X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תביעה שהגשתי בבית משפט השלום עברה שלושה גלגולים - לשלוש שופטות (מארק הורנצ'יק, אביגיל כהן, שושנה אלמגור) השופטת אלמגור דחתה את התביעה אומנם בפסק דין מנומק, אך שגוי מיסודו, ומוזר בהנמקותיו פסק דינה ניתן זמן קצר לאחר שהתלוננתי נגדה ונגד מארק הורנצ'יק במשטרה על קנוניה נגדי נציב תלונות הציבור על שופטים נמנע מבדיקה מעמיקה של התלונה
▪  ▪  ▪
אלמגור. פסק דין שגוי? [צילום: פלאש 90]

בפרק הקודם עמדתי על תרגיל העוקץ: כיצד הונו אותי אריה יוכט וצבי יוכט, בתחילה בעסקת יהלומים, ולאחר מכן באמצעות המחאות ללא כיסוי. לאחר שורה של מהלכים הצלחתי לקבל חלק מהחוב. החוב המקורי שנותר: 203 אלף דולר. בתביעה שהגשתי נגדם ונגד חברת זהריר יצור יהלומים שבשליטתם, תבעתי את יתרת החוב, הצמדה וריבית והוצאות (ת.א. 52958/05).
התביעה שהגשתי בבית משפט השלום בתל אביב עברה שלושה גלגולים - לשלוש שופטות (מארק הורנצ'יק, אביגיל כהן, שושנה אלמגור), ובסופו של דבר נדחתה. השופטת אלמגור דחתה את התביעה אומנם בפסק דין מנומק, אך שגוי מיסודו, ומוזר בהנמקותיו כפי שאפרט בהמשך. פסק דינה ניתן זמן לא רב לאחר שהתלוננתי נגדה ונגד מארק הורנצ'יק במשטרה על קנוניה נגדי, ולטובת עו"ד גיצלטר - שייצג את הנתבעים. בעקבות תלונתי אף נקראה השופטת אלמגור לחקירה במשטרה. למרות זאת, היא לא פסלה עצמה.
מהלכי המשפט בתביעה זו התנהלו, כאמור, באופן בעייתי. בעיצומם של ההליכים התרעתי מקנוניה המתנהלת ממש באותם ימים. זעקתי על העוול שנגרם לי, ללא הועיל: השופטת המשיכה בשלה, ובסופו של דבר, כאמור, דחתה את התביעה. החוטאים יצאו נשכרים. אריה יוכט וצבי יוכט, שמעלו באמוני ומסרו צ'קים ללא כיסוי מחשבון מוגבל, נחלצו בעור שיניהם בעזרת בית המשפט ובסיוען הפעיל של שופטות בישראל.
לא יכולתי להבליג על עיוות הדין ועל הגזל הנורא. לכן הגשתי תלונה לנציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג. בתלונה פירטתי את עיקרי הדברים:
  • השופטת לשעבר מארק הורנצ'יק שדנה בתיק הסתירה את קשריה האישיים עם עו"ד גיצלטר, שייצג את הנתבעים, ונמנעה מלפסול עצמה בתיק זה, בזמן אמת. בתיק אחר, אגב (78125/98) העידה הורנצ'יק על קשריה עם עו"ד גיצלטר ומצאה לנכון לפסול עצמה;
  • בעיצומם של ההליכים, ולאחר שהשופטת הורנצ'יק שהייתה שופטת מוקד הסתבכה בעצמה ועמדה במוקדה של חקירה משטרתית בחשד למעורבות בפרשת שוחד (שבסופה הודחה מתפקידה), הועבר התיק על-ידי הורנצ'יק לשמיעה בפני השופטת אביגיל כהן. השופטת כהן פסלה עצמה ביום 10.12.06 לאחר שגילתה כי קיימת היכרות בינה לבין לורנצי - עד מרכזי בפרשה, ומי שהיה שותף לקנוניה נגדי;
  • השופטת הורנצ'יק לא זנחה את התיק, לאחר שהשופטת אביגיל כהן פסלה עצמה. להפך, היא עמדה על המשמר, וניווטה את התיק לחברתה הקרובה: שושנה אלמגור, כפי שעשתה גם בעבר בתיק קודם שבו נאלצה לפסול עצמה בשל קשריה עם גיצלטר (78125/98).
התביעה שהגשתי התנהלה, כאמור, בפני השופטת אלמגור. בעיצומם של ההליכים התרעתי מפני מה שנראה לי: קנוניה מתגלגלת, שבה גם בית המשפט מעורב, למרבה הצער, אם במעשה ואם במחדל. למרות התרעותיי, השופטות שדנו בתיק לא מצאו לנכון לפסול עצמן. בתלונתי לנציב תלונות הציבור על השופטים מסרתי את עיקרי הדברים על שאירע:
  • במהלך המשפט הגשתי תלונה למשטרה נגד השופטת הורנצ'יק ובהמשך נגד השופטת אלמגור, בחשד להשתתפות בקנוניה נגדי ;
  • בעקבות התלונה נחקרה השופטת אלמגור על-ידי המשטרה, אך דבר זה לא היה ידוע לי אלא לאחר שהסתיימו ההליכים בתיק;
  • זמן קצר לאחר שנחקרה ולאחר שהוגשו הסיכומים בתיק, זימנה השופטת אלמגור טלפונית, ובדחיפות, את הצדדים לדיון בפניה. במסגרת הדיון החריג שהתקיים ביום 13.07.08, הביעה השופטת את עמדתה לפיה אין עילת תביעה בתיק ו"הציעה" לי למשוך את התביעה ללא צו להוצאות. באותו מעמד לא פנתה השופטת לצדדים-הנתבעים או לבא-כוחם. הצעתה המוזרה הועלתה לאחר שההליך כולו התנהל בפניה (הוכחות+סיכומים). באותו מעמד לא הזכירה השופטת כי היא נחקרה במשטרה, וכי בפועל - היא מנסה "לברוח" מהכרעה שיפוטית בתיק.
  • מאחר שסירבתי להצעתה, נאלצה השופטת אלמגור ליתן פסק דין. ומה רבה הייתה ההפתעה, כאשר פסק הדין, שדחה את התביעה, ניתן תוך שישה ימי עבודה בלבד.
  • אזכיר ואדגיש, כפי שצינתי בתלונתי לנציב תלונות הציבור על שופטים: "בישיבת ההוכחות האחרונה לחצה השופטת אלמגור לסיום התיק. באותה עת לא הבנתי מדוע החיפזון. בדיעבד, התברר לי כי השופטת אלמגור נחקרה במשטרה, ללא ידיעתי, ועל-כן, רצונה בסיום מהיר של התיק ובמתן פסק דין חפוז, טרם יוודע לי הדבר, אשר ללא ספק היה גורם לי לבקש את פסילתה, אך לא ניתן לבקש, כמובן, לאחר מתן פסק דין".
בסיום התלונה ביקשתי לפעול נגד השופטות בחשד שנטלו חלק בקנוניה ולמצות עימן את הדין המשמעתי. ביקשתי מהנציב לבדוק היטב את התלונה ולזמן אותי למסור פרטים נוספים. אך למרבה ההפתעה והצער, גם ממוסד זה - נציבות תלונות הציבור על שופטים, לא זכיתי לטיפול ענייני.
בהחלטת הנציב גולדברג שניתנה ביום 02.12.12 פורטו עיקרי טיעוניי, לרבות: "טענת המתלונן, כי כב' השופטת בדימוס [הורנצ'יק, ש.ב.] "רקמה קנוניה" עם כב' השופטת אלמגור כיוון שלשתיהן היה קשר אישי עם הנתבעים". הנציב מציין כי בעקבות תלונתי למשטרה "נחקרה כב' השופטת אלמגור ולאחר חקירתה, הזדרזה לזמנו בטלפון לדיון ליום 13.07.08 ולחצה עליו להביא לסיום התיק. לטענתו, במהלך הדיון, כב' השופטת לא גילתה לצדדים, כי נחקרה במשטרה בעקבות תלונת המתלונן ולחצה עליו למשוך את תביעתו בטרם יובהר, כי מתנהלת חקירה במשטרה".
בהודעתו הקצרה המחזיקה בקושי עמוד וחצי, מתוכן תשע שורות בלבד העוסקות בדיון-ודחיית התלונה, קובע הנציב כי ככל שהתלונה מתייחסת לטענות כנגד כב' השופטת (בדימוס) דליה מארק הורנצ'יק, "הרי שמדובר במיחזור תלונה ישנה שהוגשה על-ידי המתלונן ביום 15.01.07 והחלטה הדוחה את התלונה ניתנה ביום 21.01.07". ומקביעה זו, "מדלג" הנציב ישירות לעניינה של השופטת אלמגור: "לפיכך, בוררה התלונה ככל שהיא נוגעת להתנהגות כב' השופטת שושנה אלמגור". באשר לטענות החדשות שהועלו, נקבע, באשר לזימון הבהול לדיון בפני השופטת אלמגור - זמן קצר לאחר שנחקרה, מבלי שגילתה זאת לצדדים, קובע הנציב: "אין בידנו לברר את טענותיו. שכן, קובע סעיף 18(א)(1) לחוק נציב תלונות הציבור על שופטים, התשס"ב-2002, כי לא תטופל תלונה על שופט לאחר חלוף שנה מיום מתן פסק הדין אליו מתייחסת התלונה, אלא אם קיימת סיבה מיוחדת המצדיקה את הבירור, וסיבה כזאת אינה קיימת במקרה זה".

תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צדק בערבון מוגבל
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אם את חושבת שפסה"ד שגוי מיסוד
הרועץ המשפטי  |  11/05/14 10:41
2
שושנה אלמגור-הורנצ'יק בגוגל.
al..  |  11/05/14 12:22
3
לקחת בא-כוח לא נכון
עידןסובול   |  11/05/14 16:44
 
- ומול ש.אלמגור לקחת את בעלה
ומול שושנה אלמגור  |  11/05/14 18:11
4
לידיעתך
אורח  |  11/05/14 22:47
 
- משוא פנים , נראה קנוניה.משפט?
.  |  12/05/14 00:44
5
כתבה ארוכה אך ריקה מכל תוכן וח
הגולש  |  12/05/14 03:44
 
- לדעתך הכתבה ארוכה מידי
תגובה לגולש.  |  12/05/14 08:34
 
- נא לא לדאוג קנוניה היתה!!!
תגובה לגולש  |  12/05/14 18:08
6
לא מזמנים שופט לחקירה ללא סיבה
נחקרה במשטרה  |  12/05/14 08:52
7
כיסוי וחיפוי על שופטים מושחתים
לא בפעם הראשונה  |  12/05/14 12:08
8
תביעה נגדי
הודה   |  18/07/14 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הקו החם: רוסיה-ישראל    יהלומים בשווי של עשרות מיליוני דולרים מוברחים מתחת לאפן של הרשויות בישראל    אוליגרך וטייקון נמנים עם הגורמים הפעילים
אלעזר לוין
הפרשה שמסרבת להסתיים: סולל בונה בנתה 87 דירות בפתח תקוה, והמזמינים נשארו חייבים מיליונים    הוגשו תביעות הדדיות בפני בורר, שפסק לסולל בונה פיצוי 7.4 מיליון שקל    "החברות רוקנו מתוכן"    זיתוני וגינדי דורשים ביטול פסק הבורר
אריאל י. לוין
סכנה חדשה לבריטניה: קיצונים היוצאים להילחם בסוריה וחוזרים כמחבלים מנוסים    שני ניגרים רצחו כחייל, לטענתם - כתגובה על הריגת מוסלמים על-ידי כוחות הביטחון
טובה ספרא
היא תמשיך לחפש תפקיד עם השפעה על חיינו כאן    עמיר פרץ ימצא עצמו מול דלת סגורה במפלגת העבודה    ימים של התעוררות רגשית לצד מתח באהבה    שימרו על ערנות - הרבה מידע חדש מגיע
מחלקה ראשונה
לראשונה: תכנות מחדש של תאים בוגרים מחולים לתאי גזע ע- ידי טכניקת העברת גרעין הודגם על-ידי חוקרים מארה"ב ומהאוניברסיטה העברית    צעד חשוב לרפואה המותאמת-אישית ולמודלים למחלות תורשתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il