X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השר לפיד או מי מטעמו, או מי מיועציו לקחו את שלד מפת הדרכים, הוציאו ממנה את העיקר שבלעדיו לא ניתן כלל להתחיל, ומתהדרים בהגייתה של "תוכנית"
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. לא מקורי [צילום: יוסי זמיר]

תוכנית שלושת השלבים של לפיד הזכירה לי משהו, ולא ידעתי מה, חשבתי, אולי אמירות ישנות של הנשיא היוצא?, אולי את שיעורי הנשק בטירונות? ("גם העוזי מורכב משלושה חלקים עיקריים...") עד שהקלדתי בגוגל באנגלית "המזרח התיכון תוכנית 3 השלבים", והגעתי איך לא, ל"מפת הדרכים לשלום במזרח התיכון" (המקור – ויקיפדיה).
בנאומו ב-24 ביוני 2002, ממש לפני 12 שנה, הגה נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הבן תוכנית המציעה פתרון הדרגתי, רב-שלבי ורב-שנתי לסכסוך הישראלי-פלשתיני, בפיקוח ובסיוע הקוורטט", ובה יעד ליישוב סופי וכולל של הסכסוך הישראלי-פלשתיני" התוכנית נקראה בהמשך "מפת הדרכים".
התוכנית כללה שלושה שלבים (המקור ויקיפדיה)
1) הפסקת אלימות, חידוש שיתוף הפעולה. רפורמות מדיניות ברשות הפלשתינית, הצהרת הצדדים על מחויבותם לפתרון שתי מדינות לשני עמים ולהפסקת האלימות. מלחמה בטרור הפסקת את מימון הטרור, נסיגה של ישראל מהאזורים שנכבשו מאז ראשית האינתיפאדה. סיוע ישראלי הומניטרי לרשות, הקפאת הבנייה בהתנחלויות ופירוק את כל המאחזים שהוקמו לאחר מרס 2001.
2) הקמת מדינה פלשתינית עם גבולות זמניים, וקיום משא-ומתן בנושאים עקרוניים, ותכונס ועידת שלום בינלאומית.
3) חתימת הסכם שלום קבע בין ישראל והפלשתינים, והסכם שלום בין ישראל לכל מדינות ערב.
ובואו נבחן את "תוכנית" שלשת השלבים השלבים של לפיד:
1) שלב ההיערכות – נסיגה ישראלית משטחים שאינם מחייבים פינוי יישובים, שמירת זכותה לפעילות ביטחונית בכל שטחי הרשות. הקפאת בנייה מחוץ לגושי ההתיישבות.
2) 'שלב בניית האמון' – התכנסות ישראלית לגושי היישובים תוך פינוי ההתנחלויות המבודדות. שמירה על זכותה של ישראל לפעילות ביטחונית בשטחי הרשות בעודה פורשת את סידורי הביטחון החדשים בתיאום עם האמריקנים. שיחות ישירות בתיווך אמריקני, ברמאללה ובירושלים, על גבולות הקבע.
3) 'שלב ההתאמות', ביצוע התאמת הגבול האחרונות בין שתי המדינות, כולל חילופי שטחים, ותחילת השיחות בנושאי הליבה.
שלושה שלבים מול שלושה, נסיגות, הפסקת בניה, עיצוב הגבולות
ניתן לראות שמספר קווים מרכזיים משותפים למפת הדרכים ול"תוכנית" לפיד, ומספר קווים כאלה שונים קיצונית.
אנו רואים שנסיגות ופינויים טרם הסכם קבע משותף שתי התוכניות, אנו רואים שבשתי התוכניות איש לא מדבר על סיפוחים אנו רואים בשתי התוכניות שהסגירה הסופית היא ממש ממש בסוף לאחר שחלק מקלפי המיקוח כבר לא בידינו.
והעיקר של מפת הדכים חסר ב"תוכנית" לפיד
ומהם ההבדלים? ההבדלים הם בכך התוכנית האמריקנית, היא אכן בעלת מאפיינים של תוכנית, כי היא נכתבה באופן מאוזן, שמה את בעיות הליבה תחילה, בעיית הטרור, ואי ההכרה מחד-גיסא, וההתנחלות מאידך-גיסא, וזאת כי כל אדם שקצת שכל בראשו מבין שללא התקדמות במקביל בנושאים אלה לא תהיה כל התקדמות בכל שאר הנושאים.
השר לפיד או מי מטעמו, או מי מיועציו לקחו את שלד מפת הדרכים, הוציאו ממנה את העיקר שבלעדיו לא ניתן כלל להתחיל, ומתהדרים בהגייתה של "תוכנית" משל עצמם.
