בשנים האחרונות חלים שינויים בתהליך הרכישה והמכירה המסורתי של חברות ועסקים, ההופך לדינמי ומורכב יותר. סביבה כלכלית מאתגרת ותחכום הולך וגובר של הרוכשים (הנעזרים בדרך כלל במגוון יועצים בעלי ניסיון) הם בין הגורמים לתופעה זו. על-מנת לסייע לצד המוכר להתכונן לתהליך, למקסם את התמורה ולהביא לסיומה המוצלח של העסקה, KPMG פיתחה מתודולוגייה ייחודית. מספר קווים מנחים עומדים בבסיס מתודולוגייה זו.
כאשר החברה הנמכרת לא הוכנה כיאות לתהליך, המידע המוצג למשקיעים לוקה לרוב באי-התאמות, דבר הגורם לחשש מצד המשקיע ולאובדן ערך פוטנציאלי. לפיכך, חשוב לערוך בדיקה של נתוני החברה ולוודא כי המידע המהותי לרוכש הפוטנציאלי קיים וזמין (בין היתר, מידע משפטי, נתונים פיננסיים ותוכניות עסקיות, סוגיות מיסוי, נתוני עובדים והשלכות פנסיוניות, ועוד). בתוך כך, הכנת המידע המהותי יאפשר לחברה לבסס כמותית ו/או איכותית את ה"מסרים" המרכזיים על-אודותיה אשר היא מעוניינת להעביר לרוכש הפוטנציאלי במסגרת בדיקת הנאותות והערכת שווי הפעילות שיערוך.
בדיקת רקע על-אודות המשקיע הפוטנציאלי, יכולותיו ומטרותיו, יכולה לחסוך זמן יקר, במיוחד כאשר מתברר כי אין ברשותו היכולות לביצוע העסקה (מסיבות אסטרטגיות, מימוניות ועוד). בתוך כך, בהנחה ומדובר במשקיע רציני ומתוחכם דיו, תהליך בדיקת הנאותות יתמקד באיתור סוגיות ובעיות שונות בנתוני החברה המוצגים לו, כמו גם פערים וסיכונים שונים ברכישת החברה, אשר יאפשרו לו לנסות ולהוריד את מחיר הרכישה במשא-ומתן. זיהוי סוגיות פוטנציאליות אלו מראש יאפשר למוכר להתכונן אליהן כראוי ולהכין חומר נלווה ותשובות מספקות. סוגיה נפוצה, במיוחד בעסקות Carve-out, הינה חוסר וודאות לגבי עלויות ההפרדה התפעוליות הצפויות. ניסיוננו מלמד כי איתור וזיהוי מקדמי של העלויות המרכזיות הצפויות בהפרדת העסקים בכוחו להשפיע לחיוב על ה-EBITDA הצפוי עד לכ-30%
במסגרת תהליך ההכנה, הנהלת החברה המוכרת צריכה "לחשוב כרוכש פוטנציאלי", תהליך חשיבה אשר ייתכן שלא נעשה עד כה. בתוך כך, על ההנהלה לאתגר את עצמה ולאתר סינרגיות תפעוליות, ערך חבוי ושיפורים פוטנציאליים נוספים אשר יקרצו לרוכש הבוחן את כדאיות ההשקעה "מבחוץ".