X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נחמדות ופוליטיקה לא הולכים ביחד, צריך להביא איש מעש כמו השר כ"ץ למשרד החינוך, ואת כבוד השר פירון ניתן למנות לשר משותף במשרד החינוך לענייני פדגוגיה ונחמדות.
▪  ▪  ▪
השר שי פירון. מקרבן את הילדים [צילום: רונן טופלברג]

יש לנו שר חינוך נחמד, מאוד נחמד, יש לנו גם שר אוצר נחמד, באמת אנשים נחמדים.
אבל במשרד האוצר יש כמה אנשים מאוד לא נחמדים, הם משלהבים את כבוד השר שלהם, (כמו בעניין אותו בור תקציבי שבראייה שנתית לא היה ולא נברא) שר שמעולם לא הבין וככל הנראה גם לא יבין את החומר שהוא עוסק בו (על אף המחמאות של הלקקנים והאינטרסאנטים).
וסביב שולחן הממשלה יש כמה סוסי קרבות ותיקים שלא מתרגשים מהבהלה של השר, ויש כמה נחמדים כמו שר החינוך, אשר מצטרף לחגיגת הבהלה.
משרד התחבורה פורח עם פרויקטים חוצי מדינה, משרד הביטחון מתחמש ומתגבר ומחדש, ובמקביל משמיע קולות שקשה לו והוא צריך יותר, משרד המסחר והתעשיה עובד בשקט בסקטור שלו, ומידת ההשפעה של פקידי האוצר ההיסטריים עליו לא קיימת כלל, אפילו שרת הבריאות הבאה ממפלגתו של שר האוצר, לא מתעניינת יתר על המידה באותות הסירנה הנשמעת מחצרו של שר האוצר, ורק משרד החינוך הוא קורבן לבהלה המתמדת מצד פקידיו של לפיד. לא משרד החינוך הוא הקורבן, משרד החינוך הוא המקרבן והקורבנות הם הילדים והנכדים שלנו, הקורבן הוא עתיד המדינה, רופאיה לעתיד, מדעניה לעתיד, המקבלים פחות ופחות ממערכת מידרדרת תקציבית ללא כל גבול (למעט בלימה זמנית בתקופתו של השר סער, עוד איש לגמרי לא נחמד).
משרד החינוך הורה בימים האחרונים לרשויות שלא לממן הקטנת כיתות מתחת ל 40 תלמידים, הוא דבק בפסק דין של הבג"ץ בעניין הוד השרון, אשר הורה שלא לאפשר הגדלת אי-השוויון בחינוך באמצעות מימון עודף על-ידי הרשויות המקומיות העשירות.
הרשויות המקומיות, לפחות חלקן מאמצות את פסק הדין השגוי מהיסוד הזה כעוטות על שלל רב, (לעומתן עירית הוד השרון עתרה לבג"ץ על-מנת לבטל אתה הוראה הנ"ל) ומשרד החינוך במקום להלחם, מניף דגל לבן, ומורה להן שלא לממן נושא מאוד מרכזי בחינוך, והוא הקטנת כמות התלמידים בכיתות.
ואם לא יתאפשר לאזרחים להשקיע מכספם או מכספי קהילתם על-מנת לשפר את מצבם, ובעיקר את מצב ילדיהם להיכן נגיע? לרוסיה הקומוניסטית? האם לא תמות היוזמה? האם לא ייעלם הרצון להשתפר? אבל ניחא, נגיד שתהיה צפיפות בכיתות, לאיפה הולך הכסף שמתפנה עם הגדלת כמות התלמידים בכיתות בהתאם לתקן (המיושן והמטופש לטעמי של 40 תלמידים בכיתה) של המשרד? האם הכסף הזה יביא להגדלת השעות ההוראה?, האם יינתן פיצוי לילדים שלנו הלומדים בסרדיניה באמצעות שעות מוגברות? ואז מסתבר שכבוד השר גם רוצה לקצץ מורים, הוא סבור שמורים הם מיותרים – והמחשבים הם הם מורי העתיד, ורק על המנגנונים אנו לא שומעים אותם מנגנונים אשר ככל הנראה לא מפסיקים להשמין ולהתעצם מרוב כסף אשר "נחסך" מהילדים והנכדים שלנו.
גורם אחד מכופף אותם, את הנחמדים האלה, וזה הקב"ה או נכון יותר אלה המתיימרים להיות שליחיו עלי אדמות. בכיתות של החינוך הדתי קיימת הפרדה בין בנים ובנות החל מכיתה ד', ובהיות החינוך הזה ממילא מצומצם בהיקף התלמידים בחלק מבתי הספר, הכיתות הקטנות קטֵנות עוד בכ 50%, כנראה שגם הבג"ץ נופל מפני שליחיו של הקדוש ברוך הוא ירום הודו. (בחינוך הממלכתי בממוצע ארצי יש כ 28 תלמידים בכיתה, בעוד שבחנוך הדתי יש כ 24 תלמידים בכיתה).
דרוש - שר לא נחמד
חושבני שהגיעה העת לשים מישהו לגמרי לא נחמד כשר במשרד החינוך, למשל השר כ"ץ, אשר בצד תפקידו כשר התחבורה יראה לפקידי האוצר מהיכן הדג משתין, ותוך חמש שנים יהיה מהפך תקציבי / תשתיתי מן הקצה אל הקצה במשרד החינוך. כך יתבצע סקר תשתיות ארצי, תוך שנה תתחיל בניה משלימה של כיתות וקליטה של מורים עובדי קבלן אל המערכת, במטרה שבמהלך חומש תקטן בהדרגה הצפיפות המרבית בכיתות לרמה של 75% מרמתה היום (מ-40 במקסימום ל-30 במקסימום) וכך משרד החינוך יהווה מנוף לרשויות המקומיות לשפר את החינוך ביישוביהן ולא גורם מקפיא המביא לבטלנות ולחוסר מעש, המסתמך על פסקי בג"ץ תמוהים על-מנת לתרץ את כישלונותיו ומחדליו. במקביל יביא אותו שר לא נחמד לעליה שנתית של 10% בתקציבי השעות של מוסדות החינוך עד רמה של 30%, והכל במקביל לראורגניזציה מהקצה אל הקצה בכל הקשור למנהלה ולפיקוח, על-פי מסקנות מובהקות אותן ניתן ללמוד ממערכות חינוך מצליחות בחו"ל.
כמובן שרשויות החזקות תפרוצנה תחילה במימון מקומי, והחלשות יותר תפגרנה מעט אחריהן, אך במסגרת התוכנית כולן תגענה ליעד, מי בקצב מהיר יותר או מי בקצב איטי יותר, וכך יתקיים גם עקרון השוויון כגורם מתמרץ ולא כגורם מזיק ומקפיא (אפקט מצנן קורים לזה המשפטנים).
והאם נוותר על השר / רב פירון?, הוא הרי פדגוג בחסד, אז לא חייבים לוותר עליו, הוא תמיד יוכל להיות שר משותף במשרד החינוך לענייני פדגוגיה ונחמדות, השר לפיד יגדיל את מכסת השרים רק בשר אחד בלבד, ויושיע את מערכת החינוך מהקיפאון ומהבטלנות הנגזרת מהקיפאון הזה.