תוכנית איננה רק רצף של מילים וכינויים וכותרות, תוכנית היא קיבוץ של תהליכים, מהלכים, איזונים ובלמים אשר אמורים להביא אותנו ממקום אחד למקום שני, ותוכנית השמה שמונה מיליון אזרחים על מדרון חלקלק שבקצהו תהום, בלי כל תחנות בדרך לשיקול דעת לא יכולה להיקרא תוכנית, ניתן כן לכנות אותה כפיגוע המוני, או מגה פיגוע, ולשם בדיוק תגיע התוכנית הזו אם מישהו יהין כלל לחשוב על הוצאתה לדרך.
ג'ורג' בוש הבן לא היה ידיד ישראל יותר מכל נשיא אחר, אך הוא הבין הרבה יותר טוב את הצרכים של אמריקה, הוא חטף במשמרת שלו את מתקפת הטרור הענקית על אמריקה והטמיע שהטרור הוא סיכון אסטרטגי, וכי חובה לחסל אותו או בדרכי שלום או בכוח, נוצר חלון הזדמנויות לצמצם את הטרור במזרח התיכון, ואז נהגתה תוכנית אשר שלבי הקדם שלה הם חיסול הטרור, ממשלת ישראל לא היססה ונתנה ידה לתוכנית אך התוכנית לא קרמה עור וגידים כי שלבי הקדם שלה לא קוימו כלל.
לא מצליח בפנים אז מנסה מזלו בחוץ
ועתה בא מנהיג ישראלי, אשר הקהל שלו מאוכזב עד עמקי נשמתו מביצועיו בתחומי פנים, מנסה להציל את עתידו הפוליטי באמצעות "תוכניות" פלגיאט, אשר נועדו בעיקר לקרוץ לנשיא ארצות הברית ולמנהיגי אירופה על-מנת לקנות את תמיכתם בבחירתו בבחירות הבאות, לוקח את עיקרי התוכנית האמריקנית / אירופית, מפשיט ממנה את העיקר והחשוב לעם ישראל ולביטחון העולם, ומציג את הדברים כתוכניתו בראש חוצות.
נשיא ארה"ב לא היה מהין להציג כזו תוכנית לאזרחי אמריקה, הוא הרי יודע שהייתה מתקבלת בשריקות בוז, ואילו כאן, כל איש ישר בעיניו יעשה, כל קריין חתיך בטלוויזיה הופך להיות שר, אשר טרם ניקה את החלב מהשפתיים, הוא יוצא לאקרנים עם תוכנית חסרת בסיס, תוכנית שאין בה אף סממן רציני של תוכנית, על-אף שהמקור שנכתב על-ידי הגויים, הוא הרבה יותר מקיף ורציני, ועם ישראל המסתכל על התמונה הזו כאילו מדובר בעוד תוכנית ריאליטי, מחייך חיוך דבילי, ומהנהן בראשו.

תאריך:  12/06/2014   |   עודכן:  12/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"תוכנית" של לפיד, פלגיאט?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שר האוצר הסקטוריאלי מדבר======
י ה ו ד ה  |  12/06/14 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריאל י. לוין
הארגון הקיצוני ISIL הולך ומשתלט על ליבת תעשיית הנפט העירקית ובכך מאיים על עצם קיומו של המשטר    אירן מרחיבה את איומיה על ארה"ב, ולצד זאת נחשפה קלטת המצביעה על חששות המשטר מפני הפלתו
אפרים הלפרין
מו"מ הוא תהליך בו שחייב להתבצע עקב בצד אגודל, בסבלנות אין קץ, תוך צמצום הפערים, הימנעות מהרחבת פערים והימנעות מיצירת פערים חדשים
אליקים העצני
נתניהו, את הבחירות האחרונות למעשה הפסיד, ולכן נאלץ להרכיב את הממשלה הבלתי אפשרית הזאת. נאום בר-אילן עלה לו בקולות הימין ולא הביא לו אף קול מן השמאל, תופעה שתוחרף בבחירות הבאות. את מנהיגותו הוא יוכל להציל רק אם יניח להרפתקה הפלשתינית
נפתלי בנט
נאום שר הכלכלה ויושב-ראש הבית היהודי בכנס הרצליה [י' בסיוון תשע"ד, 08.06.2014]
יעקב אסתרליס
פרק 2: עסקני הציבור בישראל או עבדי ממשל אובמה?    הם די רבים, ככל הנראה "תוספת השכר" המגיעה מעבר לים מצדיקה את המאמץ וגם את ביזיון הבגידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il