכה במלחמת העולם השנייה, והובסה לאחר 10 שנות לחימה.
הוליווד מעדיפה סרטים יפים על פני אמת היסטורית. ארה"ב יזמה את תקרית מפרץ טונקין כתירוץ להיכנס למלחמה באזור שבע מלחמות. המלחמה התנהלה להצדקת עסקות נשק שממנה התפרנסה תעשיית הנשק האמריקנית. לא הייתה חשיבה אסטרטגית שלאורה ארה"ב הייתה יכולה להביס את בריה"מ ותומכיה. כאשר התברר לעם האמריקני שבניו נהרגים כקציצות על 'גבעות המבורגר' החל מרד ספונטני. הדלפת מסמכים, ופרסום תצלומי תקריב של הפצועים בטלוויזיה, חוללה תנועת התחמקות מגיוס. שם החלה הקריירה של ג'ון קרי.
סוכנות הביון המרכזית היא זו שיצרה את תנועת 'השלום והפיתוח' בדרום ויאטנם אשר כאילו הוקמה ע"י כמרים בודהיסטים. ככל שהצליחה ארה"ב לנהל את דרום ויאטנם מבפנים בעזרת המוני משתפי פעולה זוללי שלמונים; כך גברה התנגדות הדרום ויאטנמים למשטר המושחת בחסות אמריקנית. משטר אשר מנהל תחנת הסוכנות בויאטנם, וויליאם קולבי היה מיודד עם נשיאו ואחיו. כך עולה מספרו של וויליאם קולבי "חיי ב-CIA" שהיה רב מכר בזמנו, ומסרט שעשה בנו. קולבי היה אח"כ ראש הארגון בעת מלחמת יום כיפור.
המשטר המושחת של נגויין דיים בדרום ויאטנם נוהל על-ידי משתפי פעולה נגד עמם, לטובת עצמם. מוכר לכם ממדינה אחרת?! ארה"ב נאלצה לפתוח במסע חיסול המוני של משתפי פעולה, חלקם נחשדו בבגידה, חלקם הפכו מיותרים ויקרים. מסע חיסול לא פסח אפילו על נשיא ויאטנם ואחיו, כדי שארה"ב תוכל להמשיך להעשיר את תעשיית הנשק. ארה"ב השיגה לבסוף 'הסכם השלום' שחתם עליו הנרי קיסינג'ר בשם הממשל האמריקני מול לה דוקטו בשם צפון ויאטנם.
שני המדינאים קיבלו פרס נובל לשלום. מזכיר למישהו אירוע דומה? שנתיים אח"כ נפלה דרום ויאטנם למתקפה של האויבת מצפון. שרשרת מעשי טבח של מיליוני אנשים התחוללה בויאטנם בקמבודיה ולאוס.
סך הכול נהרגו 4 מיליון אנשים בסכסוך. הנרי קיסינג'ר לא היה צריך לקבל פרס נובל לשלום על השגת שלום שלא השיג בויאטנם. הוא היה צריך לקבל אותו על חלקו בפירוק ברית המועצות ותקיעת טריז בינה לבין סין הקומוניסטית דאז. במקביל קיסינג'ר ניהל דיפלומטיה של משחקי פינג פונג. במגעים עם ראשי המשטר בסין שכנע אותם לפתוח את סין לפיתוח על-ידי חברות אמריקניות. המהלך ההיסטורי הזה הפריד בין סין לבריה"מ, ואילץ את בריה"מ להחזיק 70 דיוויזיות בגבול המשותף. העלות העצומה היא אחת הסיבות שהחישו נפילת בריה"מ כמו אביר תחת כובד שריונו.
האנלוגיה בין ויאטנם לישראל?!
האנלוגיה בין ויאטנם לישראל רחוקה משלמות. ישראל היא מעצמה צבאית, מדעית, תעשייתית. ישראל למודת מלחמות ויכולתה לצאת ממשברים מדהימה ועולה על כל מדינה בעולם. יש מקום לאנלוגיה בגלל אופי התנהלות ארה"ב לאורך השנים.
אצלנו האינתיפאדה חזרה שוב. זו מלחמה בעצימות נמוכה כפי שהייתה מלחמת ויאטנם ברוב שלביה. האינתיפאדה תמיד פורצת כאשר ממשלות ישראל מחפשות 'פתרון מדיני' להעברת שטח ריבוני לידי הערבים תמורת לגיטימציה אמריקנית. 'הפתרון המדיני' תמיד מעורר קרב תנינים על הזכות לנגוס בבשר היהודים. כל סיבוב צבאי נוסף מסתיים בתבוסה ערבית אירופאית אמריקנית. תמיד לאחר תבוסה ערבית הממשלה נותנת עוד נתח מולדת ב'נדיבות של מנצחים'. האם כל ממשלות ישראל מורכבות מאנשים רפי שכל חסרי זיכרון היסטורי לחלוטין?!
