X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מילות הרגעה לדב חנין מראה אדם ישוב, אזוק בידיו וברגליו, צינור תחוב בלועו והוא בולע דייסת סולת נוזלית אחרי שגמרו את ההזנה נפלתי על הדרגש של הצינוק וכמו איזה פיתון נהניתי מעיכול של דייסת סולת בקיבתי
▪  ▪  ▪
לא להבהל [צילום: AP]
גן עדן קומוניסטי
יש לנו הרבה מומחים לשביתות רעב ממושכות, כמו יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. היינו בגן העדן הקומוניסטי של חבריו של דב חנין

   רשימות קודמות
  ליברמן - הכוכב הפרגמטי העולה
  נוח לחפש מתחת לפנס

שמעתי כי בוועדת פנים מתנהל דיון על קבלת חוק של הזנה בכפייה של שובתי רעב.
עשה עלי רושם נאומו של דב חנין המייצג את הקומוניסטים הישראלים. קולו רעד, כשהוא דיבר על הסכנה שבמהלך ההזנה בכפייה עלול האסיר להיפצע. אזכיר כי מדובר בשביתת רעב של מחבלי חמאס, שרצחו ילדים בלי רחמים.
למרבה הצער חנין לא התייעץ איתי בנושא שביתות רעב וסכנותיה של הזנה בכפייה. הייתי גם מוכן להופיע לפני הוועדה ולהעיד על ניסיוני הרב בשביתות רעב ממושכות. בכלל יש לנו הרבה מומחים לשביתות רעב ממושכות, כמו יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. היינו בגן העדן הקומוניסטי של חבריו של דב חנין.
היה זה בחורף 1980, כאשר בחיפוש מצאו סוהרי הקג"ב חומש שהברחתי למחנה הכפייה. החומש הוחרם, ואני פתחתי בשביתת הרעב בדרישה שיחזירו לי את החומש. מיד נקראתי למפקד המחנה והוזהרתי ששביתת הרעב מהווה הפרה בוטה של הנהלים. "חובתך לעבוד. ואם בשל שביתת רעב לא תוכל להפיק את מכסת הייצור בעבודתך - תיענש".
לכן הייתי צריך להמשיך לעבוד. עלי לציין כי שביתת רעב ממושכת נעשית תוך שתיית מים, כי הלא ללא שתיית מים, אדם מת תוך שבוע ימים. אני הייתי זקוק לשביתה ממושכת, כדי שהידיעה עליה תגיע לידידים במערב. משת"פים מבין האסירים ושוטרים נאציים לשעבר עקבו אחרי במאה עיניים. אילו הייתי שותה אפילו כוס תה אחת עם סוכר, היו מפרסמים ש"מנדלביץ מפיר את השביתה".
תנאים נוחים
עברו שלושה שבועות בלי אוכל, כשבמפעל המחנה הוטל עלי לשאת מתכות במשקל של עד 60 ק"ג. אחרי שלושה שבועות בדק אותי חובש המחנה והגה בפליאה: אכן, אתה שובת רעב! ואז הכניסו אותי לצינוק. אומנם בתנאים נוחים, שבהם הותר לי לשכב וגם היו לי עיפרון ונייר.
וכך כתבתי לאחותי בישראל: "אני מרגיש מצוין, כמו משה רבנו בהר סיני". הרמז היה ברור - הייתי בשביתה כבר 40 יום. אבל היה פה יותר מרמז. באמת הרגשתי טוב. הגוף אכל את עצמו, ואילו אני הייתי פטור מדאגה לחומר וכולי הייתי מכוון לרוח - להשיג חזרה את התורה. ממש כמו משה רבנו.
ולכן המסקנה הראשונה היא שלא צריך לעשות פניקה משביתת הרעב הממושכת. אפילו קראתי פעם באיזה ביטאון לבריאות שהרופאים ממליצים לצום צום בריאותי למשך חודשים. זה בסדר. מה גם שאני מתרשם כי אסירי חמאס קרוב לוודאי מקבלים אינפוזיות ושותים כל מיני מיצים. כך אפשר להתקיים אפילו שנתיים.
כעבור 50 יום באו סוהרים להזין אותי בכפייה. כבלו אותי לכיסא, פתחו את פי בעזרת מכשור מיוחד ודחפו לוושט צינור עבה, עד לקיבה.
