X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העם האמריקני הוא אומנם ידיד של העם היהודי. אך בדומה לתקשורת הישראלית המייצגת דעת מיעוט, כך גם העילית האמריקנית שממנה מגיעים כמעט כל מקבלי ההחלטות, ממציאה אינטרסים שאין בינם ובין העם האמריקני דבר וחצי דבר
▪  ▪  ▪
תגובת הממשל האמריקני לאיחוד בין פת"ח וחמאס אינה מפתיעה [צילום: AP]

לפני שנתיים תפסו "הכומתות הירוקות" של ארצות-הברית בסיס של הצבא הלובי בקילומטר ה-27 מערב לטריפולי, ושיפצו אותו כדי שיישמש בסיס אימונים של הצבא הלובי החדש, הפרו-מערבי, זה שיבוא אחרי עידן קדאפי. תפקיד הכוחות החדשים: להילחם בגי'האדיסטים הסלאפים. פחות משנתיים לאחר מכן נתפס הבסיס בידי עלי אבו-באכּר טנטוש, אחד מסגניו של אוסמה בן-לאדן שסומן כחלק מן המערך של אל-קאעידה לפני תריסר שנים בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר. בסיס אמריקני הפך לבסיס של הג'יהאד העולמי, כמו גם לוב כולה.
הם יורדים בחבלים ממגדל של 20 מ', מנווטים בבטחה מסלול מכשולים, יורים במטווח וישנים בקסרקטינים נקיים. חדר האוכל מבריק מאלומיניום מצוחצח, ובמגרש החנייה ערוכות שורות של רכבי לנדרובר חדשים. על הכניסה נכתב באותיות קידוש לבנה: משמר הנשיא תמיד בחזית, עוצמה, הקרבה וגאולה. כך תיארה עוד ב-2009 כתבת ה"ניו-יורק טיימס" בגאווה גדולה את ההשקעה של 11 מיליון דולר של ממשלת ארה"ב בכוח דייטון. ביריחו, כאן בצד הזה של הירדן, הכינה ממשלת ארה"ב כוח צבאי מאומן היטב שעל-פי מפקדו, הגנרל האמריקני קית' דייטון "החבר'ה מאוד גאים בכך שהם צוות מנצח הבונה את המדינה הפלשתינית. יש לי אמון מלא במנהיגות הפלשתינית ולא הייתי פה לולא האמנתי בצדקת הדרך". אתמול התאחדה הרשות הפלשתינית של אבו-מאזן עם חמאס. מעתה עומדים כוחות שאומנו על-ידי הגנרל דייטון, המשטרה שאומנה במימון האיחוד האירופי, כל כלי נשקם, רכביהם ומחנות האימונים המצוחצחים לרשותו של מנהיג חמאס, שכן פת"ח, בסיסו של המשמר הנשיאותי, אמור להתמזג עם חמאס.
ארה"ב מממנת, מקימה ומממנת
ומהי עמדת ארה"ב בנושא חמאס? על-פי המועצה ליחסים בינלאומיים, חמאס הוא אחד משתי התנועות הלוחמות של הישות הפלשתינית, כאשר השני, הפחות קיצוני, הוא פת"ח. חמאס הוקם על-ידי השייח' אחמד יאסין שהיה פעיל של "האחים המוסלמים" והוא ארגון איסלאמיסטי סוני שאותו מסמנת ארה"ב כארגון טרור המתנגד באלימות לקיומה של מדינת ישראל.
ובכן, בפועל ארה"ב מימנה, אימנה והקימה בסיסי אימונים שיעבור לידי ארגון טרור איסלאמיסטי ג'יהאדיסטי שמטרתו המוצהרת היא חיסול מדינת ישראל. מעתה הרשות הפלשתינית שכל כולה מתקיימת על מימון מערבי, בעיקר אמריקני, היא בסיס של האיסלאם היסודני הג'יהאדיסטי, שמטרתו הראשונה היא ישראל, מטרתו השנייה היא ארצות-הברית, ומטרתו הסופית היא הקמת ח'ליפות רודנית כלל עולמית שתנהג על-פי חוקת האיסלאם.
