X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת גרמן הגישה מסקנותיה, ועדת העוני הגישה מסקנותיה, כבר מהשמות אפשר להבין איפה החמאה מרוחה ועדת העוני נקראת על שם נושא הוועדה, ועדת גרמן נקראת על שם נשוא הוועדה, וההבדל הענק הוא במחיר, בעצם, ולדעתי לא במחיר אלא באיך שמציגים את המחיר
▪  ▪  ▪
גרמן. חייבת הסברים [צילום: פלאש 90]

האם שרים ראוי שיהיו ראשי ועדות בדיקה? האם אין זה מקנה להם עוצמה עודפת מעבר לעוצמה הפוליטית שיש בידם? ומה קורה כאשר השר הוא בעל האינטרס הקטן ביותר בתוצאות עבודת הוועדה, והוא בפועל נשכב על הגדרות על-מנת שמישהו ינהל את הוועדה, כי אחרת האינטרסים לא יאפשרו לוועדה להתכנס כלל? ובהעדרה של ועדה כזו אשר כולם יתיישרו עם פסיקתה, הכל קפוא לאורך שנים?
אני סבור שכל מקרה כזה צריך לבחון לגופו, במקרה של גרמן, ואם אכן כל רופא שהיה ממונה היה מוטה מראש לאחד הצדדים, ושופטים ורבנים אינם מתאימים לנהל כזו ועדה, הרי שגרמן עם רקורד ציבורי עשיר, לא בממשלה, וללא אף שמץ של כתם על דש בגדה, היא פתרון טוב, הגם שהיא זו שתישא באחריות כי במקרה זה היא גם ניצחה על מקהלת ההמלצות, וגם אמורה לבצען.
אממה חייבים לפקוח עליה 70 עיניים, כי פוליטיקה זה מקצוע, יש בו מחויבויות, ומחובת הציבור לפקוח מאות עיניים על התוצאות עם פרסומן (כי קודם לכן נחשף הציבור רק לשמועות), ומה יהודי גלותי טיפוסי יכול לחפש? כמובן את "איפה הכסף" או נכון יותר מאיפה הכסף, כי ברור מראש שאם יש לשרה אינטרס פוליטי, זה אינטרס לגמד את המשמעות הכלכלית של עבודת הוועדה, ככל שהסומים יותר גבוהים, כן הכסא עליו היא יושבת רעוע יותר.
יגעתי ומצאתי, ואני לגמרי לגמרי מאמין, מהתקצירים שפורסמו בעיתונות מסתבר שבדוח גרמן מופיע רק סכום אחד - מיליארד שקל, חלקו הקטן חד-פעמי וחלקו הגדול שנתי.
סתימה זמנית
שורה תחתונה, כפי שנראית להדיוט כמוני, אונטעשטע שורה כפי שאמרו רבותינו, מיליארד שקל. מיליארד שקל? כלומר בשקלים אפילו לא בדולרים? אז למה שרפו כל כך הרבה זמן? מה, לא יכלו להחליט על מיליארד שקל בוועדת הכספים? מה זה כל החרטא הזה? הרי כל הוועדה הזו עלתה איזה מיליארד שקלים (ישנים).
ועכשיו קצת ברצינות. התקציב השנתי של משרד הרווחה הוא כ-7 מילארד שקל (חדשים, דנדשים) התקציב של משרד הבריאות פי שלושה וחצי, כ-26 מילארד שקל. מערכת הבריאות בכלל, בה עסקה ועדת גרמן, משופעת בתקציבים הרבה יותר גדולים, ובהם מגוון תקציבים ממשלתיים בלתי רגילים, תרומות ענק (בעיקר לתשתיות), קופות החולים ועוד. בואו נאמר הכל ביחד, ארים און ארים 35 מיליארד, כלומר פי חמישה מתקציב משרד הרווחה.
דוח ועדת העוני, שנוהלה על-ידי פיגורה שאיננה פיגורה פוליטית, שעוסק רק בנישה רווחתית אחת, משמעותית אבל אחת, מדבר על הכפלה בפועל של תקציב הרווחה (גם אם הכסף ייצרך על-ידי מספר משרדים), ודוח גרמן שעוסק במהפכה רבתי בכל תחום הבריאות, מדבר על תוספת של כ-3% לתקציב. נראה לכם? זה הרי בקושי מספיק לסתימה זמנית.
האם זה נראה רציני?
אין לחשוד בכשרים, אך כאשר יעל גרמן לקחה על עצמה את התפקיד, ועקב כפל התפקידים שלה, היא ידעה ודאי שהיא חשופה לביקורת אם ייוצר איזה שהוא רושם שהייתה השפעה פוליטית על החלטות הוועדה או על מה שחשוב לא פחות ניסוח המסקנות והצגתן לציבור, ואם המספר הזה, מיליארד שקלים הוא המספר המוביל, אזי ועדת גרמן חייבת הסברים מאוד מעמיקים לציבור, שמא משרד הבריאות עד כה היה בור בלי תחתית עם עודפי ענק. הזקנה ששכבה במסדרון יכלה לשכב בחדר פרטי עם 5 כיווני אוויר, ורק והוועדה סוף-סוף מצאה איפה הכסף ולכן לא נחוץ עוד כסף, או שמא הוועדה לגמרי לא בפוקוס, או שמא המספרים הרבה יותר גדולים ומסיבות פוליטיות אינטרסאנטיות הם לא עלו על הנייר.
מה דעתכם? יעל? מה את אומרת?

תאריך:  29/06/2014   |   עודכן:  29/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעל גרמן / Yael  German
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב חיים גנץ
המוסר במובנו העמוק איננו תוצר אנושי, אלא תורה הבאה מן השמים. ואילו התורה מחברת את האדם אל עומק טבעו, אל המגמות הטהורות ביותר של המציאות
הרב יאשיהו יוסף פינטו
בכל מצוה ומעשה טוב בונים אנו את העולם העליון ומחזקים את בנין בית המקדש ונוסיף על כך את אמירת עשרת הדברות בכל יום
רון בריימן
הממשלה שהכריזה על מבצע "שובו אחים" בעקבות חטיפת 3 הנערים נלחמת בחמאס בלבד. כשהמחבלים של עבאס-חמאס משתוללים על הר-הבית, שרי המשטרה והמשפטים של ישראל הריבונית (?) סוגרים את ההר ל... תפילת יהודים. מתי ייסגר ההר לעתים לתפילת מוסלמים, כמו ההסדר המתקיים במערת המכפלה בחברון?
אפרים הלפרין
האם כחלון הוא ראש הממשלה הבא? כחלון חייב לנו אם וכאשר יחזור. אם וכאשר יחזור, חייב כחלון לשים את הקלפים על השולחן, לפרט את הסיבות שגרמו לו לצאת החוצה
איתמר לוין
רון בן-ישי ובן כספית מותחים ביקורת על שחרור סיטונאי של מחבלים בכלל ועל עסקת גלעד שליט בפרט. אלא שבזמן אמת, הרוב המכריע של התקשורת לחץ על הממשלה בצורה חסרת אחריות לעשות בדיוק את זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il