כנראה מהצד זה לא נראה טוב. מפקד המחנה, רס"ן ז'רבקוב שבא לחזות כיצד בלחץ פיזי מתון של דחיפת צינור לפי, אוותר על השביתה. אבל לא נכנעתי ובלעתי את הצינור. רס"ן ז'ורבקוב התחיל להקיא למראי - מראה אדם ישוב, אזוק בידיו וברגליו, צינור תחוב בלועו והוא בולע דייסת סולת נוזלית. אחרי שגמרו את ההזנה נפלתי על הדרגש של הצינוק וכמו איזה פיתון נהניתי מעיכול של דייסת סולת בקיבתי.
אני בטוח שהשב"ס יבצע את הזנה ביתר הומניות. לכן חבר חנין, אל תדאג! גם בגולג הקטלני לא נפצעתי מהזנה אכזרית זאת. אפילו קיוויתי שאולי ימזגו לקרבי מנת דייסה נוספת.
למזלי, המידע על שביתת הרעב שלי כבר הגיע לוועדה לזכויות האדם של האו"ם. סייע לי בכך ידידי פטריוט אוקראיני זינובי קרסיבסקי ע"ה. אחרי ריצוי של 27 שנות מאסר, הוא הוגלה למזרח סיביר ומשם הצליח למסור מידע על שביתת הרעב שלי.
אחרי שהשתחררתי, סיפרו לי שכאשר עוד הייתי אסיר, באחת הפעמים הרבות שנציג סובייטי גינה באו"ם את ישראל על הפרת זכויות ערבים, קם נציג ארצות-הברית ואמר: "ולכם הרוסים יש בכלל רשות לדבר על זכויות האדם? הנה אצלכם בכלא נמק יהודי צעיר בשביתת רעב ממושכת על כך שהחרמתם ממנו את ה'ביבל', ולזה אתם קוראים זכויות אדם?".
כך, אחרי 56 ימי שביתת רעב, הגיע אלי הרב סרן ההוא והחזיר לי את מבוקשי, ומיד נשלחתי לעבודה לפצות על החסר בתוצרת המפעל.
לכן אני חוזר ואומר לך, חבר חנין: אל תדאג. גם שביתת רעב ממושכת בסגנון החמאס אינה מהווה שום בעיה, והזנה מלאכותית - על אחת כמה וכמה.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא אסיר ציון לשעבר, 11 שנים במחנות גולג, 100 ימי שביתות רעב.
תאריך:  23/06/2014   |   עודכן:  23/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
אצלנו יש אנשים שישנים בעמידה, בהליכה, בכל מצב, גם כשהם מדברים    והם מנסים בכל כוחם לשכנע אותנו שנאמץ לעצמנו כאורח חיים, את חלומותיהם המתוקים    ויש כמובן מי שנוחים להתפתות
ישראל רוזנבלט
משחק שנוכח ההסכם המוקדם היה אמור לשאת אופי ידידותי מאוד - "חרג" מהתסריט שנקבע לו כשכוכב מכבי יפו כבש שער... האירנים הישוו וכבשו
עמוס גלבוע
ב-2013 עלו מס' ניסיונות החטיפה והפעולות ה"חמות" האלימות של הפלשתינים ביו"ש. כמעט כולן סוכלו. לכן הפרשנויות שהחטיפה הנוכחית נובעת מהפסקת המו"מ המדיני הן בגדר טמטום, כשהעובדות לא מעניינות את בעליהן. החטיפה הרימה את המסכה מאחורי "נשף המסכות" של ממשלת "האחדות" הפלשתינית
עו"ד ינון הדאיה
קיימים שבעה הבדלים משפטיים מהותיים בין תאונת דרכים לבין תאונה רגילה - הבדלים שיש להם משמעות כספית ניכרת. חשוב לדעת כיצד להגדיר את האירוע וכיצד לתבוע את הפיצוי בגינו
אפרים הלפרין
במקביל לעמדה נחרצת מול הטרור האיסלאמי, פעיליו, מפעיליו מנהיגיו והוגי תורתו, חובתנו לעקור עשבים שוטים מקרבנו, עשבים שוטים אשר ניתן לכנותם חמאס יהודי, ואשר תורתם מקבילה לאמנת החמאס, הדוגלת בהמרת הדת או לפחות בקבלת עול מצוות הדת, וָלא מוות
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
שלא תצא פראייר   /  זאב הולנדר
מכוער אבל ברור   /  יובל ברנדשטטר
תוקפים ומתבכיינים  /  מנשה שאול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il