X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מסעדת "נובה ג'ויה" הוותיקה של הרצליה פיתוח ירדה במרוצת השנים מגדולתה, והגם שזו, עדיין, אותה הגברת - ניכר בה היטב שינוי האדרת
▪  ▪  ▪
נובה ג'ויה. אכזבה [צילום: באדיבות מסעדת נובה ג'ויה]

מזה שנים ארוכות מיוצגת הקולינריה האיטלקית בישראל, בעיקר על-ידי רשת "ג'ויה", המונה כיום ארבע מסעדות. הדומיננטית שבהן היא, עדיין, זו הממוקמת בהרצליה פיתוח (רחוב שנקר 9), ששמורה לה גם זכות-ראשונים כמסעדה הוותיקה שביניהן.
כמו מסעדות רבות אחרות עברה גם "נובה ג'ויה" במרוצת השנים גלגולים למכביר. ניכר בהחלט שהחלפת בעלותה נתנה בה היטב את אותותיה. בתחילת דרכה היא הייתה מסעדה לדוגמה, עם שף איטלקי מדופלם ואנין-טעם, שהורה לה את דרך המלך. בחלוף השנים, משנטש אותה, יחד עם בעליה הקודמים, היא הספיקה לרדת מגדולתה, ואף שהתפריט המוגש בה ממשיך להבטיח הרים וגבעות - הוא בכל זאת הפך לדי-מאכזב.
כמי שמכיר את "ג'ויה" לפני ולפנים, עוד מימי גלגולה הראשון, אני יכול בהחלט להעיד על השוני הרב שחל בה. הגם שהתפריט של ימים שחלפו הוא, פחות או יותר, התפריט של היום - "ג'ויה" אומנם היא אותה הגברת, אבל, אללי, בשינוי האדרת.
אכזבה מרה
הגענו ל"ג'ויה" עמוסי ציפיות והחלטנו לחזור לתפריט שאהבנו בימים- עברו, כשהיא כיכבה עדיין כמוסד קולינרי רב-תהילה. לפתיח עטנו על נזיד הריווליטה - מרק-איכרים, שנחשב בזמנו לגולת הכותרת של "ג'ויה". במקור.אמורים הדברים במרק בעל מרקם סמיך, שעשוי ממרכיבים פשוטים וזמינים, וכולל לחם יבש, בן ימים אחדים; שעועית לבנה, פטרוזיליה קצוצה, שיני-שום, בצלים בגולים, עגבניות קלופות, כרוב סיני פרוס, מלח, פלפל ושמן-זית.
אלא שמכל הבלילה המעורבת הזאת הורגש רק טעמה של השעועית. אפילו הפרמזן, שקישט את הנזיד, לא הזכיר במאומה את גבינת האיכות האיטלקית המקורית. מלבד הסמטוכה שנחתה בצלחת, היה המרק משביע מאוד, אלא שבסופו של דבר, זוהי בעצם, גם תכליתו.
למנות העיקריות הזמנו רביולי-בטטה במרקם של שמנת, ולינגוויני של שרימפס. שתי המנות היו עייפות, וממנת הלינגוויני נעדרו הקישואים שהיו אמורים להיכלל בה. התלווה אליהן בקבוק של סודה מרווה וצוננת.
גם הקינוח, של דולצ'ה-בננה, היה רחוק מלהתעלות על עצמו. הבננה המטוגנת הייתה שרופה והותירה טעם חמצמץ בפי שנינו. את המצב הציל רק אספרסו כפול, שהיה במיטבו, וששטף באחת את האכזבה המרה.
על כל הכבודה שילמנו 280 שקל לשניים והוספנו תשר של 12% לשרות די תמים, אבל מעצבן. את "נובה ג'ויה" זיכינו ב-6 מתוך 10 הנקודות של הסולם הקולינרי, ולא נותר לנו אלא להתרפק על ימי-בראשיתה, שהיו תפארתה.

תאריך:  03/06/2014   |   עודכן:  03/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאיגרא רמא לבירא עמיקתא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האימרה "מאיגרא רמא לבירא
עמיקתא" - מתאר  |  3/06/14 17:55
2
הוא מבין באוכל כמו חמור במרק  ל"ת
חרטא ברטה  |  4/06/14 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדלינה קליין
היטב מבינה המשוררת כי 'הזמן' עומד לה לרועץ, ועליה לזוז מאותן עמדות שקבעה כיתד ולו, על-מנת ליהנות מהמעט שנותר אשר יביא לשלוות הנפש אליו היא מייחלת
עליס בליטנטל
האמן שהניח את הבסיס לפריחת האמנות ההולנדית שהגיעה לשיאה במאה ה-17, והיה הראשון שחתם על יצירותיו בשמו - מוצג לראשונה מזה כמעט 500 שנה בו-זמנית במוזאון אמסטרדם, במוזאון סטדליק באלקמאאר, ובכנסית סן לורנס באלקמאאר
זכי הלר
על המטיילים הרבים הצפויים לפקוד את אתרי הבילוי והנופש ברחבי בארץ מומלץ להישמר מפני החום הכבד, עקרבים ונחשים וחשש מטביעה בחופי רחצה ובריכות
צילה שיר-אל
נהוג להתייחס אל הנסיגה כדבר מאוד שלילי, ואולם, ההתייחסות הנכונה לנושא, היא להבין כי הבעיה הייתה כבר קיימת ואילו רק בזמן הנסיגה היא פרצה החוצה בכל עוצמתה
ראובן לייב
סיפורה המצמרר של אנדרטת נעלי היהודים ההונגרים בבודפשט, שגופותיהם הושלכו למימי הנהר על-ידי הקלגסים הנאציים המקומיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il