X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי שדירקטורים חיצוניים אכן ייצגו את הציבור כראוי יש להבטיח להם טווח תעסוקה. לכן יש לאמץ נוהל לפיו עליהם להופיע ברשימה של דירקטורים חיצוניים שאת חבריה תמנה ועדה ציבורית בראשות שופט ואנשי מקצוע
▪  ▪  ▪
שכר שערורייתי [צילום: AP]

לפני למעלה מחודשיים פרסמתי מאמר שדן בשכר הבכירים בארץ ובעולם ובו צידדתי בחקיקה מגבילה של שכר הבכירים בצורה מחמירה מהמוצע.
חקיקה בתחום זה היא תהליך ארוך וספק אם תבוצע עקב בעיתיות עצם הגבלת השכר באמצעות חוק.
בינתיים ארעו מספר מקרים בהם הפעיל האוצר לחץ על החברות במידה לא מבוטלת של הצלחה. בין השאר נקראו חברי דירקטוריון של חברה שעמדה לאשר למנכ"ל שכר שערוריתי כדי שיסבירו את ההגיון והצדק בקבלת החלטה מעין זו.
לחץ זה על חברי הדירקטוריון אינו הוגן. נדמיין מצב בו חברי דירקטוריון מביעים דעה השוללת את המענק להנהלה, או אז הם עלולים להיזרק מהדירקטוריון. הסיטואציה בה חבר דירקטוריון יוצא חוצץ כנגד הקונצנזוס המובל לרוב ע"י בעלי ענין אינה מצב מלבב לכל אדם מן הישוב, קשה להיות ה"ילד הרע". בנוסף לכך עלול אותו דירקטור למצוא את עצמו מודח מהדירקטוריון דבר שעלול לפגוע בהכנסותיו.
פרופסור חיים לוי סיפר כיצד כדירקטור חיצוני בחברה הביע התנגדות לאישור בונוס למנכ"ל שהיה תחת חקירת משטרה. הוא הציע להמתין לסיום החקירה ובסיומה הטוב כמקווה לדון באותו בונוס. התוצאה הייתה ששעתיים לאחר הישיבה הוא פוטר מהדירקטוריון. אגב פרופ' חיים לוי הוא מועמד לשמש כדירקטור בבנק לאומי. נמתין לראות האם יתקבל.
כדי שדירקטורים חיצוניים אכן ייצגו את הציבור כראוי יש להבטיח להם טווח תעסוקה. לכן יש לאמץ נוהל לפיו עליהם להופיע ברשימה של דירקטורים חיצוניים שאת חבריה תמנה ועדה ציבורית בראשות שופט ואנשי מקצוע. רק מתוך רשימה זו ימונו דירקטורים חיצוניים לחברות ציבוריות. המינוי של הדירקטורים החיצוניים יעשה ע"י הוועדה שתשען על חוות דעת שתתקבל מאנשי מקצוע הבקיאים בעסוקי החברה הספציפית לה ממנים דירקטור. בנוסף לכך מינוי דירקטור חיצוני צריך להיות מחודש כל שלוש שנים, עד מקסימום 9 שנים, כמעט אוטומטית. אלא אם כן הוועדה תחליט אחרת בעקבות אינפורמציה שתוצג בפניה.
אם נצליח לשריין לדירקטור אופק תעסוקתי או- אז ניתן יהיה לדרוש מימנו לעמוד בפרץ ולפעול לטובת החברה ללא מורא. כמובן שחקיקה מגבילת שכר תקל על הדירקטורים למלא את תפקידם בנושא השכר. הנוהל המוצע יעזור להם להיות חיוניים גם בתחומים אחרים ורגישים כגון: עסקות עם בעלי ענין, מדיניות השקעות וכד'.

תאריך:  30/06/2014   |   עודכן:  30/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכר הבכירים והדירקטוריון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שוד הקופה לפני ההמראה.....
נאיבי  |  30/06/14 16:17
2
צריך לבטל את הדירקטורים
אהרון שחר  |  30/06/14 19:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי קרמר
היקום הוא בית חרושת לייצור ושכפול האנרגיה שהתנפצה לה במפץ הגדול    היצורים שחיים על כוכב הלכת שכולל אותנו המין האנושי, הם לא היצורים היחידים ביקום
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הרב שלום כהן - לא למכללות    השריפה בירושלים: הכל בגלל רשלנות    זמן שווה כסף - תשאלו את 'הוט'    לא למסע בני הנוער לאושוויץ    החיים בזבל בבירה? ולקינוח פסוקו עיר בהפסקה
משה חסדאי
יש 1.2 מיליארד מוסלמים בעולם כיום. כמובן שלא כולם קיצוניים, רובם אנשים שוחרי שלום. ההערכות הן שהרדיקלים הם כ-15% עד 25%, אך כאשר מדברים על המוסלמים המודרניים והמתונים היכן כל האחרים שידברו ויפרסמו גינוי?
משה חסדאי
תשובתה של מרצה וחוקרת לסטודנטית מוסלמית: כשמתבוננים על מהלך ההיסטוריה, כשמפיקים לקחים מן ההיסטוריה, מרבית הגרמנים היו שוחרי שלום, אך הנאצים הם אלה שקבעו את האג'נדה.
אפרים הלפרין
מסתבר שגם יש עתיד היא מפלגה חרדית, גם לה יש דת, דת הלהט"ב, וביש עתיד אסור בתכלית האיסור לעבור על מצוות דת הלהט"ב ומי שמעלה על דל שפתיו אפשרות של חריגה משורות הלהט"ב, הוא מיד מועמד אל הקיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il