X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הארץ סובל מאלרגיה חריפה לבעלי כיפות, אלא אם כן חובשים אותן מוסלמים
▪  ▪  ▪
הארץ. אלרגיה לבעלי כיפות? [צילום: פלאש 90]

חשכת עננים כבדה, פלילית ומדינית, מתקדרת מעל ראשיהם של כמה מיקיריו הוותיקים של ידיעות אחרונות עליהם פרש את חסותו המגוננת. רשימה חלקית של הנפגעים:
בסוף החודש עתיד השופט דוד רוזן לפרסם את פסק דינו במשפט "הולילנד", כל זאת כאשר מעל ראשו של אחד הנאשמים המרכזיים, אהוד אולמרט טרם הוסר איום עדותה החושפנית של שולה זקן; אחרי עיכובים מוזרים נפתחה זה עתה חקירתם הפלילית של כמה מגיבורי מה שהחל כ"פרשת הרפז", כשגם הרמטכ"ל לשעבר עצמו, גבי אשכנזי בדרך לחדרי החקירות; נשיא הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן, דחק את עצמו למצוקה מדינית, בעטיה של סרבנות פלשתינית מסורתית. תקלה מביכה, אחרי שהובטח לו (וגם לנו), שרק נאשם אחד עתיד לשבת על ספסל הנאשמים - אויב העיתון והרשות, בנימין נתניהו.
ובעוד עמיתיה העצבניים נערכים לקרב בלימה תקשורתי, מצאה סימה קדמון בכל זאת זמן, כדי לתרום לקהילה משהו מהידע המרשים שלה בתחלואי האינסומניה. הגב' קדמון, מעריצה ותיקה של ביבי, נטשה את חפירות המגן בבית ידיעות אחרונות, ויצאה ביום ששי להגן על ראש הממשלה, שלטענת מי שהיה אב הבית שלו, ניטרד כל כך בשעות לילה לא שיגרתיות, עד שהמומחית קדמון לנדודי שינה פסקה שיש חשש לתיפקודו למחרת היום.
בהערת אגב יש לומר, כי החשש הזה של המומחית מזכיר מאוד את הדאגה הנוגעת ללב שהביע בזמנו העיתון הפלשתיני בשפה העברית, הארץ, שעה שנודע כי נתניהו מינה את האלוף (מיל') יעקב עמידרור לתפקיד היועץ לביטחון לאומי.
הארץ, יש לזכור, סובל מאלרגיה חריפה לבעלי כיפות, אלא אם כן חובשים אותן מוסלמים. "איך יצליח היועץ לתפקד אם חו"ח יוזעק למשרדו ביום שבת?" - זעק-מחה העיתון המודאג, שרק לאחרונה הביע את חששותיו גם מריבוי חובשי כיפות בשב"כ!
לכן חובה להעריך את דאגתה האלטרואיסטית והעמוקה של קדמון בדבר השפעת נדודי השינה של ביבי על תיפקודו. אפשר רק לשער בזהירות המתבקשת, איזה יוזמות שלום מפתיעות - שיענו על ציפיותיהם של הפלשתינים, ובמיוחד של להקת הצ'ירלידרס שלהם בתקשורת הישראלית - עשוי היה נתניהו לפתח, אילו רק ישן בלילה ללא הפרעה.
רעיונות פוריים שללא ספק יגדילו את האמון בין שני הצדדים לסכסוך הישראלי-פלשתיני, אך הם זקוקים לשינה שכדאי כי תימשך גם בהקיץ, מוגשים להלן כתרומה צנועה לתהליך השלום המקרטע:
קליטת כמה מאות אלפי פליטים בתחומי ישראל (המספר הסופי ייקבע ע"י מומחי הקרן החדשה לישראל); התנצלות ישראלית פומבית על נצחונה במלחמת העצמאות; הכרזה ממשלתית כי ארץ ישראל הייתה והינה אדמת "ווקף" קדושה, ואין ליהדות (שהיא כידוע רק דת ולא עם), שום זכות עליה; פירוק הכותל המערבי במטרה למנוע בעתיד כל טענה ציונית, כאילו האתר היה אי-פעם חלק ממבנה קדוש לדת היהודית; פיצוי ליורשיו של ישו הפלשתיני, על חלקם של היהודים בצליבתו.
ההיסטוריה מוכיחה כי רעיונות, קולות או חזיונות נקלטים במוחם של מנהיגים דגולים, רק אם שנתם אינה מופרעת. כך למשל הייתה ז'אן ד'ארק, היא הבתולה מאורליאן, רק בת 13 כאשר מיטב הקדושים של הנצרות החלו לפקוד אותה, ולבשר לה שהיא נבחרה לשחרר את צרפת המסוכסכת מהכיבוש האנגלי.
אבל הקסם פעל הרבה אחרי המאה ה-15. הנה, שמעון פרס, יוסי ביילין ורון פונדק שהתעוררו באוסלו מסייסטה מתוקה, הזו את ההסכם שהצחיק את ערפאת; אריק שרון שישן אחרי שספר את הכבשים בחוותו, הזה ב-2003 הזה את ההינתקות.
כן, לא אלמן ישראל. הוא רק חלמן.

תאריך:  23/03/2014   |   עודכן:  23/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  הקרן החדשה לישראל  טל שפירא  טליה דאר  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  סימה קדמון  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון פרס / Shimon Peres  שמעון קליין
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
בג"ץ קבע את הדיון בעתירה לשבוע בלבד לפני מועד פרסום פסק הדין בתיק הולילנד    השופטים שידונו בעתירה: יצחק עמית, צבי זילברטל ונעם סולברג
איתמר לוין
השופט דוד רוזן יכול לדחות בקלות את הבקשה לזמן שוב את שולה זקן לעדות במשפט הולילנד. אך תגובת פרקליטיו של אהוד אולמרט לבקשה, עשויה הייתה להביא אותו לחשוב: מה הם לא רוצים שאני אשמע? למרות הכל, סביר להניח שהוא לא יזמן את זקן
איתמר לוין
מלחמת המילים מחריפה: עו"ד עופר ברטל מאשים את עו"ד רועי בלכר בהשמצות חסרות יסוד של זקן ובעבירות אתיות    "זקן אמרה את האמת על עצמה והגנה בחירוף נפש על אחרים, כפי שהתרגלה לעשות"
איתמר לוין
עו"ד בלכר מונה שורה ארוכה של אישים שיבקש להזמין לעדות אם זקן תעיד שוב במשפט הולילנד, ובהם מוטי זיסר, אלפרד אקירוב, לב לבייב, יעקב בן-יזרי, עובד יחזקאל ושוקי ויטה
איתמר לוין
מבקשת לדחות את העתירה בנוגע להעדר הסדר טיעון עם זקן: מדובר בהחלטה שבלב-ליבו של שיקול הדעת המקצועי ואין סיבה להתערב בו    אחת הסיבות להימנעות מהסדר: בעייתיות בגירסתה של זקן על מעשיה בהולילנד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il