בהתאם לקבוע בחוק הגנת הצרכן ניתן לבטל עסקת רכישה שבוצעה באינטרנט בתמורה לדמי ביטול עד 100 שקלים. לאחרונה הגיע לפתחו של בית המשפט העליון מקרה שבו לקוח רכש 5 כרטיסי טיסה לפולין עבור משפחתו, וביקש לבטלם למחרת הרכישה. אלא שסוכנות הנסיעות חייבה אותו בדמי ביטול (כאמור, עד 100 שקלים) נפרדים בגין כל כרטיס וכרטיס בטענה שמדובר בעסקות נפרדות.
בית המשפט העליון דחה פרשנות זו. הדיון בפסק הדין מדגיש, כבשורה ארוכה של פסקי דין קודמים העוסקים בנושאים צרכניים, את כוחם העודף המובנה של בעלי העסקים לעומת הצרכנים ואת התנאים המיוחדים שמאפיינים עסקה באינטרנט, שלעתים מחריפים עוד יותר את פערי הכוחות. "אנו מצויים בעידן", הטעימה השופטת
עדנה ארבל, "בו צרכן מבצע עסקות צרכניות רבות. עובדה זו אינה מאפשרת לו להתעמק ולחפש מידע מקיף על כל עסקה גם כאשר מדובר במידע הנגיש לו. לעיתים דווקא עודף המידע הקיים בעידן המודרני מקשה על הצרכן מלקבל החלטות מושכלות וגורר התערבות של גורמים חיצוניים המשפיעים על המידע או על אופן הצגת המידע בפני הצרכן".
לגוף הסוגיה הפרשנית שעמדה במוקד הדיון, בית המשפט העליון מבהיר כי מבחינתו של הצרכן שרוכש 5 כרטיסי טיסה עבור משפחתו - אינו מבצע 5 עסקות נפרדות. "מבחינתו של הצרכן", נאמר בפסק הדין, "הוא ביצע עסקה אחת, גם אם כלולים בה מספר נכסים או שירותים או שהיא נעשתה גם עבור בני משפחתו. אין רלוונטיות, אם כן, לרכיבי העסקה כאשר הצרכן מעוניין לחזור בו מהעסקה. יתרה מכך, פרשנותה של המשיבה עלולה לפגוע בתכלית זו." על כן ביטול של עסקה מסוג זה מחויב בתשלום דמי ביטול שלא יעלו על 100 שקלים, ולא מעבר לכך [רע"א 3429/13 רז נ' גוליבר תיירות בע"מ (החלטה מיום 13/4/14)].