X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשעה שראש עיריית ירושלים מרחף בחלומות על 10 מיליון תיירים, תחת אפו נוטשים את העיר גם פקידי הממשלה ועובדיה. ועכשיו גם החברה הממשלתית לתיירות. אורזים ובורחים
▪  ▪  ▪
ניר ברקת [צילום: פלאש 90]

לכב' מר ניר ברקת
ראש עיריית ירושלים דחוף בפקס
כבוד ראש העיר,
הנדון: נטישת הממשלה את העיר
הובא לידיעתי כי גם החברה הממשלתית לתיירות מתכננת לעזוב את ירושלים, וכי היא כבר איתרה משרדים אפשריים בגוש-דן.
בכך מצטרפת חברה ממשלתית זו לקודמותיה, ולשורה לא מבוטלת של גופים ממשלתיים וציבוריים שעזבו את העיר. וכי מיותר להזכיר שגם הנהלת החברה למתנ"סים כבר ירדה מירושלים למודיעין?
והנה מתגלה השבוע שממשלת ישראל החליטה לדחות בשלוש שנים את מעבר משרדי הממשלה לירושלים. ההחלטה לעבור לירושלים נתקבלה בממשלה במאי 2007 והייתה אמורה להתבצע סופית עד סוף השנה הבאה. אז לא רק שכלום לא בוצע - אלא שעכשיו הוחלט גם לדחות את ביצועה, עד בוא המשיח כנראה. בינתיים לא רק שלא עולים לירושלים - אלא שעוד נמלטים ממנה.
אני מברך אותך על פועלך בארגון ריצות מרתון, מירוצי מכוניות ומירוצי אופנים, שמוסיפים פרסום וכבוד רב לירושלים. אולם טבעם של אירועים כאלה שכאשר הם מסתיימים לאחר שעתיים, משתתפיהם אורזים את עצמם על נעליהם ואופניהם וחוזרים למקומות מוצאם, כשהם מותרים מאחוריהם את הירושלמים המומים ומשותקים ונעולים בביתם בעקבות המצור הברוטאלי שנכפה עליהם. אתה הרי יודע שפסטיבלים שונים, של כוהנים מברכים, דגלים צועדים, פינים טובלים ויפאנים מזמרים, יש לנו די. מה שאין לנו בירושלים, זו התקווה והאמונה שהעיר מתפתחת בצורה שתבטיח לתושביה מקומות פרנסה רציניים, פיתוח אמיתי ועתיד כלכלי.
אפשר כמובן לסמוך ולהשען על חסדי שמיים, או על תקציב התמיכה הממשלתי (כמו זה המועבר לישיבות המאמינים בחסדי שמים), אבל אנשים רציניים מסתכלים ובוחנים מה קורה באספקט הכלכלי ומסיקים מסקנות רציניות. וכאשר עוד מקום עבודה נסגר בעיר, ובעקבותיו ימחקו עוד מספר מקומות עבודה ותפגע גם פרנסתם של הספקים שסביבו, אז מה פלא שצעירי העיר יורדים לשפלה, בדיוק כמו החברות הממשלתיות, ובעקבותיהן.
לכן הריני דורש ממך לפנות כעת לראש הממשלה ולשר התיירות, ולתבוע מהם לאסור על החברה הממשלתית לתיירות לצאת מירושלים. החברה הממשלתית הזו היא גוף שחי וניזון מתקציבי ציבור ותפקידה לסייע לתיירות. לכן אין שום סיבה שהיא תצטופף ליד כל החברות העסקיות והמסחריות הפורחות של גוש-דן - כאשר ירושלים היא העיר האמיתית שזקוקה לקידום התיירות (מה שיכול להיות גם הצלתה הכלכלית), ובמיוחד כאשר מרכזי התעשיה והמסחר הישראלים לא במיוחד משתוקקים לעלות אליה.
שמעתיך מצהיר ומדבר יותר מפעם ופעמים על הבאת 10 מיליון תיירים לירושלים. אני מאחל לך הצלחה ואראה בזה הישג אם נגיע ל-5 מיליון הראשונים. רק עד שזה יתבצע, הריני מצפה כי תפעל תחילה כראש עיר הבירה כדי לעצור ולמנוע את נטישתה ע"י גורמי התיירות המקומיים, ובמיוחד מתחייב הדבר כאשר הם בעצם ממשלתיים.
לפעולתך אחכה. אני מניח שגם הציבור.
בברכה
אברהם פריד - פריצי
ffrizzy@gmail.com 050-6901112

תאריך:  22/05/2014   |   עודכן:  22/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אחרי הגרסה של לפיד והגרסה של סער, מביא השר אריאל סיפור חדש: בכיר מסין יגיע לישראל בסוף הקיץ, כדי לנהל מו"מ על הבאת פועלי בנין מסין    אולי תחליטו מה האמת
עוה"ד צבי שוב ויפעת בן אריה
בג"ץ קבע כי הוראות תחולת ההתיישנות בתיקון מס' 3 לפק' הקרקעות, נשענות על רציונליים כבדי-משקל של התיישנות, הסתמכות והיבטים מעשיים נוספים כבדי-משקל ופגיעתו הנטענת בזכות הקניין והשוויון, אינה עולה כדי פגיעה חוקתית    בעקבות בג"ץ 2254/13 מיכאל סמואל נ' שר האוצר
KPMG סומך חייקין
תיקון לתקנות הביטוח הלאומי בעניין תשלום נוסף הניתן לעובד בנוסף לשכרו החודשי
עו"ד ניר הורנשטיין
שאלת אפשרות הפריסה ביחס לחברות לא התעוררה במהלך השנים. זאת, בין היתר מאחר שחברות משלמות מס חברות בשיעור קבוע ללא מדרגות מס. עם זאת, דומה כי השאלה בהחלט עשויה להיות רלוונטית: בין לאור סיטואציות שבהן קיימים הפסדים שנוצרו בשנות מס קודמות למכירה שאינם ניתנים לקיזוז בשנת המכירה ובייחוד לאור העבודה שב-2014 הועלה שיעור המס החברות ל-26.5%
מנחם רהט
הנשיא שז"ר והרב הראשי נסים לימדונו ב-1964, כיצד ראוי לקבל פני אפיפיור במדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il