הסיבה לגלגל הזה היא חוסר שאיפה לניצחון אסטרטגי. רצון לנצח עוד סיבובים בניצחון נקודות ולדחות את רגע ההכרעה. התפיסה הזו הונהגה על-ידי דוד בן-גוריון ואינה מעודכנת כבר מזמן. ישראל דומה לויאטנם בחוסר רצונה לנצח. גם ארה"ב במזה"ת נשארה אותה מעצמה שאינה שואפת לנצח. עניינה רק בעסקות נשק נוספות.
בכל מדינות ערב סביבנו אין מי שיקבל מאתנו ריבונות. מדינות ערב קורסות זו אחר זו. ירדן נאנסת לנהל את הר הבית במסווה ה-"ווקף". התהליך הזה יפרק את ירדן יותר מהר מהקצב שבו התפרקו עירק וסוריה. רק מנשקי ישבנים אמריקניים ואירופאים ביננו עדיין פועלים להשגת הסכמי כניעה. הם אנשים שבודקים מדי פעם את תוקף דרכוניהם הזרים, והכינו לעצמם נכסים בחו"ל לרגע בו יעברו לשם. על-פי הניסיון האמריקני בעבר, רובם לא יגיעו לשם חיים! העולם כולו סובל ויסבול מחוסר נחישותנו להעיף בנוק-אאוט את הערבים לקרשים. האסלם התחפש לעשרות מדינות לאום בעידוד המערב. התפרקותן מוכיחה שאינו יכול לנהל ענייניו. אלו מדינות שבתוכן שוחטים שבטים זה את זה.
הממשלות לדורותיהן דחפו מאות אלפי יהודים לרדת מהארץ בסוג של גירוש. הממשלה עסוקה כבר שתי עשורים בגירוש יהודים מביתם רק בגלל שנשותיהם התלוננו עליהם זדון במשטרה! אין הבדל בין גירוש יורדים, לגירוש מתנחלים, לגירוש גברים מתגרשים. כל מסעות הגירוש מתנהלים בתמיכת כספי קרנות אנטישמיות מחו"ל כדי להזיק לעם ישראל. היהודים בישראל לא רוצים לגרש יהודים. נציגיהם בפוליטיקה שבחרו לגרש מסלפים את רצון הבוחר. הממשלה לא פיצתה את מגורשי העבר. המדינה הזו מתנהלת על-ידי משתפי פעולה למען עצמם. המערב השוקע שואב מאתנו כוח אדם אנושי מעולה שגורש. הוא משתמש במדינת ישראל כמגן מפני האיסלאם, וכקרש שעליו יצוף באוקיאנוס בעת שיטבע.
הערבים לא יסכימו לקבל שטח מיושב יהודים, ולא יכירו במדינה יהודית! מהות ערביי ישראל היא כרסום המדינה היהודית. הם דוחים כל הצעה להמיר ויתור ישראלי על שטח בוויתור על האזרחות הישראלית שלהם. הם מסרבים להחלפת שטח שבה ימסרו להם שטחים רוויים בערבים תמורת ויתור על שטחים רוויי מתנחלים; הערבים הם אזרחים שאינם מוכנים להיפרד מישראל השנואה המרעיפה עליהם זכויות אזרחיות כלכליות. מדיניות ישראל צריכה לעודד את ערביי ישראל להגר. צריך להקציב לזה לפחות 10% אחוז מתקציב המדינה במשך 10 שנים רצופות. אפשר לייצא את הבעיה לאירופה אוהבת הערבים.
איך ייתכן שמתנהל 'מתן ומתן' אפילו על ירושלים. הצדדים למו"מ מנסים דרכו לעצב את יחסיהם עם ארה"ב. באותו הזמן ארה"ב נוטשת את המזרח התיכון בייאוש. היא כשלה בסדרת מלחמות שהעשירה את חברות הנשק שלה. הערבים זיהו חולשה אמריקנית. אמריקה מצמצמת את נזקיה בניסיון לברוח עם הכסף. כדי לעשות זאת היא מפקירה ידידים שאיננה זקוקה להם! מתעלמת משחיטת השגריר האמריקני ומאבטחיו בלוב. לכן העניקה לאירן שליטה בעירק בטרם ברחה משם. לכן העניקה לטליבאן את אפגניסטן ומחוזות בפקיסטן תמורת הסדרת הבריחה שלה משם בלי טרור.
הנשיא חוסיין אובמה מתכנן את הנסיגה הגדולה מכולן כאן בישראל. כדי לסגת יצטרך להבטיח לאירנים ולכל מחבלי העולם את הפקרת ישראל. לכן יפקיר תחילה את ירדן למחבלי העולם הערבי. אלו יערכו על אדמתה, מול קומץ חיילי מארינס בבקעה שיברחו מפה מהר.
ג'ון קרי חושב שיצליח להשאיר את ישראל להתמודד עם תוצאות הבריחה, בלי שהוא וארצו יפגעו ממנה. שלא יבינו אותי לא נכון; זו אמריקה המדינית שנסוגה, לא ידידנו מתוך העם האמריקני.
ישראל לא תתמוטט, היא תיפרע מכול המנסים להחריבה.