ב-2007 פגש יו"ר הרוב בבית הנבחרים האמריקני, סטנלי הוייר, את מוחמד סעד אלקטאני, מנהיג הסיעה של "האחים המוסלמים" בפרלמנט המצרי, בבית השגריר האמריקני בקהיר. בהמשך (2009) דרש הנשיא האמריקני ברק אובמה מן הנשיא המצרי חוסני מובארקּ נוכחות של "האחים המוסלמים" בנאום קהיר המפורסם שלו. נציגויות של "האחים המוסלמים" בארה"ב, ארגונים שהוקמו במיוחד כדי לקדם את סדר היום האיסלאמיסטי והכפפת העולם לאומה המוסלמית, החלו להופיע במרכזי השלטון האמריקני בתדירות גוברת. מנהיגות "האחים" קראה לביטול הסכם השלום עם ישראל, מה שלא מנע מפקידי מערכת-המשפט האמריקנית לחסום כל תביעה המקשרת בין ארגוני "האחים" לבין הזרמת כספים לחמאס. בתפקידה כשרת החוץ, קבעה הילרי קלינטון (עתה המועמדת המובילה של הדמוקרטים לנשיאות) כי האינטרסים של ארה"ב ושל "האחים המוסלמים" במצרים הם חופפים (ציטוט מ"וושינגטון פוסט"). עם בחירתו של נציג "האחים", מוחמד מורסי, לשלטון במצרים, הוא זכה לחיבוק חם ולביקורים לבביים של צמרת הממשל האמריקני, כולל שר החוץ ג'ון קרי, שלחץ על הקונגרס לאשר עוד מאות מיליונים של דולרים כדורון ל"אחים המוסלמים". לאחר שה"האחים המוסלמים" סולקו מן השלטון על-ידי הצבא והעם המצרי, לא הרפתה ארה"ב מן התמיכה בארגון האיסלאמיסטי-ג'יהאדיסטי, עד כדי איום על המשטר בהפסקת התמיכה הביטחונית שהיא העוגן של הסכם השלום בין מצרים וישראל.
הקשר הסינרגי לאורך שנים בין שלוחות של הממשל האמריקני לבין האיסלאמיזם אינן ניתנות להסבר אחר חוץ מחפיפה של אינטרסים והסכמות. כך במלחמת האזרחים בסוריה, כך בתמיכה באיסלאמיזם הטורקי של ארדואן, וכך השפה הרפה שבה מתייחסת דוברת משרד החוץ האמריקני לאיחוד שבין הרשות הפלשתינית לחמאס. "תמיכה מרובה הושקעה בבניין מוסדות פלשתיניים, ואין זה האינטרס של העם הפלשתיני לאבדם", צייצה, בעוד שדובר חמאס מתחייב לכך שהרשות הפלשתינית החדשה "לא תכיר בישראל ולא תוותר על ה'התנגדות'".
העם האמריקני הוא אומנם ידיד של העם היהודי. רק 13 אחוזים מן האמריקנים מאמינים כי "האחים המוסלמים" הם אכן "ארגון אזרחי חילוני" כפי שהצהיר יו"ר סוכנות הביון בפני הקונגרס. אך בדומה לתקשורת הישראלית המייצגת את דעתו של מיעוט, כך גם העילית האמריקנית שממנה מגיעים כמעט כל מקבלי ההחלטות, ממציאה אינטרסים שאין בינם ובין העם האמריקני דבר וחצי דבר. על ישראל, כידידה היחידה של העם האמריקני, לדעת שאלה פני הדברים, ולהתנהל בהתאם. מלחמת יום כיפור היא דוגמה להתנהלות שגוייה. ניהול המו"מ הכפוי במשך השנה האחרונה היא דוגמה להתנהלות מציאותית.

תאריך:  25/04/2014   |   עודכן:  25/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב והאיסלאמיסטים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
גם מקבלי ההחלטות, שלנו, אינם
וינטר הניה  |  25/04/14 19:52
2
אמריקה=ממשיכה להיות אסון לישרא
קורןנאוה טבריה  |  26/04/14 09:49
3
תענוג לקרוא ממש מדויק
יועצי אובמה   |  26/04/14 11:47
4
צריך לדעת לבחור בנשיא המתאים  ל"ת
או הלא מתאים  |  26/04/14 18:29
5
אין שום קשר בין ההנהגה לעם
אהרון שחר  |  28/04/14 12:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלעזר לוין
שר האוצר: הממשלה לא תנהל מו"מ עם ארגון טרוריסטי-ג'יהאדיסטי, שמטרתו להרוג יהודים, ורק לפני שלשה ימים שלח טיל לעבר ישובי הדרום
איציק וולף
גורם פלשתיני בכיר טוען כי הפתח דרשה מחמאס הכרה בישראל ובפתרון שתי המדינות כתנאי הכרחי לכינון ממשלת האחדות    גורמים בחמאס הבהירו: לעולם לא נכיר בישראל
ישראל רוזנבלט
כדי לקבל אישור ממקור כל כך מקורב, כי הראיס הידוע היה נוכל ושקרן, שהוליך באף את כל העולם ולא רק את ממשלת ישראל, לא היה צורך להמתין לראיון החושפני עם שומר ראשו. משקיפים שלא נחשפו לתעמולת השלום האינטנסיווית שהפעילה התקשורת הישראלית במאמץ לשווק את הסכם אוסלו - וגם את מסע ההונאה הפלשתיני שבא מייד בעקבותיו - לא התקשו לעמוד על אישיותו המתעתעת של ערפאת
שמואל גורדון
הסכם עם ישראל שיתקבל רק ע"י הרשות יהיה שביר, נזיל, וקצר מועד - רצוי שיתקבל גם על ארגון חמאס (מבט אישי 431)
עידן יוסף
החליט על שורת צעדים שלא פורטו    נתניהו: "מי שבוחר בטרור של חמאס לא רוצה שלום"    בעבודה מגנים: "אובדן עשתונות ופאניקה של חלשים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il