X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד אפרים (אפי) נוה וחבר מרעיו בשאר מחוזות הלשכה "גנבו" לדורון ברזילי ניהול הלשכה, מתחת לאף, תוך שהם שמטו השטיח, תחת רגליו והפכו אותו לברווז צולע, המתהלך בחליפה הדורה ונטול כל סמכויות ביצוע, בשטח
▪  ▪  ▪
דורון ברזילי. ברווז צולע [צילום: פלאש 90]

"הלשכה היא תאגיד, כשר לכל חובה, זכות ופעולה משפטית".
סעיף 4 לחוק לשכת עורכי הדין
"הוועד המרכזי הוא המוסד המבצע של הלשכה, ובידו כל סמכויות הלשכה שלא יוחדו בחיקוק למוסד אחר ממוסדותיה".
סעיף 11 (א) לחוק לשכת עורכי הדין
עד שלא פנה נשיא בית המשפט העליון, ד"ר אשר דן גרוניס, ליו"ר ועד מחוז ירושלים של לשכת עורכי הדין, עו"ד אשר אקסלrד, בדרישה שלא להזמין את ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי לטקס סיום שנת המשפט, במחוז ירושלים, חשבנו לתומנו כי לשכת עורכי הדין מתנהלת, באמצעות נבחריה - ונבחריה בלבד. בא נשיא בית-המשדפט העליון - נשיאו של המוסד השיפוטי העליון ביותר במדינת-ישראל והוכיח, כי לא כך הם פני הדברים.
מעבר לעובדה שדרישתו זו של נשיא בית המשפט העליון, מהווה הסלמה נוספת במערכת היחסים העכורים השוררים לאחרונה בין ראש לשכת עורכי הדין לבין הנהלת בתי-המשפט ונציגות השופטים,
בעקבות פנייתו זו של נשיא בית המשפט העליון, מנע יו"ר ועד מחוז ירושלים, עו"ד אשר אקסלרד, מראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, לשאת נאום בטקס סיום שנת המשפט, הגם שלכתחילה זומן והוזמן הוא לשאת נאום שכזה. בכל הכבוד הראוי, חמורה בעינינו - חמורה עד מאוד - התנהלותו של נשיא בית המשפט העליון, שהודיע ליו"ר ועד מחוז ירושלים של לשכת עורכי הדין, כי אם יוזמן ברזילי לטקס הרי הוא לא יבוא ולא ישתתף בטקס זה. סופם של דברים הודיע ראש לשכת עורכי הדין, כי הוא יגיע לטקס סיום שנת המשפט, בירושלים, אך לא יישא בו דברים.
רק כחומר רקע למחשבה ולתרגול המוח, מביא אני בפניכם נוסחו של סעיף 192 לחוק העונשין, התשל"ז-1977, שעניינו "איומים", הקובע דברים, בזו הלשון:
"המאיים על אדם בכל דרך שהיא בפגיעה שלא כדין בגופו, בחירותו, בנכסיו, בשמו הטוב או בפרנסתו, שלו או של אדם אחר, בכוונה להפחיד את האדם או להקניטו, דינו - מאסר שלוש שנים". איני טוען, חלילה וחס, כי נשיא בית המשפט העליון איים על יו"ר ועד מחוז ירושלים - במשמעות המשפטית והחוקית הטהורה בכך שהוא הודיע ליו"ר ועד מחוז ירושלים של הלשכה, שאם יגיע ראש הלשכה לטקס סיום שנת המשפט, הרי הוא לא יגיע לטקס זה. עם זאת, אל נא תרימו גבה, אם בשפה העממית ובחשיבה היומיומית יראו אנשים מקום להתבטא בהדבק ובהקשר הדברים לפיו: "גרוניס איים ש...".