תאריך:  01/06/2014   |   עודכן:  01/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר כ"ץ - לחינוך והשר פירון - לפדגוגיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אכן "חמדמודים" שפוגעים בכולנו!
א. וינשטיין  |  2/06/14 08:50
2
אין קשר בין לא נחמד לעשיה
עוד קישקוש  |  3/06/14 07:25
 
- תגובה "מקושקשת" עם לקח טיפשי! ל"ת
א. וינשטיין  |  3/06/14 19:54
3
תיקון טעות
ה.א  |  7/06/14 14:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
למחירי הדיור יש ההשפעה רחבה על המשק, קיים חשש שטיפול שורש מיידי ישבור את השוק ויוריד את הבנקים ואת הלווים ביגון שאולה. מנגד יש הזנחה רבתי של הבלון המתנפח, כי הוא יתפוצץ בקול גדול ואז השכר של כולנו יהיה בהפסדנו, למעט הספקולנטים שימכרו רגע לפני, ולמעט כל אלה שנהנים מן ההון הנשפך מן השוק הזה בלי שהם מסכנים את קצה הציפורן שלהם, יש לכל אלה אחראי אחד - ראש ממשלת ישראל
איתן קלינסקי
דרושה החלטה אמיצה של שתי ההנהגות, של שני הצדדים, להכיר זה בסבלו של זה, תוך הבאת כאבם של שני הצדדים
ארווין קליין
שיחות עם אלוהים - דו שיח בשיר שכתבתי בעקבות הספר "שיחות עם אלוהים"
אורי שרגיל
החיים נעשים מעצבנים ברגע אחר שמתלבש על הרגע האחד כאשר בואש מצוי נועץ את המכונית שלו בחנייה הפרטית שלי ומגיר מתוך האיבר המגודל שלו (על גלגליו) שמן גיר לתוך המדרכה הפרטית שלי
גילעד ושדי
כיצד מתחילים פרויקט פינוי בינוי? מי הגורמים שיש למנות לקראת כניסה לפרויקט מסוג זה? מה חשוב לדעת על-מנת להוציא את הפרויקט לפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il