X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי צריך בכלל סחורה דנית, אם הדנים מתנהגים בצורה מכוערת שכזו אל עקרונות הדת שלנו?! די, מספיק כבר עם סחורה דנית! עם חוצפנים ועם דורשי רעתנו לא עושים עסקים!
▪  ▪  ▪
בירה טובורג - מיוצרת בדנמרק. להחרים [צילום: פלאש 90]

צהריים טובים לכם וכדאי שתתרגלו למציאות חדשה. באירופה מתחילים לשנוא אותנו והאנטישמיות חוגגת - ובגדול! מתברר, כי תחילה נטפל השוק האירופי המשותף למוצרים המיוצרים בהתנחלויות והכריז על חרם על מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, בנימוק שהמתנחלים עושים שימוש במשאבי קרקע השייכים לפלשתינים, ועכשיו - כאילו משום מקום - הגיעה ההחלטה הזו של שר החקלאות והמזון בדנמרק, לאסור את השחיטה הכשרה בדנמרק.
תשכחו מהאגדות היפות של תקופת מלחמת העולם השנייה, המתפוגגות עכשיו מול עיניכם, כמו בועות סבון, המתפוצצות, תוך זמן קצר, אל מול העיניים. נכון - בשנת 1943 הכין הנציג הגרמני בדנמרק את גירושם של 7,800 יהודי המדינה והדנים הכינו מבצע נפלא שמטרתו הייתה להזהיר את היהודים, להעבירם למקומות מסתור ולנמלי הדיג ומשם לשוודיה. במהלך של שלושה שבועות, בחודש אוקטובר 1943, העבירו הדנים 7,200 יהודים וכן כ-700 מקרוביהם הלא-יהודים מדנמרק לשוודיה.
ואל יקל הדבר בעיניכם, מדובר בכל שכבות האוכלוסייה הדנית - בדייגים, כמרים, שוטרים, רופאים, אינטלקטואלים ואנשי הצווארון הכחול שהכשילו את תוכניותיה של גרמניה הנאצית והרימו את נס הערכים הדמוקרטיים וההומניסטיים. היום - במציאות הפוליטית הקיימת בדנמרק, בה אנחנו מנודים כאילו לוקים אנו בצרעת, אין שום מצב שמצב כזה יחזור על עצמו.
שר החקלאות והמזון בדנמרק, אחד בשם דן יורגנסן (אתם מוזמנים לשכוח את השם, הוא ממילא לא חשוב), החליט לחתום על תקנה שאוסרת על שחיטה כשרה במדינה. אותו שר (ששמו, כפי שציינתי קודם, אינו חשוב) קבע, כי זכויות של חיות קודמות לאמונה דתית. לפי התקנה של אותו שר, יש להמם את בעל החיים לפני כל פעולת שחיטה וזוהי פעולה הנוגדת את הלכות השחיטה על-פי הדת היהודית ומונעת שחיטה כשרה בדנמרק.
אלמלא היו הדברים כה חמורים ונגועים באנטישמיות גרידא, ניתן היה לעבור על הדברים לסדר היום. סתם גחמה של שר בלתי אינטליגנטי ובלתי קשוב לרחשי הציבור היהודי בעולם, היינו חושבים. עם זאת, מכיוון שבעשור האחרון, מרבית הבשר הכשר, הנצרך על-ידי חברי הקהילה היהודים בדנמרק, המונה כ-6,000 חברים בלבד, הגיע, ממילא, מחוץ למדינה, הרי לא ברור מה קפץ רוגזו של שר בלתי חשוב זה, על השחיטה היהודית, עד כי אסר אותה ובמקביל פגע גם בחברי הקהילה המוסלמית שגם השחיטה שלהם נאסרה ברחבי דנמרק. האם הזכרנו כבר את המילה אנטישמיות כאפשרות?
ללמד את הדנים לקח
ביום שני אמורה להיאכף התקנה של שר החקלאות והמזון - שכבר שכחתי את שמו, תוך כדי כתיבת רשימה זו - אבל צריך ללמד אותו וחצופים שכמוהו לקח בל יישכח. אז כשאתם הולכים לפאב המקומי והמוזג או הברמן, כפי שקוראים לכך היום, מציע לכם בירת טובורג או בירת קרלסברג, סירבו לו בנימוס. מה קרה? מישהו חייב לשתות דווקא בירות דניות? אין בירות זרות טובות אחרות? מה רע בהייניקן? ובכלל, תעשיית הבירה בארץ התפתחה בשנים האחרונות ויש כאן בירות מתוצרת מקומית באיכות לא רעה בכלל.
ומה עם עוגיות החמאה הדניות שכל כך התפנקנו עליהן? מה איתן? מה אתם שואלים אותי בכלל? לא ברור לכם שהן כבר מחוץ לתחום? אה, אתם רוצים את קופסת הפח היפה שבה הן מאוכסנות? יופי-טופי. חפשו לכם תחליפים. הארץ עכשיו היא גן עדן לייבוא חופשי ואני בטוח שתמצאו משהו טוב יותר מאותן עוגיות חמאה דניות.
מי צריך בכלל סחורה דנית, אם הדנים מתנהגים בצורה מכוערת שכזו אל עקרונות הדת שלנו. נכון, יש גם מגוויארס וויסקי עם תפוח, שמיוצר בדנמרק, על בסיס תפוחים מתוצרת דנית, עם חיזוק של ויסקי אירי, אמריקני וסקוטי. נכון שהוא טעים לאללה. אבל מה, אין תחליפים? אני מעמיד לכם שלושה ויסקי תפוחים, ברמה לא פחות טובה מהוויסקי הדני הזה. די. מספיק כבר עם סחורה דנית. די, מספיק כבר שירקו לנו בפרצוף, ננגב את הרוק ונגיד שטוב שזה לא גשם!