לא עניין שולי זה מטריד אותנו, אלא מטרידה אותנו דווקא העובדה, כי למרות שהמחוקק הקנה - בחוק לשכת עורכי הדין - סמכויות ביצוע לראש הלשכה, המשמש גם כיו"ר הלשכה, הרי בשל המצב החוקי הקיים, הדורש רוב קואליציוני בלשכה, כדי להעביר החלטות אופרטיביות, הפך ראש הלשכה לשבוי בידי יריביו הפוליטיים. אל תטעו בי, שאני מאוהביו ומאוהדיו של ראש הלשכה הנוכחי, עו"ד דורון ברזילי. לדידי ולטעמי אני, אדם זה, הוא הגרוע בראשי הלשכה המכהן בתפקיד זה, מאז ומעולם.
עם זאת, אין כל סיבה שבעולם, שחדלונו התפקודי של ראש לשכה כושל זה, ימיט חורבן גמור על התנהלותה התפקודית והסדירה של לשכת עורכי הדין. נא לא לשכוח, שאני ואחרים משלמים ללשכה דמי חבר שנתיים שוטפים - הנכפים עלינו מכול חוק ומכוח פסיקת בג"ץ - כדי שנוכל לעסוק במקצוע עריכת-הדין ולהתפרנס ממנו. חרף זאת, אין אנו זוכים - בשל שיתוקו זה של המוסד המרכזי של הלשכה - לתמורה לאגרה לו מהוועד המרכזי בלבד, שלו משלמים אנו דמי חבר שוטפים ושנתיים - בנפרד.
עו"ד אפרים (אפי) נוה וחבר מרעיו בשאר מחוזות הלשכה "גנבו" לדורון ברזילי ניהול הלשכה, מתחת לאף, תוך שהם שמטו השטיח, תחת רגליו והפכו אותו לברווז צולע, המתהלך בחליפה הדורה ונטול כל סמכויות ביצוע, בשטח. הוא אומנם נפגש עם מי שהוא נפגש. מוציא הודעה לעיתונות. יוזם משוב, מסתכסך עם נשיא בית המשפט העליון, אבל - ת'כלס - אפילו המחק האישי שלו (בהנחה שיש כזה) לא רואה אותו ממילימטר. יש לו תואר של ראש לשכה. וזהו!
ראשי המחוזות, בניצוחו ובהנהגתו של עו"ד אפרים (אפי) נוה, הקימו ויצרו - בפועל ולמעשה לשכה חלופית, שלא בטוח, כלל וכלל, שקיומה הינו חוקי ומעוגן בחוק הלשכה. כך נוצר הכנס השנתי של ראשי המחוזות באילת, במקביל לכנס השנתי שקיים הוועד המרכזי מזה שנים וקודם תחילת קיומו של כנס ראשי המחוזות באילת. אגב, כנס ראשי המחוזות באילת, בשבוע החולף, כובד בידי נשיא בית המשפט העליון, ד"ר אשר דן גרוניס ושרת המשפטים, ציפי לבני, שלא החמיצו הזדמנות זו, לתקוף - מעל במת כנס זה - משוב השופטים מבית מדרשם של ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי והוועד המרכזי. כך נוצרה - בכל הכבוד הראוי - מציאות דברים מוזרה, לפי מי שעומדים בראש מערכת אכיפת החוק, נשיא בית המשפט העליון ושרת המשפטים, בצוותא חדא, פועלים להכשלת החלטה מחייבת של גוף חוקי והעומד בראשו, לפי הסמכויות שאינן ניתנות לערעור, המסורות להם, בחוק הלשכה.
הדבר המטריד אותנו - באמת ובתמים - הוא כיצד יוכל בית המשפט העליון, במצב דברים זה - בכל הכבוד הראוי - לדון בעתירה, שתוגש לו (ככל שתוגש) בידי ראש הלשכה נגד חמשת ראשי מחוזות הלשכה ש"גונבים לו הלשכה"? איך יוכל בית המשפט העליון לפסוק, בכל הכבוד הראוי - באוביקטיביות הראויה והנדרשת - בעתירה שכזו בה יטען ראש הלשכה, כי מונעים ממנו, מלפעול כראש לשכה ומונעים מהוועד המרכזי הוועד המרכזי - שהוא המוסד המבצע של הלשכה, ובידו כל סמכויות הלשכה שלא יוחדו בחיקוק למוסד אחר ממוסדותיה, לפי סעיף 11(א) לחוק הלשכה- מלתפקד כמוסד המבצע של הלשכה? איך יוכל בית המשפט העליון, לדון באוביקטיביות הראויה והנדרשת - בעתירה שמטרתה להביא לביטול כנס ראשי המחוזות באילת, שעה שנשיא בית המשפט העליון, השתתף בכנס זה, כאורח ראשי המחוזות ותקף מעל בימת הכנס יוזמת הוועד המרכזי וראש הלשכה, לחדש ולהפעיל משוב השופטים?