תאריך:  11/02/2014   |   עודכן:  11/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויאטנם, ישראל, ג'ון קרי
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח אסטרטגי עמוק והיסטורי!
תודה ירון!   |  11/02/14 13:34
2
או!תוך 15 דקות הוא הוריד כתבה!
ראית זאת ירון ?!  |  11/02/14 13:40
3
הקוראים שלי תופסים מהר עניין
ירון זכאי 1  |  11/02/14 18:29
 
- לא כולם
אהרון שחר  |  11/02/14 19:09
 
- נותרו שאלות; המוח עובד...
ירון זכאי 1  |  11/02/14 22:21
 
- הוצאת לי את המילים מהפה
אהרון שחר  |  12/02/14 19:37
 
- לזאת אני מצטרפת!
סימי  |  15/02/14 05:26
4
יישר כח,יפה אמרת.אומרת התורה
פלא יועץ  |  12/02/14 09:38
5
ויאטנם צמחה מתוך המלחמה הקרה
מקס פאואר  |  12/02/14 12:53
6
מאמר מאלף
מגיב ותיק  |  13/02/14 11:30
 
- החליפו המטרה במטרה אחרת...
ירון זכאי 1  |  16/02/14 15:36
7
ביבי הוא מתאבד פוליטי !
על הליכוד להוקיע   |  14/02/14 12:41
8
אידיאולוגיה של כסף
איש הגשם  |  14/02/14 14:44
9
יש בעיה קשה עם הנשיא וחבר יועצ
ספוילר  |  15/02/14 19:25
10
מספר הערות
באום  |  15/02/14 19:42
11
סייגון היא לא בירת ויאטנם ל"ת
האנוי  |  15/03/15 20:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
התורים כפי שמדווחת התקשורת ארוכים מול משרדיהם של מומחי הנפקת דרכונים אירופאיים, מן הסתם אותם משרדים שהתמחו בהנפקת דרכונים לידידתנו הטובה מהעבר הלא רחוק פולין מחברתנו לרדיפות רומניה ועוד ועוד ארצות אירופאיות שפתאום אולי הרגישו בחוסר של היהודים בארצם
יהודה דרורי
יש המשערים שהפוטנציאל להגירה יהודית מחודשת לספרד יוכל להגיע לכ-10% מההערכה הרשמית של שלושה מיליון יהודים - יוצאי חלציהם של מגורשי ספרד במאה ה-16 הזכאים לקבל אזרחות ספרדית
ינון הדאיה
רכיבה על אופניים טומנת בחובה גם סיכונים רבים ובכביש רוכב האופניים נותר חשוף ונתון לחסדי נהגי המכוניות
יניב גבריאל
בפירמות נחשבות במשק או בכל ארגון, בין אם מדובר בעסק משפחתי מרוויח, עמותה או משרד ממשלתי, מחלקת השכר היא אחת המחלקות החשובות ביותר
גיא חזן
מלבד מעקב אחר אנליזות של בתי ההשקעות המפרסמים באופן שוטף סקירות, אנליזות ודירוגי השקעה לחברות שונות ניתן לעקוב אחר חברות השקעה פרטיות הנקראות פרייבט אקוויטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il