מספר חודשי חרם צרכני
אז בואו נעשה חרם על המוצרים הדניים, למשך כמה חודשים, בתור ניסיון; וכשבמבשלות של טובורג וקרלסברג הנמצאות בדנמרק יתפלאו למה יש פחות הזמנות של בירה שלהם מישראל, נסביר להם שזה בגלל שהם צבועים ואנטישמיים. אנחנו לא צריכים לשתות ולצרוך בירה ממי ששונאים אותנו ויורקים לנו, בכינון ישיר, אל הפנים, בלי אפילו להתנצל ולהסביר שמדובר בטעות. עם חוצפנים ועם דורשי רעתנו, לא עושים עסקים ובטח לא מפרנסים אותם מעמל כפינו.
אני מזמין אתכם לשלוח אלי תגוביות (טוקבקים), כדי להוסיף רשימה של מוצרים דניים, כדי שניתן יהיה להרחיב את רשימת החרם על מוצרים דניים; ומי שיש לו יכולות לעשות שימוש באינטרנט (לי אין. יש לי שתי ידיים שמאליות ובכל הדברים שקשורים לטכניקה וטכנולוגיית מחשבים, אני אפס גמור), כדי להרחיב את החרם וליצור דעת קהל, כדי להוכיח לדנים, שעדיין יש לנו כבוד עצמי, מוזמן לעשות זאת ברשת. אני מודיע - מראש - שאני אוסיף חתימתי לכל רשימה ולכל יוזמת חרם שכזו. קדימה. צאו לדרך, זה חשוב לא פחות - ואפילו יותר! - ממרתון תל אביב. דרך אגב, אחת מנותנות החסויות למרתון תל אביב, הינה חברת קרלסברג הדנית, באמצעות נציגתה בארץ, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, שמייצרת ומשווקת את קוקה קולה בארץ.
מן הראוי שנחרים גם את מרתון תל אביב, עד שתוסר החסות של חברת קרלסברג, מבין כלל החסויות שניתנו למרתון זה. ידע כל אחד ותדע כל אחת, המתעתדים להשתתף במרתון זה, כי אחת מן החברות המממנות מרתון זה, הינה חברת קרלסברג הדנית. מי שיש לו ומי שיש לה כבוד עצמי, יימנע מלהשתתף במרתון זה ויודיע - בפומבי וברבים - על החרמת המרתון וביטול השתתפותו העתידית בו, עד שלא תסולק חסותה של קרלסברג הדנית ממרתון זה. מי שאינו רוצה אותנו, אנחנו לא רוצים אותו וגם לא את החסויות שלו. תישארו שם בדנמרק, עם הבירה הדנית שלכם, ואל תקנו אותנו בנזיד עדשים, בדרך של מתן חסות, יחד עם נותני חסויות אחרות, אין שום סיבה שניתן לגיטימיזציה למוצרי צריכה דניים ובראש ובראשונה להם הבירות הדניות, קרלסברג וטובורג.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  16/02/2014   |   עודכן:  16/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא צריך מוצרים דנים. אפשר בלי!
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
עוד שלוק וטוברוק יוק ל"ת
מלכישוע יואהנסון  |  16/02/14 16:05
2
גונתר תביא מכבי. לא שותה קרלסב ל"ת
אגנס קריסטופהאוזן  |  16/02/14 16:17
3
צודק! טובורג עדיף מירושלים!
מי יתן מותנו בשר  |  16/02/14 19:06
4
פירסומת! שישיה תמורת ירושלים!
אה - מוכרים בלבד.  |  16/02/14 19:46
5
הם לא ראויים
אדם הגון  |  16/02/14 19:50
6
קרלסברג וטובורג מיוצרים
יולו  |  17/02/14 08:10
7
צודק צודק צודק!!!!
מצדיקה  |  17/02/14 13:07
8
הבירות האלה מיוצרות בישראל.
יעקב444  |  3/03/14 04:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל סרוסי
למרות דרישתו של האו"ם, "לשבור מחסומים ולפתוח דלתות לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה", ועל אף שבישראל חיים כמיליון וחצי אנשים עם מוגבלות (כ-20% מהאוכלוסייה), נדמה כי אנשים אלה שקופים כאן, אולי יותר מתמיד
מיכל סרוסי
המחקרים המדברים על פגיעות מיניות בקרב אוכלוסייה זו באים לידי ביטוי בפועל ולצערי הרב התמונה שמצטיירת עגומה למדי
רפי לאופרט
כמה העמדות פנים, הטיות והטעיות צריך הציבור לסבול מ"חכמי ציון" שלו? לישראל אינטרס אמיתי לקדם מו"מ לסיום הסכסוך, לא בכל מחיר, כמובן, אבל קרי כבר אינו משחק במגרש הזה
דרור עמית
החוק "המתקדם" מטפל בנושא האשפה האלקטרונית על הנייר בלבד. בפועל אין בנמצא בית קברות אלקטרוני בישראל
רון בריימן
על ישראל להעביר לאירופים מסר ברור לגבי המהלך הצפוי אם יאחזו הללו בנשק החרם כנגד ישראל, אם זו תחליט שאין ברצונה להתאבד תמורת "שלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il