גילוי נאות: כותב רשימה זו עתר לבית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, במסגרת בג"ץ 2334/03, למנוע החברות הכפויה בלשכת עורכי-הדין, כמו-גם החיוב הכפוי, מכוח חוק לשלם דמי חבר ללשכה ועתירתו נדחתו, בפסק-דין מתאריך 26.11.2003. במקביל, מתנהלים הליכים משפטיים ומשמעתיים הדדים בין כותב רשימה זו לבין עו"ד אפרים (אפי( נוה וועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי-הדין וועדת האתיקה ושל מחוז זה. לאחרונה הגיש כותב רשימה זו, תביעה לבית משפט השלום, בתל אביב-יפו, בגין פרסום לשון הרע נגד פרקליט וועדת האתיקה, במחוז תל אביב והמרכז, עו"ד מייק יורק-ריד, רכזת וועדת אתיקה זו, עו"ד מיכל קרסוצקי-יחזקאל ונגד וועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי-הדין וועדת האתיקה של מחוז זה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  09/07/2014   |   עודכן:  09/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזנב המכשכש בכלב
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
זרועותיו הארוכות של השמאל
דאגנית  |  9/07/14 15:23
2
הבעיה שאפי עשה הרבה וזה מעט
יוסף מגבכעתיים  |  9/07/14 16:16
3
אגב חליפות,
גור נישט  |  9/07/14 19:10
 
- חס וחלילה ששלי תחזור. חס ושלום
מוטב רבע עוף עם   |  9/07/14 21:19
4
אפי בעיר אפי בכפר אפי אינו נגמ ל"ת
סעודת איפטר בחיפה  |  9/07/14 19:59
5
זה שמהלל את אבו מזה(ן) זה אותו
mnm  |  10/07/14 05:49
6
בית משפט עליון ואובייקטיביות?
וינטר הניה  |  10/07/14 07:45
7
דורון ברזילאי אפי נווה
עו"ד ליאור לב   |  10/07/14 20:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילן מזרחי
השאלה שמעסיקה כעת לא רק את רוכשי הדירות, אלא גם את הקבלנים, מתווכי הנדל"ן ועוד מקבלת תשובה ברורה: רמת הביטחון האישי, רמת התוצר, הצריכה והחיסכון ישפיעו על כל מאיתנו
בלפור חקק
כשיש תחושה לפעמים שפירגון זה דבר לא מובן, שיש מי שמקיפים אותך בקנאה וצרות עין, עדיף לומר מילה טובה על המפרגנים
ירון זכאי
במלחמת ששת הימים התרחשו 4 ירחי דם ובהם יצאה המדינה שוב מאיום גדול להצלה וניצחון    בעיני זהו המהלך הפותח את מלחמת העולם השלישית, והמלחמה הראשונה בסדרת 4 מלחמות בהן גורשה בריה"מ ככוח כובש עולמי ושחררה את היהודים שלה לישראל
אריה גל
חצי רוצים "שלום" ומבינים שזה לא ריאלי, וחצי רוצים "בכוח" ופירושו עוד אלף שנות לחימה יומיומית    אבל יש דרך פשוטה להשיג "ותשקוט הארץ 40 שנה"
איתמר לוין
פרשת אלון חסן ופרשת רועי בר אינן היחידות המחייבות חקירה בעניינו של רונאל פישר. החשוב ביותר הוא לגלות מיהם הקצינים המושחתים שלכאורה שיתפו פעולה איתו. יש גם לבחון את משמעות קשריו עם אפרים ברכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il