X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוסט אורח מאת גיל קיסרי, כיום עיתונאי בתקשורת הצרפתית, בעבר כתב ועורך במעריב והיה גם שליח העיתון בפריז. הסיפור הבא, בעקבות עבודתו בעיר האורות
▪  ▪  ▪
צרפת [צילום: פלאש 90]

באחד מערבי השבוע שעבר שודרה בערוץ טלוויזיה צרפתי תוכנית תיעודית על אן סינקלר וראיון איתה. כיום, היא עיתונאית בכירה ביותר בתקשורת הצרפתית ובעבר כוכבת טלוויזיה, שלרוע מזלה ולא באשמתה התפרסמה עקב מעללי בעלה לשעבר - דומיניק שטראוס-קאהן.
הוא היה יו"ר קרן המטבע הבינלאומית ומועמד ודאי לנשיאות צרפת, ונפל לבירה עמיקתא בפרשת החדרנית במלון בניו-יורק.
זה הזכיר לי את היכרותי עמה, לפני שנים בטרם הפכה לכוכבת תקשורת. הייתה בחורה צעירה, יפה ועשירה ממשפחה יהודית מיוחסת - סבה היה מסוחרי האמנות הגדולים בפריז. ויחד עם זה הייתה צנועה ולא מתנשאת.
קטע וידאו:
[קישור]
הייתי אז סופר מעריב בצרפת. היא שמעה עלי וביקשה, אם אסכים, שתבוא לבקש ממני עצות והַכוונה איך נכנסים לעיתונאות. נפגשנו, לא ידעתי מה לייעץ, אך עשיתי כמיטב יכולתי. כעבור זמן לא רב הסתבר, שהיא הסתדרה יפה מאוד בלי העצות שלי.
בסמוך להיכרותנו, לפני היותה עיתונאית, הזמינה אותי ואת אשתי דאז למסיבה בביתה עם חבריה הסטודנטים, שנראו לי כמו ילדים. ראיתי שם ציור של אישה וילדה - אן עם סבתה. הצייר: אחד בשם פיקאסו. הסבא שלה, אבי אמה, רוזנברג, היה מגדולי סוחרי האמנות ומקורב לאמן הדגול. לפני כמה שנים נפטר אביה והיא עברה זאת כחוויה קשה וכתבה ספר על כך. אגב, השם סינקלר, שהיא נושאת בגאווה, היה שמו המחתרתי של אביה בתקופת הכיבוש הגרמני. אביה, שהתגורר בזמן המלחמה בארצות הברית, התגייס לצבא צרפת החופשית של דה גול ולרגל זה החליף את שמו מרוברט שוורץ לרוברט סינקלר.
אן סינקלייר אינה מסתירה את יהדותה וביקרה בארץ כמה פעמים ופגשתיה לפני כמה שנים אצל השגריר הצרפתי. יותר מאוחר, כשכבר הייתה בשיא ההצלחה, הוזמנתי בפאריס לחגיגת הבר מצווה של בנה (מנישואים קודמים) ואני זוכר כמה צנועה הייתה החגיגה חרף מעמדה בתיקשורת, בפוליטיקה ובציבור - גם זה בהתאם לאופייה. זה בלט נוכח החגיגות-פסטיבלים, שנהוגים אצלנו מצד כלומניקים.
היא הייתה מראיינת-כוכבת בטלוויזיה בתוכנית, שנקראה ״שבע על שבע״. כל הגדולים חיזרו אחריה כדי להתראיין. היא סירבה לראיין את מנהיג המפלגה הימנית קיצונית, ז׳אן מארי לה פן, עקב דעותיו. כמה פעמים ראיתי שבראיונותיה לא ויתרה למרואיינים.
התפרסם, למשל, ראיון עם הנשיא מיטראן בעניין פרשיה כלשהי וככל שניסה להתחמק - לא הניחה לו. אבל הכל בנינוחות, בנימוס בלי להיכנס לדברי המרואיין, שלא כמו רבים מעמיתינו כאן.
בעבר, כשבעלה, דומיניק שטראוס-קאהן, נתמנה לשר הכלכלה בממשלת צרפת, היא התפטרה מהטלוויזיה ביוזמתה והסבירה שלהמשיך בתפקידה "זה מנוגד לאתיקה!" גם את זה הייתי רוצה לראות בטלוויזיה הישראלית.
כיום, היא עורכת ראשית של אתר חדשות בינלאומי בצרפתית, Huffingtonpost.fr, שבו אני כותב בעקבות פנייתה אלי. אבל אי-אפשר לומר עלי שהייתי מורה שלה - לא הייתי כזה.
בשנים האחרונות עברה משבר קשה, אך גם אז התנהגה באצילות מדהימה ועמדה לצידו של בעלה עד סיום הפרשיה שלו בניו-יורק ורק אחר כך נפרדו. היא לא נישאה מחדש אבל יש לה חבר חדש - פייר נורד, היסטוריון ידוע וחבר המוסד היוקרתי, האקדמיה הצרפתית.
ידיעה שגרתית
בכל יום ששי אני שומע ברדיו ידיעה קצרה, בשולי החדשות: "השבוע נהרגו - וכאן בא מספר - בכבישים".
זה נורא, שזאת ידיעה שגרתית שלא מעוררת כמעט תשומת לב.

תאריך:  02/05/2014   |   עודכן:  02/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
ליום העצמאות: חזון הנביאים לתקומת ישראל בארצו, מתגשם לנגד עינינו ממש    אבל הקנאים אוטמים עצמם מול המציאות הפלאית
צבי גיל
לזכרם של שרידי השואה שנפלו במלחמת העצמאות בלא שהשאירו אחריהם שריד
אברהם פכטר
לאור ההרשעות של כלל הנאשמים במשפט הולילנד, להערכתי מתחם הענישה ינוע בין 3 ל-7 שנים    עונשו של אולמרט יהיה אי-שם באמצע, לאור תקדימים בתחום    העונש יהיה מרתיע, מהדהד, תקדימי, כיאה וכמתחייב מענישה על שחיתות מוסדית
KPMG סומך חייקין
ההנחיות מבקשות להגדיר באופן גלובלי מע"מ כ"מס שאינו ספציפי המבקש למסות צריכה בסוף שרשרת האספקה באמצעות מנגנון מדורג המוטל על עסקים בשרשרת תוך גלגול המס על הלקוח הסופי
אריה אבנרי
הקריירה הפוליטית של איציק שהחלה לפני שני תריסר שנים זרועה בתחמונים, מניפולציות, חנופה, זיגזגיות, בגידות בבני ברית פוליטיים, כוחנות ושקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il